شگفتی‌های پاییز را در روستای برغان ببینید

2
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
دلتان یک گردش یک‌روزه پاییزی در اطراف تهران می‌خواهد؟ یکی از بهترین مکان‌های جذاب با طبیعتی بی‌نظیر که فاصله زیادی هم با پایتخت ندارد، روستای برغان است.
روستای برغان

در اطراف تهران روستاهای زیادی وجود دارد که هرکدام به‌تنهایی می‌توانند یک نمونه جذاب گردشگری برای پایتخت محسوب شوند. روستای برغان یکی از روستاهای اطراف تهران است که طبیعت پاییزی آن بسیار جذاب و مسحور کننده است. تا انتهای این مطلب با دلتامگ همراه باشید.

روستای برغان کجاست؟

برغان یکی از روستاهای بسیار زیبا با مناظری چشم‌نواز و دل‌فریب در استان البرز است که در بخش چندار شهرستان ساوجبلاغ واقع شده است. این روستا در میانه رشته‌کوه‌های البرز در غرب استان البرز و مابین کرج و هشتگرد قرار گرفته است به همین دلیل به آن روستای برغان کرج نیز گفته می‌شود.

جالب است بدانید که گویش مردم این روستا کرجی است که شباهت بسیاری به گویش مازندرانی دارد. آلوی این روستا شهرت و محبوبیت بسیاری نزد خانواده‌های ایرانی دارد که به آلوی برغان معروف است. همچنین عسل، توت، سماق، لبنیات، گردو به‌خصوص گردوی پوست کاغذی به‌عنوان سوغات برغان شناخته می‌شوند.

طبیعت پاییزی برغان

جاهای دیدنی برغان

هرچند این روستا بیشتر به خاطر طبیعت زیبا و بکر خود مورد توجه گردشگران است؛ اما حسینیه اعظم، در بالا محله این روستا اثر تاریخی ارزشمندی است که قدمت آن بر اساس نوشته کتیبه سنگی سر در حسینیه به بیش از پنج قرن، می‌رسد. درخت چنار کهن‌سالی با قدمت چند صدسال نیز در حیاط مسجد جامع روستای برغان قرار گرفته که با معماری ساختمان این مسجد درهم‌تنیده شده است و مورد توجه گردشگران بسیاری قرار گرفته است.

فاصله تهران تا روستای برغان

استان البرز به دلیل موقعیت خاص جغرافیایی‌اش و نزدیکی زیادش به شمال کشور از یک طرف و تهران از طرف دیگر، یکی از محبوب‌ترین استان‌های کشور برای تفریح و گردش است. روستاهای این استان با طبیعت سرسبز و بکر خود به مقصدی ایده‌آل برای تفریح یک‌روزه پایتخت‌نشینان تبدیل شده‌اند. فاصله پایتخت تا این روستای زیبا حدود 68 کیلومتر است و فاصله آن تا شهر کرج به 21 کیلومتر می‌رسد.

مطلب پیشنهادی:  دانستنی های جالب از آبزیان

مسیر رفتن به روستای برغان کرج

بهترین راه برای سفر به این روستای زیبای کرج این است که وارد شهر کرج شوید، به بلوار موذن بروید و این بلوار را تا قسمت انتهایی طی کنید و به سمت جاده آتشگاه بروید. جاده آتشگاه همان جاده‌ای است که شما با رانندگی در آن می‌توانید به این روستای زیبا برسید.

حسینیه برغان

سخن پایانی

باغ‌ها و مزارع سرسبز، درختان میوه، رودخانه‌های پرآب و بناهای تاریخی و نیز نزدیکی به دو شهر تهران و کرج باعث شده که این روستا در شمار مقاصد پرطرفدار قرار بگیرد. گردشگران گاهی تنها برای خرید آلوچه راهی روستای برغان می‌شوند؛ اما در سفر از مناظر زیبا و جذاب آن نیز لذت می‌برند. اگر قصد سفر پاییزی یک‌روزه در اطراف پایتخت را دارید، این روستا می‌تواند پیشنهاد خوبی برای شما باشد.

2 دیدگاه

  1. ناصر مهرور

    4 آذر 1402 در 4:29 ق.ظ

    با عرض سلام برغان از باغستان کرج از دوراهی آتشگاه ده کیلومترها ودرخت داخل مسجد دوعدد درختچنار ۱۵۰۰ ساله داخل مسجد هستش وچندین درخت چنار گهن سال در برغان وجود داره که یکیش داخل کوچه گلزار قراردارد که ۷۰۰ ساله هستش چنار داخل مسجد وسط وبالا که معروف به پامنار میباشد وچندین در خت داغداران (تا) بالای ۱۰۰۰ ساله وجود دارد که از آنها اسم برده نشده

    پاسخ

    • زینب پروانه

      5 آذر 1402 در 3:09 ب.ظ

      ممنون از اطلاعات بالا و مفیدی که به ما دادین. از این‌ها اطلاعی نداشتیم. سپاسگزاریم😊

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مراقبت از موهای رنگ شده با چند راهکار ساده

ما در این مطلب قصد داریم چند راهکار ساده برای مراقبت از موهای رنگ شده به شما آموزش دهیم تا…