دکوراسیون پذیرایی مدرن با کمترین هزینه

0
2
زمان مطالعه: 4 دقیقه
پذیرایی از جمله فضاهای مهم منزل است که زیبایی آن اهمیت بسیاری دارد. در این مطلب با ایده‌های کاربردی برای دکوراسیون پذیرایی مدرن آشنا می‌شوید.
دکوراسیون پذیرایی مدرن

برای دکوراسیون پذیرایی مدرن باید به یک سری اصول توجه داشته باشیم. در نظر گرفتن ابعاد فضا، نورگیری آن و انتخاب مبلمان مناسب، از جمله نکاتی است که حتماً با آن آشنایی دارید. اما در این مطلب از دلتامگ ایده‌های جالبی را برای دکوراسیون اتاق پذیرایی مدرن و امروزی ارائه می‌دهیم.

ایده‌های کاربردی برای دکوراسیون پذیرایی مدرن

رعایت اصل سادگی در دکوراسیون پذیرایی به سبک مدرن حرف اول را می‌زند. انتخاب رنگ‌های خنثی نیز از جمله ویژگی‌های سبک مدرن است. اما ما می‌توانیم با ایجاد لکه‌های رنگی در جزئیات دکوراسیون، فضا را از یکنواختی نجات دهیم. در ادامه با ایده‌های بیشتری برای دکور پذیرایی مدرن آشنا می‌شوید.

دکوراسیون پذیرایی مدرن

انتخاب ترکیب رنگ مناسب

رنگ‌های سفید، طوسی، بژ و شیری از جمله پرطرفدارترین رنگ‌ها برای دکوراسیون پذیرایی به سبک مدرن هستند. می‌توانید برای ایجاد تنوع، از انواع کاغذ دیواری بافت‌دار استفاده کنید و یا به وسایل متعددی روی دیوارهای رنگ‌شده بافت ایجاد کنید.

استفاده از دیوارپوش سه‌بعدی نیز فضای شما را لوکس‌تر نشان می‌دهد. سعی کنید یک دیوار را به عنوان دیوار شاخص در نظر بگیرید و رنگ آن را متفاوت انتخاب کنید. دیوار پشت تلویزیون در پذیرایی بهترین گزینه است.

علاوه بر دیوارها، باید به انتخاب رنگ مبلمان و لوازم منزل هم فکر کنید. معمولاً مبلمان راحتی با رنگ‌های خاکستری، کرم، بژ و نسکافه‌ای بیشترین طرفدار را دارند. اما شما می‌توانید رنگ‌های شادتری مثل آبی، سبز و صورتی روشن را جایگزین کرده و فضای پذیرایی خود را زنده‌تر کنید.

دکوراسیون پذیرایی مدرن

انتخاب کفپوش مناسب

انواع متریال‌ها برای کفپوش پذیرایی کاربرد دارند که از میان آن‌ها می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • پارکت
  • موکت
  • لمینیت
  • سنگ
  • سرامیک
  • کفپوش اپوکسی

پارکت و موکت انتخابی گرم و دلنشین برای خانه‌ها به ویژه در مناطق سردسیر هستند. می‌توانید با استفاده از این دو متریال، خانه‌ای مدرن و در عین حال صمیمی داشته باشید. اما متریال‌های سنگ و سرامیک، جلوه‌ای لوکس و فاخر دارند و برای خانه‌های مدرن و لاکچری پیشنهاد می‌شوند. کفپوش اپوکسی نیز از جمله متریال‌های جدید و امروزی است که در طرح‌ها و رنگ‌های متنوعی قابلیت اجرا دارد.

دکوراسیون پذیرایی مدرن

انتخاب فرش مدرن

فرش‌های مدرن در طرح‌ها و نقش‌های متنوع برای دکوراسیون پذیرایی کاربرد دارند. بسته به چیدمان و ابعاد فضا، می‌توانید یک قالیچه کوچک ساده یا یک فرش بزرگ با طرح‌های انتزاعی و جذاب برای پذیرایی خود انتخاب کنید. اما فرش‌های مدرن ساده انتخاب بهتری هستند. رنگ‌های کرم، گردویی، خاکستری و نسکافه‌ای جذابیت بسیاری دارند و با انواع کفپوش به آسانی ست می‌شوند.

انتخاب مبلمان ساده و کاربردی

هنگام انتخاب مبلمان برای دکوراسیون پذیرایی مدرن، باید اصل سادگی را در نظر بگیرید. بنابراین در اینجا از مبلمان استیل منبت‌کاری شده و سنگین نباید استفاده شود. اما می‌توانید بی‌خیال یک ست مبلمان یک شکل برای فضای پذیرایی خود شوید و از قطعات متفاوتی برای چیدمان پذیرایی استفاده کنید. یا می‌توانید با یک یا دو قطعه مبل میزبان، در فضای پذیرایی تنوع ایجاد کنید.

مطلب پیشنهادی:  جدیدترین متد روز در دکوراسیون داخلی منزل

مبلمان راحتی مدرن مدل‌های بسیار متنوعی دارد که تمام آن‌ها در دکوراسیون پذیرایی به کار می‌روند. از میان آن‌ها مبل ال انتخابی بسیار عالی برای خانه‌های کوچک است. سایر مدل‌های مبل راحتی عبارتند از:

  • مبل چستر
  • مبل راحتی لاوسیت
  • مبل راحتی تاکسیدو
  • مبل راحتی انگلیسی

دکوراسیون پذیرایی مدرن

نورپردازی پذیرایی

انواع لوسترهای سقفی مدرن برای نورپردازی پذیرایی کاربرد دارند. تجهیزات روشنایی برای پذیرایی مدرن باید تا حد امکان ساده باشد. بنابراین لوسترهای چندشاخه کریستال در این خانه‌ها کاربرد ندارد. در کنار آن می‌توانیم با نور مخفی، روشنایی خانه را تکمیل کنیم. انواع چراغ‌های خطی برای دیوار و سقف پذیرایی کاربرد دارند و به راحتی داخل شیارهای دیوارپوش و سقف کاذب قرار می‌گیرند. به وسیله چراغ‌های دیواری نیز می‌توانیم فضا را از یکنواختی نجات دهیم.

انتخاب پرده پذیرایی

اگر پذیرایی شما پنجره سرتاسری و بزرگ دارد، با انتخاب یک پرده زیبا می‌توانید ظاهر آن را به کلی متحول کنید. انواع پرده‌های ساتن، حریر و پارچه‌ای برای پنجره پذیرایی کاربرد دارند. اما اگر می‌خواهید در هزینه‌ها صرفه‌جویی کنید، می‌توانید پرده‌های کهنه و قدیمی را مجدداً تعمیر و رنگ‌آمیزی کنید. پارچه‌های قدیمی جلوه‌ای جذاب به دکوراسیون پذیرایی شما می‌بخشند و از این نظر انتخاب بسیار خوبی هستند. در ضمن با رنگ‌آمیزی پرده‌ها به راحتی می‌توانید آن‌ها را با مبلمان منزل ست کنید.

استفاده از لوازم دکوری

انواع تابلو دکوراتیو و مجسمه‌های تزیینی در دکوراسیون پذیرایی مدرن کاربرد دارند. اما دقت کنید که تزیینات در خانه‌های مدرن باید در کمترین میزان باشد. در صورت عدم رعایت این نکته، اصل سادگی را زیر پا گذاشته‌ایم و خانه ما شلوغ و بی‌هویت به نظر می‌رسد. می‌توانید یک شلف دیواری مینیمال روی دیوار پذیرایی نصب کنید و روی آن لوازم دکوری شیک قرار دهید. دقت کنید که لوازم دکوری در خانه مدرن باید کاربردی هم باشند. برای مثال می‌توانیم به انواع گلدان، چراغ دیواری، شمعدان یا جاعودی اشاره کنیم.

آینه دیواری هم ایده‌ای جالب و کم هزینه برای دکوراسیون اتاق پذیرایی است. می‌توانید با چند تکه آینه و لوازم در دسترس، یک دیوار آینه‌کاری شیک و زیبا در پذیرایی منزل خود بسازید.

دکوراسیون پذیرایی مدرن

سخن پایانی

برای دکوراسیون پذیرایی مدرن، علاوه بر رعایت اصل سادگی، باید به کاربردی بودن عناصر نیز دقت کنید. انواع مبلمان چندمنظوره، مینیمال و امروزی در پذیرایی مدرن کاربرد دارند. رعایت هارمونی رنگی و وسواس در انتخاب تجهیزات، از جمله نکاتی است که باید هنگام دکوراسیون اتاق پذیرایی در نظر داشته باشیم.

تعداد کلمات مطلب: 849

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در معماری و دکوراسیون

همچنین بخوانید

بدون هزینه دکوراسیون منزل را تغییر دهید

امروزه بسیاری از افراد برای تغییر روحیات خود و اعضای خانواده دوست دارند که دکوراسیون خانه …