زیباترین جاهای دیدنی بوشهر در زمستان

0
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
سواحلی با آب‌های زلال و نیلگون، چشم‌اندازهای بی‌نظیر پهنه دریا و مناظر شگفت‌انگیز طلوع و غروب خورشید جنوب را تنها در بوشهر به زیباترین شکل ممکن می‌توانید ببینید. بوشهر یکی از زیباترین استان‌های جنوب کشور است که با داشتن جاذبه‌های فراوان و فرهنگ غنی، یکی از بهترین مقاصد گردشگری ایران محسوب می‌شود.
جاهای دیدنی بوشهر در زمستان

جاهای دیدنی بوشهر در زمستان از گنبد نمکی جاشک تا گورستان صخره‌ای سیراف هر کدام به‌نوعی جزو خاص‌ترین و منحصربه‌فردترین جاذبه‌های ایران هستند. اگر قصد دارید یک سفر زمستانی هیجان‌انگیز و لذت‌بخش داشته باشید با دلتامگ در این مقاله همراه باشید.

بوشهر کجاست؟

بوشهر یکی از استان‌های جنوبی ایران است که درست در کرانه خلیج‌فارس واقع شده و هفدهمین استان بزرگ کشور از نظر مساحت محسوب می‌شود. مرکز این استان بزرگ شهر بندری بوشهر است. در این استان 22 جزیره و شبه‌جزیره وجود دارد که هر کدام به‌نوعی جزو خاص‌ترین جزایر ایران محسوب می‌شوند. جاذبه‌های گردشگری این استان در میان جاذبه‌های جنوب کشور مانند جاهای دیدنی هرمزگان بیشترین محبوبیت را دارد.

جاهای دیدنی بوشهر در زمستان

بوشهر مملو از جاذبه‌هایی است که به‌واسطه هزاران سال تاریخ و فرهنگ غنی ساخته شده‌اند. در هر گوشه‌ای از این استان زیبای جنوبی می‌توانید چیزهایی را ببینید که از هر حیث خاص و منحصربه‌فرد هستند.

بندر سیراف بوشهر

گنبد نمکی جاشک یکی از جاذبه های طبیعی بوشهر

گنبد نمکی دشتی یا گنبد نمکی جاشک یکی از عجیب‌ترین جاهای دیدنی بوشهر در زمستان است که یکی از بزرگ‌ترین، فعال‌ترین و زیباترین گنبدهای نمکی ایران محسوب می‌شود. این کوه نمکی اعجاب‌انگیز در حدفاصل دو شهرستان دشتی و دیر واقع شده‌ است و با دیدن آن کاملا حس می‌کنید که وارد دنیای دیگری شده‌اید و روی زمین نیستید! ارتفاع قله این کوه 1350 متر است.

بندر باستانی سیراف از جاهای دیدنی بوشهر در زمستان

بدون شک یکی از عجیب‌ترین و شگفت‌انگیزترین بنادر باستانی ایران با گنجینه‌های فراوان، بندر سیراف است. در این بندر گورستان صخره‌ای، قلعه شیخ جبار تصوری، گور سیبویه، موزه وایت هاوس، سیستم آب‌رسانی ساسانی و موزه باستان‌شناسی منطقه همگی جزو جاذبه‌هایی هستند که در این بندر قرار گرفته‌اند. گورستان صخره‌ای این بندر با شکل عجیب و ترسناک خود، گواهی بر قدمت بالای سکونت بشر در این منطقه است.

مطلب پیشنهادی:  ست کردن شومیز با دامن و شلوار مناسب

گورستان شغاب

گورستان شغاب یکی از عجیب ترین جاهای دیدنی بوشهر

گورستان‌های باستانی هر کدام به‌نوعی جوز عجیب‌ترین جاذبه‌های بوشهر محسوب می‌شوند. گورستان شغاب نیز با ویژگی‌های خاص جزو جاهای دیدنی بوشهر در زمستان به شمار می‌رود که میزبان خمره‌هایی از اسکلت مردگان، قبور دستکند و قبرهای خشگه‌چین است و قدمت آن به دوره ایلامیان برمی‌گردد.

آب انبار قوام یکی از جاهای دیدنی بوشهر در زمستان

یکی از جالب‌ترین جاذبه‌های این استان آب انبار قوام است که شاید قدمت بالایی نداشته باشد و سن آن به دوره قاجار برگردد؛ اما بدون شک یکی از جذاب‌ترین جاذبه‌های بوشهر محسوب می‌شود. هرچند با گذشت زمان این آب انبار کاربرد خود را از دست داده و حالا به یک رستوران در غرب شهر بوشهر تبدیل شده؛ اما هنوز هم می‌توان زیبایی و ظرافت معماری دوره قاجار را در ظاهر آن دید.

آب انبار قوام

سخن پایانی

جنوب کشور همیشه جایی بوده که به خاطر داشتن آب‌وهوای گرم و شرجی مشهور شده است. اقلیم گرم این منطقه سبب شده که مسافرت به اینجا در فصل زمستان لذت‌بخش‌تر باشد. جاهای دیدنی بوشهر در زمستان به خاطر معتدل‌تر شدن آب‌وهوا معمولا گردشگران بیشتری را به خود جذب می‌کنند.

488 words

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

دست انسان ابزاری باورنکردنی و یک تهدید مرگبار است

انتشار بیماری توسط دست انسان امری اجتناب ناپذیر است، چراکه دست انسان محلی برای رشد بسیاری …