طرز تهیه چیپس سرکه ای در 20 دقیقه

0
3
زمان مطالعه: 2 دقیقه
چپیس سرکه ای جزو آن دسته از خوراکی‌هایی است که کمتر کسی به راحتی از آن می‌گذرد؛ برای آموزش این چیپس خوشمزه در خانه، با ما همراه باشید.
طرز تهیه چیپس سرکه ای

سیب زمینی سرخ کرده جزو آن دسته از خوراکی‌هایی است که بسیاری از افراد به آن علاقه دارند؛ به همین دلیل است که بسیاری از افراد علاقه شدیدی به خوردن چیپس دارند؛ چیپس‌های کارخانه‌ای در طعم‌های مختلفی تهیه می‌شود که باعث شده کودکان و نوجوانان مجذوب آن شوند؛ اما از سوی دیگر مواد نگهدارنده‌ای که در تهیه این چیپس‌ استفاده می‌شود یا روغن نامرغوبی که سیب‌‎زمینی را با ان سرخ می‌کنند، می‌تواند برای بدن بسیار مضر باشد؛ به همین منظور در این مطلب از دلتامگ قصد داریم طرز تهیه چیپس سرکه ای را به شما آموزش دهیم تا خودتان به راحتی بتوانید در خانه آن را تهیه کنید و از سالم بودن آن مطمئن باشید.

مواد لازم برای تهیه چیپس سرکه ای

برای درست کردن چیپس سرکه ای خانگی به نیم کیلو سیب‌زمینی، نصف لیوان سرکه، 1 قاشق چایخوری نمک، 1 قاشق چایخوری بیکینگ‌پودر و به مقدار لازم روغن برای سرخ کردن نیازمندید.

طرز تهیه چیپس سرکه ای

طرز تهیه چیپس سرکه ای

اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که به چیپس سرکه نمکی علاقه‌مند هستید و از خود می‌پرسید چگونه چیپس سرکه ای درست کنم؟ لازم به ذکر است درست کردن این طعم چیپس بسیار راحت است و با انجام مراحل زیر به راحتی می‌توانید یک چیپس خانگی خوشمزه تهیه کنید.

مرحله اول

برای تهیه چیپس خوشمزه با طعم سرکه نمکی در ابتدا لازم است سیب زمینی‌ها را شسته و پوست بگیرید؛ سپس با استفاده از یک پوست‌کن، آن‌ها را به صورت ورقه‌ای نازک برش بزنید؛ در این مرحله از طرز تهیه چیپس سرکه ای توجه داشته باشید که بعد از ورقه کردن سیب‌زمینی، باید چند مرتبه آن را بشویید تا نشاسته به طور کامل از بین برود.

مطلب پیشنهادی:  فوت‌وفن‌های پخت شیرینی نخودچی در خانه

مرحله دوم

در یک کاسه آب سرد بریزید و ورقه‌های سیب زمینی را به آن اضافه کنید؛ سپس بکینگ پودر، نمک و سرکه را به آب اضافه کرده و به خوبی مخلوط کنید تا مزه‌ها کامل به خورد سیب‌زمینی برود؛ سپس یخ را درون کاسه ریخته و ۲۰ دقیقه زمان دهید تا استراحت کند و مزه دار شود.

طرز تهیه چیپس سرکه ای

مرحله پایانی طرز تهیه چیپس سرکه ای

بعد از گذشت ۲۰ دقیقه، سیب زمینی‌ها را آبکش کرده و روی یک پارچه بریزید تا خشک شود؛ در نهایت یک تابه را روی اجاق گاز قرار دهید و درون آن  روغن بریزید تا داغ شود؛ سپس چیپس ها را درون روغن سرخ کرده تا ترد شوند و در نهایت روی یک توری قرار می دهیم تا روغن اضافه آن خارج شود؛ اگر به این دسته از مطالب آشپزی علاقه‌مند هستید، خورشت هویج، غذایی مقوی و خوشمزه برای دانش آموزان را در این مطلب مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در آشپزی

همچنین بخوانید

کفش کالج مردانه را با چه لباس‌هایی ست کنیم؟

کفش کالج مردانه از جمله کفش‌های راحت و شیک است که همه آقایان باید یکی از آن داشته باشند. ک…