مناظر اعجاب انگیز جهان که شما را شیفته می‌کند + ویدیو

1
2
زمان مطالعه: 3 دقیقه
در میان مناظر اعجاب انگیز جهان، مکان‌هایی وجود دارند که به‌راستی طبیعت آن‌ها هر بیننده‌ای را جادو می‌کند. با چند نمونه از این مناظر بی‌نظیر آشنا شوید.

 

در هر گوشه و کناری از دنیا می‌توان مکان‌هایی را دید که در لیست مناظر اعجاب انگیز جهان قرار دارند؛ اما برخی از آن‎‌ها شهرت بیشتری یافته‌اند. جهان ما مملو از زیبایی و شگفتی است هرچند برخی از کشورهای دنیا طبیعتی دارند که در سایر کشورها نظیر آن پیدا نمی‌شود. با دلتامگ همراه باشید.

جزیره جمجمه از مناظر اعجاب انگیز جهان

استرالیا کشور زیبایی‌ها، سرسبزی‌ها و کانگوروهای دوست‌داشتنی است. در این کشور می‌توان چشم‌اندازهای باشکوهی را دید که خالق هستی به زیبایی هرچه تمام‌تر آن را به تصویر کشیده است. یکی از شگفتی‌های این کشور جزیره شکاف معروف به جزیره جمجمه است.

این جزیره درواقع یک جزیره گرانیتی کوچک است که در داخل پارک ملی قرار گرفته است. در این جزیره پرندگان دریایی پرورش می‌یابند به همین دلیل اهمیت زیادی یافته و به جزیره پرندگان شهرت یافته است. امواج باعث ایجاد غاری به طول 60 متر و عرض 130 متر در داخل این غار شده‌اند.

باوجود اینکه سال‌ها از کشف این غار می‌گذرد؛ اما تنها 9 نفر به داخل غار رفته‌اند که در آنجا گلوله‌های توپ‌های به‌جامانده از کشتی‌های عبوری را دیده‌اند. ظاهرا ملوانان کشتی‌ها این غار به‌عنوان هدف انتخاب می‌کردند.

جزیره جمجمه

آبشار زیر آب در اقیانوس هند از مناظر اعجاب انگیز جهان

هند یکی دیگر از کشورهای عجیب و شگفت‌انگیز جهان است که جاذبه‌هایش هرکسی را حیران می‌کند. در این کشور کهن با قدمتی بلند جاذبه‌های طبیعی بسیاری وجود دارد که یکی از آن‌ها آبشار زیر آب است. در جنوب غربی اقیانوس هند جزیره‌ای به نام موریس وجود دارد که حدود 900 کیلومتر با ماداگاسکار فاصله دارد.

پرتغالی‌ها این جزیره را در سال 1505 میلادی کشف کردند. در سال 1638 این جزیره به مستعمره هلندی‌ها تبدیل شد و جزیره به افتخار شاهزاده هلندی نام موریس را بر خود گرفت. آبشار زیر اقیانوس در نزدیکی این جزیره حتی در نقشه‌های گوگل و تصاویر ایستگاه‌های فضایی نیز به‌خوبی قابل مشاهده است.

مطلب پیشنهادی:  بهار امسال به ناشناخته‌ترین جاهای دیدنی رم سفر کنید!

جالب است بدانید که این پدیده جادویی در نتیجه نشست گل‌ولای و ماسه‌های اقیانوس شکل گرفته است. این ماسه‌ها در اطراف منطقه پخش می‌شوند و با تغییر رنگ آن‌ها شما احساس می‌کنید که آبشاری در زیر آب وجود دارد.

آبشار زیر آب

دروازه بهشت در تایلند

یکی دیگر از مناظر اعجاب انگیز جهان، دروازه بهشت در تایلند است. سفر به تایلند برای خیلی‌ها یک سفر هیجان‌انگیز و لذت‌بخش است. در استان کرابی این کشور در میان خلیج کوه‌ها به‌گونه‌ای کنار هم قرار گرفته‌اند که اگر با قایق از میان آن‌ها عبور کنید، گویی دروازه‌ای به بهشت و جهان دیگر به روی شما گشوده شده است. در ورای خلیج کرابی مناظر چنان چشم‌نواز و دل‌فریب هستند که هر انسانی شهادت می‌دهد، قطعه‌ای از بهشت در زمین فروآمده است. خلیج کرابی مساحتی حدود 4709 کیلومتر دارد.

دروازه بهشت تایلند

سخن پایانی

در دنیا مناظر اعجاب انگیز جهان زیادی وجود دارد که بشر توانایی توصیف آن را ندارد. این مناظر چنان زیبا و تماشایی هستند که گردشگران بسیاری را از سراسر دنیا به خود جذب می‌کنند. چشم فیروزه‌ای زمین یا دریاچه چشم زمین نیز یکی دیگر از این مناطق زیبا و تماشایی است.

یک نظر

  1. الی

    8 آذر 1402 در 10:59 ب.ظ

    چه زیبا! به به

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مراقبت از موهای رنگ شده با چند راهکار ساده

ما در این مطلب قصد داریم چند راهکار ساده برای مراقبت از موهای رنگ شده به شما آموزش دهیم تا…