گوا حیرت‌انگیزترین شهر بندری هندوستان

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
سفر به هندوستان را دوست دارید؟ چه چیزی در این کشور بیشتر از همه برای شما جذابیت دارد؟ نام شهر بندری گوا را تا به حال شنیده‌اید؟ با ما در این مقاله همراه باشید تا بیشتر با این شهر بندری زیبا آشنا شوید.
گوا

دنیا پر از شهرهای زیبا و مکان‌های گردشگری بی‌نظیر است که هرکدام با ویژگی‌های خاص خود مسافران را از سراسر دنیا به خود جذب می‌کنند. کشور هند با داشتن مناظر طبیعی شگفت‌انگیز، معابد گوناگون، جاذبه‌های تاریخی عجیب و شهرهایی با ویژگی‌های خاص به یکی از محبوب‌ترین کشورهای توریستی دنیا تبدیل‌شده است. در این کشور، شهر بندری گوا برای گردشگران از جذابیت ویژه‌ای برخوردار است. با دلتامگ همراه باشید.

جزیره گوا کجاست؟

در حاشیه جنوب غربی هندوستان و شهر بندری و ایالتی با قدمتی بسیار طولانی وجود دارد که سواحل بی‌نظیر و طبیعت رویایی آن هرکسی را مبهوت و مسحور می‌کند. این شهر بندری در واقع از دو بخش بندر و شهر قدیمی در فاصله 40 کیلومتری از هم تشکیل شده است.

گوپاراشترا یا گوواراشترا به‌ معنی مردم گاوبان واژه‌ای سانسکریت است که در کتاب حماسه ماهابهاراتا آمده و گوا تلفظ پرتغالی این واژه باستانی است. دو ایالت معروف ماهارآشتارا و کارانتاکارا در نزدیکی گوا قرار دارند و این ایالت درست در کناره دریای عرب واقع شده است.

خانه های پرتغالی گوآ

تاریخچه جزیره گوا هند

تاریخ‌نگاران معتقدند که قدمت این شهر باستانی به قرن سوم پیش از میلاد برمی‌گردد و زمانی بخشی از امپراتوری مایریان بوده و همیشه به‌عنوان یک مکان مهم برای زندگی خاندان‌های مهم و بزرگ در نظر گرفته می‌شده است. از آنجایی که این شهر بندری برای سال‌های زیادی تحت استثمار پرتغالی‌ها بود هنوز هم می‌توان آثاری از این استعمار را بر پیکره این شهر دید. خانه‌هایی که به سبک پرتغالی در این شهر ساخته شده‌اند برای گردشگران بسیار جذاب هستند. این ایالت استقلال خود را از پرتغالی‌ها در سال ۱۹۶۱ به دست آورد.

مطلب پیشنهادی:  4 روش تشخیص خریدار واقعی

سفر به گوا

سفر به این شهر بندری زیبا، برای جهانگردان حکم سفر به قطعه‌ای از بهشت برین را دارد. طبیعت این شهر چنان زیبا و حیرت‌انگیز است که با سفر به آن به‌سرعت عاشقش خواهید شد. فرهنگ هندی پرتغالی موجود در این شهر، خانه‌هایی با معماری‌ای به سبک اروپایی، معابد تاریخی، سواحلی با شن‌های طلایی، آب‌های زلال و فیروزه‌ای این شهر را به یکی از محبوب‌‌ترین شهرهای بندری دنیا تبدیل کرده است.

تفریحات گوا

تفریحات جزیره گوا هند

  • غواصی در مالوان
  • کایاک‌رانی
  • آبشارهای دادسیگر گوآ
  • پرواز با بالون
  • ATV سواری در گوآ از جمله بهترین تفریحات این جزیره هستند.

آب و هوای گوآ

باید گفت که آب و هوای این منطقه ساحلی فوق‌العاده زیبا در تابستان‌ها گرم و مرطوب و در زمستان‌ها معتدل و خنک است و اغلب گردشگران در نیمه دوم سال به این منطقه سفر می‌کنند.

گوآ در شب

سخن پایانی

گوا یکی از حیرت‌انگیزترین جزایر دنیاست که در آن می‌توانید بازارهای پررونق، معابد باستانی، کلیساهای تاریخی و ساختمان‌های فرهنگی که اغلب یادگار دوران استعمار پرتغالی‌ها هستند را ببینید. این جزیره را می‌توان یکی از زیباترین مکان های دنیا دانست که سفر به آن مانند سفر به قطعه‌ای از بهشت است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

بهترین تیپ‌ها برای بهار امسال را بشناسید

لباس های بهاری لباس‌های زیبا و جذابی هستند که معمولاً خاص و زیبا بوده همچنین رنگ روشن و زی…