مثلث برمودا، مرموزترین مکان روی زمین

1
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
مثلث برمودا چیست؟ چرا به آن مثلث شیطان می‌گویند؟ در مثلث شیطان چه اتفاق‌هایی رخ می‌دهد؟ این‌ها سوالاتی است که هرکس نام این مثلث عجیب را می‌شنود می‌پرسد! با ما همراه باشید تا جواب سوال‌هایتان را در این مطلب بگیرید.
مثلث برمودا

مثلث برمودا یکی از اسرارآمیزترین مکان‌های روی زمین است که خیلی از مردم حتی با شنیدن نام آن نیز می‌ترسند. در این مکان اتفاق‌های عجیبی رخ می‌دهد که در طول قرن‌های گذشته هنوز هم هیچ توضیح قانع‌کننده‌ای برای آن‌ وجود ندارد. دلتامگ در این مقاله ابعاد جالبی از این مثلث را برای شما آشکار می‌کند.

مثلث برمودا چیست؟

ناحیه‌ای عجیب در قسمت غربی اقیانوس اطلس شمالی وجود دارد که سال‌هاست رازهای زیادی درباره‌اش وجود دارد. درست از اواسط قرن بیستم شایعات زیادی پیرامون این منطقه که با یک خط فرضی شبیه مثلث شده است، شکل گرفت. بسیاری از مردم هنوز هم معتقدند که این مثلث شیطانی محل زندگی شیطان و فرازمینی‌هاست یا موجودات فضایی مشغول آزمایش‌ها عجیبی در این منطقه هستند! اما چه اتفاقاتی در این مثلث فرضی رخ می‌داد که مردم جهان را ترسانده بود؟

رازهای مثلث قاتل

معروف‌ترین اتفاقات ناگوار مثلث شیطان

در 17 سپتامبر سال 1950 مقاله‌ای در مجله آسوشیتدپرس منتشر شد که ادعا می‌کرد در این منطقه ناپدید شدن‌های غیرعادی رخ می‌دهد. این مقاله در حالی به چاپ رسید که پنج سال قبل‌تر یعنی در سال 1945 پنج فروند هواپیما در پروازی موسوم به پرواز 19 بر فراز این منطقه به شکل عجیبی ناپدیدشده بودند!

  • در تاریخ ۱۹ مارس ۱۹۱۸ ناوگان کشتی یواس‌اس سایکلوپ پس از خروج از جزیره باربادوس ناپدید شد. این رخداد منجر به از دست رفتن بزرگ‌ترین ناوگان تاریخ نیروی دریایی ایالات‌متحده و هر ۳۰۹ خدمه کشتی شد.
  • در سال 1919 پنج قایق بادبانی به اقیانوس اطلس رفتند؛ اما هیچ‌گاه برنگشتند. بقایای این قایق‌های بادبانی در سال 1921 در کارولینای شمالی پیدا شد!
  • استار تیگر و استار آریل هر دو هواپیماهای خانواده سلطنتی آورو تودور پنجم بودند که قرار بود در امریکای جنوبی فرود بیایند؛ اما هیچ‌گاه بر زمین ننشستند!
  • هواپیمای داگلاس دی سی 3 در 28 دسامبر سال 1948 به مقصد میامی پرواز می‌کرد که با 32 سرنشین خود برای همیشه مفقود شد!
  • در 28 اکتبر سال 1963 یک جفت هواپیمای کی سی-۱۳۵ استراتوتانکرز که متعلق به نیروی هوایی امریکا بودند بر فراز این منطقه ناگهانی و با از دست دادن کنترل هواپیما باهم برخورد کرده و در اقیانوس سقوط کردند!

ناپدید شدن کشتی‌ها و هواپیماها در این منطقه شیطانی و قاتل از سال 1880 شروع شد و همچنان تا سال 1969 ادامه داشت. عجیب‌ترین واقعه در سال 1969 رخ داد که یک فانوس دریایی به همراه دو خدمه آن در این مثلث قاتل ناپدید شد و هیچ‌گاه حتی بقایای آن نیز پیدا نشد!

مطلب پیشنهادی:  این النگوها تازه مد شده‌اند

غرق شدن کشتی ها در مثلث برمودا

مثلث برمودا کجاست؟

نقشهٔ جغرافیایی مثلث برمودا بر روی بخشی از اقیانوس اطلس در سواحل جنوب شرقی آمریکا واقع است. رأس آن نزدیک برمودا و قسمت انحنای آن از سمت پایین فلوریدا گسترش‌یافته و از پورتوریکو گذشته، به‌طرف جنوب و شرق منحرف‌شده و از میان دریای سارگاسو گذر کرده و دوباره به‌سوی برمودا بازگشته است. طول جغرافیایی در قسمت غرب مثلث برمودا ۸۰ درجه است.

راز مثلث برمودا چیست؟

با تمام این تفاسیر چه رازی پشت این مثلث شیطانی و قاتل وجود دارد؟ آیا واقعا تمام اتفاقات رخ‌داده مربوط به فعالیت‌های ماوراءالطبیعه و فرازمینی است؟ تحقیق درباره مثلث برمودا از همان سال‌های 1880 و با ناپدید شدن‌های عجیب و غیرعادی مردم شروع شد.

دانشمندی به نام کروسلنیکی بر اساس یافته‌ها و شواهدی که از گذشته به‌جامانده می‌گوید که مثلث برمودا واقعا هیچ جنبه اسرارآمیزی ندارد. او در عوض بر این باور است که بسیاری از ناپدیدشده‌ها ریشه در شرایط بد آب و هوایی یا حتی ضعف تصمیم‌گیری افراد دخیل در مسافرت دریایی یا هوایی داشته است و ارتباطی با موجودات بزرگ دریای، نیروهای فرا طبیعی یا موجودات بیگانه فضایی ندارد.

مثلث شیطان

سخن پایانی

مثلث برمودا یکی از رازآلودترین مکان های روی زمین است که باگذشت سال‌ها هنوز هم نمی‌توان به‌طور حتم ادعا کرد چه اتفاقی در آن رخ می‌دهد. کروسلنیکی می‌گوید باوجود موارد متعدد ناپدید شدن‌ها ممکن است شرایط بد جوی تا حدی مسئله را روشن کند؛ اما چون این منطقه بخش بسیار وسیع و عمیقی از اقیانوس را شامل می‌شود، بعید است بتوانیم کل منطقه را تجسس کنیم. معنی این حرف این است که شاید هیچ‌گاه به جواب قطعی نرسیم!

یک نظر

  1. ناشناس

    15 آذر 1402 در 12:21 ب.ظ

    عالیییییییییی بووووووود

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

خواص اعجاب انگیز سماق

سماق که از دیرباز در آشپزی ایرانی و طب سنتی جایگاه ویژه ای داشته است، به عنوان ادویه ای خو…