با این ۷ مدل کتابخانه چوبی، خانه‌ای شیک و فاخر داشته باشید

0
2
زمان مطالعه: 4 دقیقه
کتابخانه چوبی می‌تواند یک المان جذاب و شیک برای دکور منزل شما باشد. در این مطلب با ۷ مدل کتابخانه شیک و زیبا آشنا می‌شوید که دکور خانه شما را متحول می‌کنند.
مدل‌های کتابخانه چوبی

کتابخانه و استند کتاب یکی از پرطرفدارترین المان‌ها برای فضای نشیمن، پذیرایی و اتاق خواب است. در این مطلب با ۷ مدل کتابخانه چوبی شیک و زیبا آشنا می‌شوید که فضای خانه شما را متحول می‌کنند.

۷ مدل کتابخانه چوبی شیک و زیبا

وسایل چوبی خانه، جزئی جدانشدنی از دکور آن هستند و حس صمیمیت و زیبایی را به خانه اهدا می‌کنند. در این میان کتابخانه‌های چوبی جزو زیباترین المان‌ها هستند که دکور خانه شما را شیک و فاخر نشان می‌دهند.

کتابخانه نئوکلاسیک

کتابخانه چوبی نئوکلاسیک، انتخابی شیک و لوکس برای طرفداران سبک‌های تلفیقی است. کنار این مدل کتابخانه می‌توانیم انواع مدل‌های مبل راحتی را قرار دهیم و فضایی دنج برای نشیمن خود ایجاد کنیم. همچنین نزدیک بودن کتابخانه به یک شومینه زیبا، حس و حال امن و زیبایی برای مطالعه در خانه ایجاد می‌کند.

دکوراسیون نئوکلاسیک، زیبایی‌های دوران کلاسیک را همراه با سادگی سبک مدرن به همراه دارد. لوازم چوبی در این سبک تزئینات جزئی و جذابی دارند و در کنار مبلمان مدرن، زیبا دیده می‌شوند.

مدل‌های کتابخانه چوبی

کتابخانه مینیمال

اگر طرفدار سادگی و خلوت بودن دکوراسیون منزل هستید، ما به شما مدل کتابخانه مینیمال را معرفی می‌کنیم. طراحی ظریف این مدل قفسه‌ها باعث شده است که در خانه‌های امروزی طرفداران بسیاری داشته باشند. با قرار دادن یک مبل راحتی در کنار این قفسه کتاب، می‌توانید کنجی دنج و آٰرام برای مطالعه ایجاد کنید.

طرفداران سبک مینیمال همچنین می‌توانند از انواع کمد دیواری با درب مخفی برای قرار دادن کتاب و لوازم خود استفاده کنند. به این شکل فضای خانه شما همیشه خلوت و منظم به نظر می‌رسد.

مدل‌های کتابخانه چوبی

کتابخانه زیر پله

این مدل کتابخانه چوبی، ایده‌ای ناب و جذاب برای استفاده بهینه از فضا است. می‌توانید در کنار کتابخانه یا در میان قفسه‌ها، یک میز کار نیز ایجاد کنید و محلی دنج برای کار و مطالعه بسازید. ساخت قفسه‌ها باید متناسب با سبک دکوراسیون داخلی و محدودیت فضای شما انجام شود.

مدل‌های کتابخانه چوبی

کتابخانه مدل درختی

کتابخانه‌ها را می‌توانیم با اشکال متنوع و متفاوتی طراحی کنیم. از بین آن‌ها مدل درختی بسیار زیبا و پرطرفدار است. این مدل کتابخانه در فضای نشیمن و اتاق خواب قابل استفاده است و انتخابی جالب برای خاص‌پسندها است. می‌توانید میزان شاخه‌های درخت و طول آن را بر اساس تعداد کتاب‌ها و ابعاد دیوار خانه تعیین کنید.

مطلب پیشنهادی:  دیواری که ساخت آن صدها نفر را به کام مرگ کشاند

مدل‌های کتابخانه چوبی

استند کتاب کودک

استند کتاب کودک، یک مدل کتابخانه چوبی است که متناسب با قد کودکان طراحی می‌شود. وجود این قفسه‌ها، دکوراسیون اتاق کودک شما را تکمیل می‌کند. کودک می‌تواند آزادانه کتاب‌ها را از قفسه برداشته و مجدداً داخل آن بگذارد و از این نظر حس استقلال خواهد داشت.

مدل‌های کتابخانه چوبی

پارتیشن چوبی و فلزی

کتابخانه چوبی و فلزی را می‌توانیم به شکل پارتیشن طراحی کرده و از آن برای تفکیک فضاها در خانه استفاده کنیم. این مدل کتابخانه بیشتر در دکوراسیون خانه‌های مستطیلی کاربرد دارد و باعث می‌شود فضای یک تکه خانه به بخش‌های مختلفی تقسیم بندی شود.

پارتیشن‌های چوبی علاوه بر نگهداری کتاب برای گل و گیاه یا لوازم دکوری نیز کاربرد دارند. سعی کنید در چیدمان قفسه‌ها تعادل را رعایت کنید و آن‌ها را بیش از حد شلوغ نکنید.

مدل‌های کتابخانه چوبی

کتابخانه چوبی مدولار

کتابخانه مدولار با درب کشویی، امکانات ویژه‌ای را در دکوراسیون برای ما فراهم می‌کند. می‌توانیم به این وسیله دیوار پشت تلویزیون را به یک کتابخانه تبدیل کرده و روی تلویزیون و بخش‌هایی از قفسه را با یک صفحه کشویی بپوشانیم. با این امکان، در فضای پذیرایی خود یک کتابخانه شیک دارید که گاهی تلویزیون هم روی آن نمایان می‌شود.

مدل‌های کتابخانه چوبی

سخن پایانی

کتابخانه چوبی یکی از المان‌های پرطرفدار در دکوراسیون منزل است و امروزه در مدل‌های متنوعی طراحی و ساخته می‌شود. در این مطلب با ۷ مدل کتابخانه شیک و زیبا آشنا شدید که زیبایی دکور خانه شما را دو چندان می‌کنند. دقت کنید که تمام اجزای دکوراسیون خانه شما باید با یکدیگر در هماهنگی کامل باشند تا خانه شما باهویت و زیبا به نظر برسد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در معماری و دکوراسیون

همچنین بخوانید

5 مدل کابینت مدرن جدید که آشپزخانه شما را لاکچری می‌کند!

در بحث دکوراسیون داخلی خانه، آشپزخانه از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و به نوعی قلب تپند…