زیبایی بی‌نظیر این مکان‌ها شما را دیوانه خواهد کرد + ویدیو

0
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
آیا شما هم جزء آن دسته از افرادی هستید که به سفر و گردش در دل طبیعت‌های زیبا و بی‌همتا علاقه دارید؟ زیباترین مکان های دنیا را می‌شناسید؟ به چه مکان‌های خارق‌العاده‌ای در این دنیای شگفت‌انگیز سفر کرده‌اید؟

در دنیا مکان‌های زیبا و شگفت‌انگیز بسیاری وجود دارد که با دیدن آن‌ها هوش از سر هر آدمی می‌رود. زیباترین مکان های دنیا در هر گوشه و کناری از جهان پراکنده شده‌اند و هرساله میلیون‌ها گردشگر را به سمت خود جذب می‌کنند. همراه دلتامگ سفری استثنایی به مکان های معروف دنیا داشته باشید. عجیب ترین مکان های دنیا نیز می‌توانند هم زیبا و هم ترسناک باشند.

آبشار ویکتوریا از زیباترین مکان های دنیا

این آبشار یکی از زیباترین و شگفت‌انگیزترین آبشارهای دنیاست که درست بین مرز بین زامبیا و زیمبابوه در آفریقای جنوبی واقع شده است. این آبشار باشکوه و باعظمت به‌عنوان یکی از آثار طبیعی در میراث جهانی یونسکو ثبت شده است.

عرض این آبشار شگفت‌انگیز هزار و هفتصد و هشت متر و ارتفاع آن صد و هشت متر است. این آبشار توانسته لقب بزرگ‌ترین صفحه آب در حال سقوط را از آن خود کند. یکی از عجیب‌ترین و رویایی‌ترین مناظر طبیعی همراه رنگین‌کمان‌های شگفت‌انگیز و جنگل‌های سرسبز در میان فضایی مه‌آلود را در مکان این آبشار خواهید دید.

پارک ملی دریاچه پلیتویک از خاص ترین مکان های دنیا

یکی از خارق‌العاده‌ترین مکان‌های دنیا با زیبایی‌های بی‌همتا که هرساله میزبان میلیون‌ها توریست از سراسر جهان است، پارک ملی دریاچه پلیتویک در کرواسی است. در این پارک شانزده دریاچه که توسط سه کوهستان بزرگ احاطه شده‌اند وجود دارد که در بعضی نقاط آبشارهای بی‌نظیری را خلق کرده‌اند.

از آنجایی که آب دریاچه از کوه‌های متفاوتی سرچشمه می‌گیرد دارای املاح و مواد معدنی متفاوتی هستند که باعث شده رنگ آن‌ها با یکدیگر متفاوت باشد. سبز، آبی و خاکستری رنگ‌هایی هستند که می‌توان در آب این دریاچه‌ها دید درحالی‌که در فصل‌های مختلف رنگ دریاچه‌ها نیز تغییر می‌کند. گونه‌های جانوری مختلفی نیز مانند گرگ‌ها و گوزن‌های بسیاری از آب این دریاچه‌ها می‌نوشند.

پارک ملی دریاچه پلیتویک کرواسی

اوبود از زیباترین مکان های دنیا

در جزیره بالی شهری به نام اوبود وجود دارد که یکی از دیدنی‌ترین مکان‌ها نه‌تنها در کشور اندونزی بلکه در تمام دنیاست. این شهر یکی از محبوب‌ترین مکان‌های گردشگری شرق آسیا محسوب می‌شود که هرسال میزبان سه میلیون گردشگر خارجی است.

مطلب پیشنهادی:  در یک روز مهم‌ترین جاهای دیدنی رشت را ببینید

مناظر کوهستانی زیبا، سواحل رودخانه‌های خروشان، حیات‌وحش بی‌نظیر، غار فیل‌ها و شالیزارهای برنجی که به‌صورت طبقاتی و پلکانی و به شکلی کاملا منحصربه‌فرد رشد کرده‌اند از جمله جاذبه‌های دیدنی این شهر هستند.

پارک ملی بنف از مکان های معروف دنیا

پارک ملی بنف یکی از قدیمی‌ترین پارک‌های ملی در دنیاست که در کشور کانادا واقع شده است. این پارک ملی بی‌نظیر بین رشته‌کوه راکی واقع شده است و یکی از پربازدیدترین پارک‌های ملی در دنیاست. در این پارک جاذبه‌های گردشگری بسیار زیبایی وجود دارد که شامل دره جانستون، کوه گوگرد، شهر بنف، هتل معروف فرمونت بنف، پیست اسکی دهکده آفتاب، جاده جنگلی آیس فیلز و دریاچه لوییز می‌شود. مساحت این پارک شش هزار و ششصد و چهل و یک کیلومترمربع است که با بریتیش کلمبیا هم مرز است.

خلیج هالونگ در ویتنام

خلیج هالونگ از زیباترین مکان های دنیا برای سفر

یکی از زیباترین و پرطرف‌دارترین خلیج‌های دنیا برای مسافرت بدون شک خلیج هالونگ در ویتنام است. این خلیج که در میراث جهانی یونسکو نیز به ثبت رسیده است لقب یکی از هفت عجایب طبیعی دنیا را از آن خود کرده است. در این خلیج تعداد بی‌شماری جزیره صخره‌ای زیبا وجود دارد که فضایی شگفت‌انگیز و مناظری فوق‌العاده را به وجود آورده‌اند.

سخن آخر

زیباترین مکان های دنیا شامل خاص ترین مکان های دنیا و مکان های معروف دنیا می‌شود که از غرب تا شرق و از شمال تا جنوب زمین پراکنده شده‌اند و بعضی از آن‌ها در کشورهای کمتر شناخته شده یا حتی کشورهای فقیر قرار گرفته‌اند. این مکان‌ها جزء اسرارآمیزترین و سحرانگیزترین مکان‌های روی زمین هستند.

تعداد کلمات مطلب: 601

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • کندلوس کجاست؟

    بهشت 4000 ساله ایران کجاست؟

    کندلوس کجاست؟ شمال کشور ایران با طبیعت فراوان و زیبای خود، یکی از جاذبه‌های گردشگری بی‌نظی…
  • هلند ایران

    هلند ایران کجاست؟

    هلند ایران کجاست؟ ایران با وسعت و تنوع طبیعی و فرهنگی‌اش، مقاصد گردشگری بسیار جذابی دارد ک…
  • رویایی‌ترین مکان‌های ایران در بهار

    رویایی‌ترین مکان‌های ایران در بهار

    رویایی‌ترین مکان‌های ایران در بهار را می‌شناسید؟ در کشور عزیز و زیبای ایران برخی مناطق هست…
بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

بهشت 4000 ساله ایران کجاست؟

کندلوس کجاست؟ شمال کشور ایران با طبیعت فراوان و زیبای خود، یکی از جاذبه‌های گردشگری بی‌نظی…