این ماده تمیز کننده قاتل وسایل شما است

1
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
اگر قصد دارید از جوش‌شیرین برای تمیز کردن وسایل خانه استفاده کنید، بهتر است برای این وسایل از آن استفاده نکنید.
جوش شیرین

جوش‌شیرین جزو موادی به شمار می‌آید که به عنوان پاک کننده و از بین بردن جرم وسایل از آن استفاده می‌کنند؛ بای مثال بسیاری از ما برای از جوش‌ شیرین برای تمیزکاری یخچال و یا شستن بلور استفاده می‌کنیم؛ اما لازم به ذکر است که خاصیت اسیدی این ماده باعث می‌شود که هنگام استفاده، بسیاری از وسایل دچار خردگی شوند؛ به همین منظور است که قبل از آنکه وسایل خانه را با آن تمیز کنید، مطمئن شوید که ضرری به آن‌ها وارد نخواهد شد؛ در این مطلب از دلتامگ با ما همراه باشید تا لیستی از وسایلی که نمی‌‌توان با جوش‌شیرین تمیز کرد را در اختیار شما قرار دهیم.

وسایلی که نباید با جوش شیرین تمیز شوند

همانطور که گفتیم علت اینکه نمی‌توان از جوش‌شیرین برای تمیز کردن برخی از وسایل استفاده کرد، خاصیت اسیدی آن است که با این وسایل واکنش نشان داده و باعث خرابی آن‌ها می‌شود؛ بنابراین اگر قصد چربی زدایی با جو ش شیرین را دارید، بهتر است برای تمیز کردن این وسایل از آن استفاده نکنید:

شیشه

استفاده از جوش‌شیرین برای تمیز کردن شیشه یا آینه، باعث ساییدگی آن می‌شود و به مرورو زمان آن را خراب می‌کند؛ بنابراین بهترین تمیز کننده خانگی برای شیشه  و آینه که ضرری برای آن ندارد، سرکه است.

جوش شیرین

سنگ مرمر

شما هرگز نباید از جوش شیرین برای تمیز کردن هر گونه سطوح مرمر یا کوارتز استفاده کنید. با گذشت زمان جوش شیرین باعث آسیب به لایه محافظ فوقانی خواهد شد و در نهایت خراش‌هایی را بر روی سنگ مرمر یا کوارتز ایجاد می‌کند که باعث ترک خوردگی آن می‌شود.

پاک کردن آلومینیوم با جوش شیرین ممنوع

جوش‌شیرین قابلیت اکسید شدن با آلومینیوم را دارد و می‌تواند رنگ آن را تغییر دهد؛ بنابراین بهتر است از این ماده برای تمیز کردن وسایلی که از جنس آلومینیوم هستند استفاده نکنید، در صورتی هم که استفاده کردید باید وسیلیه مورد نظر را با آن به خوبی شستشو دهید.

مطلب پیشنهادی:  با نگهداری سانسوریا در آب، شاهد رشد انفجاری آن باشید!

جوش شیرین

تمیز کردن مبل با جوش شیرین ممنوع

برای بسیاری از ما پیش آمده که لکه ایجاد شده روی مبل را با استفاده از جوش‌شیرین پاک کرده‌ایم؛ از بین بردن لکه پارچه مبل اشکالی ندارید اما اگر می‌خواهید از این ماده برای تمیز کردن چوب مبلمان استفاده کنید، به شما پیشنهاد می‌کنیم که اینکار را نکیند؛ چرا که می‌تواند باعث خوردگی چوب شود؛ در نتیجه بهترین ماده برای تمیز کردن مبلمان چوبی، مخلوط آب و مایع صابون است.

نقره‌جات

استفاده از جوش‌شیرین برای تمیز کردن وسایل نقره، اگر به درستی انجام گیرد بسیار مفید است و می‌تواند باعث برق افتادن ظروف و زیورآلات شما شود؛ اما چنانچه وسایل نقره بیشتر از حد مجاز درون محلول جوش‌شیرین و آب بماند، باعث خردگی و سیاه شدن وسیله شما می‌شود.

وسایلی که شیارهای عمیق

استفاده از جوش‌شیرین برای تمیز کردن وسایلی که شیارهای عمیقی در ساخت آن‌ها به کار رفته، باعث می‌شود که بعد از تمیز کردن و خشک شدن، باعث ایجاد لکه و تجمع بیشتر گرد و غبار می‌شود.

یک نظر

  1. ناشناس

    9 آذر 1402 در 9:33 ق.ظ

    علی بود

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در نکات خانه‌داری

همچنین بخوانید

ست کردن شلوار مام استایل با مانتوی مناسب آن

ست کردن شلوار مام استایل با مانتوی مناسب آن برای داشتن یک استایل زیبا و شیک بسیار مهم و ضر…