معرفی عجیب ترین غارهای جهان

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که به غارنوردی علاقه دارند؟ تابه‌حال به هیچ غاری در داخل ایران سفر کرده‌اید؟ عجیب ترین غارهای دنیا را می‌شناسید؟ در این مقاله قرار است با چند مورد از غارهای خارق‌العاده دنیا آشنا شوید که سفر به آن‌ها برای هرکسی جذاب است.
عجیب ترین غارهای جهان

غارهای زیادی در سراسر دنیا وجود دارند که بعضی از آن‌ها رازهای زیادی را در دل خود حفظ کرده و بسیار عجیب هستند. عجیب ترین غارهای جهان، صرفا مکان‌های مخوف و ترسناک نیستند؛ بلکه بعضی از آن‌ها بسیار زیبا و تماشایی هستند. همراه دلتامگ سفری به غارهای عجیب دنیا داشته باشید.

غار کریستال ها در مکزیک (Cave of the Crystals) از عجیب ترین غارهای جهان

یکی دیگر از عجیب ترین و شگفت‌انگیزترین غارهای دنیا غار کریستال ها در مکزیک است که همان گونه که از نامش پیداست یکی از زیباترین غارهای دنیا محسوب می‌شود. تشکیلات کریستالی این غار چشم هر بیننده‌ای را به خود خیره می‌کند. البته رفتن به این غار کار هر کسی نیست؛ چراکه بالارفتن از کریستال‌ها نیاز به مهارت دارد. همچنین کسانی که به این غار می‌روند حتما باید تجهیزات مناسبی داشته باشند تا بتوانند دمای غیرعادی این غار را نیز تحمل کنند.

غار کریستال مکزیک

پارک ملی غار ماموت، کنتاکی، ایالات متحده آمریکا (Mammoth Cave)

در این پارک ملی در ایالت کنتاکی امریکا غاری وجود دارد که یکی از شگفت‌انگیزترین و طولانی‌ترین غارهای دنیاست. غار ماموت را با 640 کیلومتر طول به‌عنوان طولانی ترین غار جهان می‌شناسند. مسیرهای پیاده‌روی و کوهنوردی بسیاری در اطراف این غار وجود دارد که رسیدن به دروازه ورودی آن را جذاب‌تر می‌کند. چیزهای شگفت‌انگیزی که درون این غار وجود دارند هر انسانی را متحیر می‌کند. قدمت این غار به 240 میلیون سال پیش برمی‌گردد و سکونتگاه انسان‌های غارنشین در 500 سال پیش از میلاد مسیح بوده است.

غار ماموت کنتاکی

غار هانگ سون دونگ، ویتنام (Hang Son Doong Cave)

این غار دیدنی که در فهرست 10 غار برتر جهان قرار دارد، یکی از بی‌نظیرترین و عجیب ترین غارهای جهان است. هر کسی که به دیدن این غار می‌رود، احساس می‌کند که به یک دنیای دیگر وارد شده است. دهانه غار همانند یک پنجره بسیار بزرگ نور خورشید را به داخل غار می‌برد و باعث ایجاد درختان و فضای سرسبز دیدنی در آن شده است. کشف و دیدن درختان بلند، استالاگمیت‌های بلندتر، حوضچه‌های لبه‌ای بزرگ، جانوران غیرمعمول و فسیل‌های 300 میلیون‌ساله از جذابیت‌های ماجراجویانه این غار به‌حساب می‌آیند. غار هانگ سون دونگ به‌عنوان بزرگ ترین غار جهان هر ساله میزبان گردشگران بسیاری از سراسر دنیا می‌شود.

مطلب پیشنهادی:  6 تکنیک پاک کردن شوره کولر

غار هان سون دونگ

غار آبی، ایتالیا (Blue Grotto) از عجیب ترین غارهای جهان

غار آبی کاپری ایتالیا به غار آب‌های درخشان شهرت دارد و زیبایی آن چشم همه را خیره می‌کند. رنگ آبی لاجوردی آب‌های این غار که تنها با قایق می‌توان وارد آن شد به دلیل وجود حفره‌های کوچکی است که اجازه ورود نور خورشید به داخل غار و انعکاس آن را در فضای تاریک غار می‌دهند. جالب است بدانید در گذشته این غار بسیار مقدس بوده و از آن به‌عنوان یک عبادتگاه دریایی استفاده می‌شده است و مجسمه‌های باستانی بسیاری در آن کشف شده است.

غار کاپری

غار فینگال، اسکاتلند (Fingal’s Cave) یکی از عجیب ترین غارهای جهان

غارهای شگفت‌انگیز و خارق‌العاده بسیاری در سراسر دنیا وجود دارند که شما را متحیر خواهند کرد؛ اما غار دریایی فینگال با بازالت‌های 6 ضلعی خود باعث خلق افسانه‌های بسیاری شده است. مردم اسکاتلند باور دارند که این غار محلی برای عبور غول‌هایی بوده که در گذشته زندگی می‌کرده‌اند و از این طریق به ایرلند رفته و با غول‌های ایرلندی می‌جنگیده‌اند! غار فینگال اسکاتلند یکی از زیباترین و جذاب‌ترین جاذبه‌های گردشگری اسکاتلند است.

غار فینگال اسکاتلند

سخن پایانی

غار رید فلوت چین، غارهای اسکوچان اسلوونی و غار آیس ریزن ولت از دیگر غارهایی هستند که در لیست عجیب ترین غارهای جهان قرار دارند. هرکدام از این غارها ویژگی‌های خاص خود را دارند که باعث شده گردشگران بسیاری برای دیدن آن‌ها از سراسر دنیا به این کشورها سفر کنند. دیدن این غارها ثابت می‌کند که غارها به هیچ عنوان مکان‌های ترسناک و مخوفی نیستند؛ بلکه بخشی از شگفتی‌های بی‌نظیر طبیعت هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

خواص اعجاب انگیز سماق

سماق که از دیرباز در آشپزی ایرانی و طب سنتی جایگاه ویژه ای داشته است، به عنوان ادویه ای خو…