3 مورد از زیباترین جاذبه های گردشگری جهان

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
کره خاکی ما پر از جاذبه‌هایی است که هرکسی ممکن است با دیدن آن‌ها حس کند پا به سیاره‌ دیگری به‌جز زمین گذاشته است. زیبایی بعضی از مکان‌ها آنچنان چشم‌نواز است که هر بیننده‌ای را جادو می‌کند.
زیباترین جاذبه های گردشگری جهان

زیباترین جاذبه های گردشگری جهان را در هر گوشه و کناری از این کره خاکی می‌توان دید. این مکان‌ها هم درست مانند زیباترین سواحل دنیا دارای ویژگی‌های خاصی هستند که آن‌ها را در دنیا متمایز کرده است. همراه دلتامگ با این جاذبه‌های زیبای دنیا آشنا شوید.

زیباترین جاذبه های گردشگری جهان

در دنیا نقاط زیادی وجود دارد که هرکدام به خاطر یک ویژگی خاص و منحصر به فرد شهرت یافته‌اند. برای دیدن هر کدام از این مکان‌ها باید به یک گوشه از دنیا سفر کنید؛ اما باور کنید این مکان‌ها آنچنان زیبا و جذاب هستند که دیدن هرکدام از آن‌ها شما را به وجد می‌آورد. در ادامه مطلب به معرفی این مکان‌ها خواهیم پرداخت.

سالار د یونی بولیوی یکی از 10 جاذبه گردشگری برتر جهان

یکی از عجیب‌ترین مکان‌های روی زمین بدون شک منطقه سالار د یونی یا سالار د ایونی بولیوی است که لقب بزرگ‌ترین آینه طبیعی جهان را بر دوش می‌کشد. 50 تا 70 درصد ذخیره لیتیوم دنیا در این دریاچه نمک ذخیره شده است. در فصول بارانی، سطح قسمت‌های نمکی با آب کم عمقی پوشیده می‌شود، زیرا باران جایی برای نفوذ ندارد. این چند میلی‌متر آب تأثیر خیره‌کننده‌ای بر منظره دارد و سطح سالار د اویونی را به یک آینه بی‌پایان تبدیل می‌کند. انعکاس خیره‌کننده نور خورشید، آسمان، ابرها و فلامینگوهای صورتی در سطح این دریاچه کم عمق آن را به یکی از عجیب‌ترین نقاط روی زمین تبدیل کرده است.

سالار د یونی

کوه تیانزی چین یکی از زیباترین جاذبه های گردشگری جهان

چین سرزمین شگفتی‌ها است. این اژدهای باستانی که پس از چندین سال از خواب بیدار شده و قصد بلعیدن جهان را دارد، دارای مکان‌ها و مناظری است که دیدن آن‌ها هرکسی را جادو می‌کند. کوه تیانزی این کشور که افسانه‌های بسیاری در پشت آن وجود دارد حاصل سیصد میلیون سال فرسایش صخره‌های رسوبی است. دریای ابرها، درخشش مهتاب، پرتوهای آفتاب و مناظر برفی و زمستانی این منطقه چنان عجیب و رویایی هستند که با دیدن آن‌ها حس می‌کنید به جهان دیگری وارد شده‌اید. این منطقه الهام بخش ساخت فیلم‌های بسیاری مانند فیلم معروف آواتار بوده است.

مطلب پیشنهادی:  کال جنی؛ ترسناک‌ترین دره اسرارآمیز ایران!

کوه تیانزی چین

جنگل بامبو ژاپن یکی از محبوب ترین جاذبه های گردشگری جهان

در شمال غربی کیوتو در منطقه آراشیما در ژاپن یک جنگل بسیار عجیب وجود دارد که با نام جنگل بامبو ساگانو شناخته می‌شود و یکی از زیباترین جاذبه های گردشگری جهان است. طبیعت بکر و فوق‌العاده زیبای این جنگل با صدای چشمه‌ها و رودهایی که از در دل آن جاری است همراه صدای جیرجیرک‌ها و خش خش دل‌انگیز برگ‌ها سبب شده این مکان به یکی از جادویی‌ترین و آرامش‌بخش‌ترین مکان‌های روی زمین تبدیل شود.

جنگل بامبو ژاپن

سخن پایانی

در میان زیباترین جاذبه های گردشگری جهان نام‌های بسیاری از جاذبه‌های کشورهای مختلف مانند پارک ملی پلیتویک کرواسی به چشم می‌خورد؛ اما صحبت درباره همه‌ آن‌ها در یک مقاله امکان‌پذیر است. اگر قصد سفر به زیباترین نقاط جهان را دارید، از این مکان‎‌ها غافل نشوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

کفش کالج مردانه را با چه لباس‌هایی ست کنیم؟

کفش کالج مردانه از جمله کفش‌های راحت و شیک است که همه آقایان باید یکی از آن داشته باشند. ک…