زیبایی مکان‌های متروکه را دست کم نگیرید

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
اهل ماجراجویی هستید؟ سفر به مکان های متروکه دنیا را دوست دارید؟ فکر می‌کنید شایعات ترسناکی درباره بعضی مکان‌ها حقیقت دارد؟ با ما تا انتهای این مقاله از دلتامگ همراه باشید.
مکان های متروکه

مکان‌های زیادی در دنیا وجود دارند که به خاطر متروکه بودن شایعات زیادی پیرامون آن‌ها شکل گرفته است. رازآلودترین مکان های روی زمین گاهی به شهر ارواح تبدیل می‌شوند. شاید باور اینکه مکان‌ های متروکه جهان علاوه بر ترسناک بودن می‌‌توانند جذابیت و زیبایی داشته باشند سخت است، اما در این مقاله ما چند جا را به شما معرفی می‌‌کنیم که دارای جذابیت‌های زیادی هستند.

شهر متروکه بودی از مکان های طلسم شده

در سال 1876، زمانی که بسیاری از مردم امریکا در ایالت کالیفرنیا در پی یافتن طلا بودند، شهری در نزدیکی معدن ساختند که به شهر بودی شهرت یافت. مردم به سودای یافتن طلا و ثروتمند شدن روانه این شهر شدند؛ اما با افزایش فاحشه‌خانه‌ها در شهر، غرق در لذت و گناه شدند. پس از مدتی که معدن رونق خود را از دست داد، مردم نیز این شهر را ترک کردند و حالا این شهر به یکی از بکرترین شهرهای ارواح جهان تبدیل شده است.

شهر ارواح

زندان ایالت شرقی یکی از مکان های متروکه ترسناک

در بین سال‌های 1829 تا 1971 زندانی در پنسیلوانیای امریکا ساخته شد که برخی از بدنام‌ترین خلاف‌کاران تاریخ امریکا مانند آل کاپون در آن زندانی بودند. بعد از تعطیل شدن، زندان ایالت شرقی به یکی از آثار تاریخی ملی ایالات‌متحده و موزه‌ای برای بازدید عموم مردم تبدیل شد.

زندان متروکه

جزیره متروکه دیسکاوری از ترسناک ترین مکان های جهان

یکی دیگر از مکان های متروکه دنیا، جزیره دیسکاوری در ایالت متحده امریکاست که زمانی به‌عنوان یکی از پارک‌های تفریحی دیزنی لند شناخته می‌شد. با پیدا شدن یک باکتری بسیار کشنده در آب‌های مجاور پارک در سال 1999 این پارک برای همیشه تعطیل شد و به تصرف ارواح درآمد.

مطلب پیشنهادی:  سایت مای مدیو | جدید ترین آموزش کار با my.medu.ir

جزیره متروکه دیسکاوری

هتل متروکه دل سالتو یکی از مکان های تسخیر شده در دنیا

در سال ۱۹۲۴ در شهر سن آنتونیو دل تکونداما در کلمبیا هتلی بسیار لوکس و مدرن ساخته شده که به هتل  تکونداما فالز شهرت یافت. آبشاری که از صخره‌ها جریان داشت، منظره‌ای زیبا و تماشایی به هتل بخشیده بود. این هتل پررونق با آلوده شدن آب رودخانه بوگوتا آرام‌آرام رونق خود را از دست داد و به هتل اشباح تبدیل شد.

هتل متروکه

قلعه میراندا از مکان های متروکه جهان

در دوران انقلاب فرانسه، کنت لیدکرک بوفور از فعالان سیاسی بلژیکی مجبور شد که همراه خانواده‌اش این قلعه را ترک کرده و به مزرعه مجاور نقل‌مکان کند. قلعه میراندا بعد از جنگ جهانی دوم و تا اواخر دهه ۱۹۸۰ در تصرف شرکت ملی راه‌آهن بلژیک قرار داشت و برای مدتی به‌عنوان یک یتیم‌خانه و محل اسکان تابستانی دانش آموزان مورد استفاده قرار می‌گرفت. در سال ۱۹۹۱ به دلیل هزینه‌های بالای نگهداری، این قلعه متروکه شد.

قلعه میراندا

سخن پایانی

اسامی زیادی را می‌توان به لیست مکان های متروکه دنیا اضافه کرد که از محبوبیت زیادی بین ماجراجویان برخوردارند. بااین‌حال پیشروی طبیعت در دل این مکان‌ها باعث شده که زیبایی و جذابیت منحصربه‌فردی پیدا کنند. آدمی با دیدن چنین مکان‌هایی به یاد وقایع آخرالزمانی می‌افتد. تمامی این مکان‌ها به انسان یادآوری می‌کنند که در نبود او طبیعت چگونه خود را ترمیم و بازسازی می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

این قنات را جن‌ها و دیوها ساخته‌اند

از قنات قصبه گناباد ایران صحبت می‌کنیم که در بخش مرکزی شهرستان گناباد واقع شده است. شهرستا…