خورشت هویج، غذایی مقوی و خوشمزه برای دانش آموزان

0
2
زمان مطالعه: 3 دقیقه
اگر به غذاهای محلی شهرهای دیگر علاقه دارید و دوست دارید در برنامه غذایی خود تغییراتی ایجاد کنید، این مطلب را از دست ندهید
خورشت هویج

در کشور پهناور ایران، به هر شهر آن که سفر کنید با آداب غذایی و فرهنگ متفاوتی روبه‌رو می‌شوید که برای بسیاری از ما می‌تواند هیجان‌انگیز باشد؛ به همین علت است که بسیاری از افراد علاقه خاصی به آموزش غذاهای محلی دارند؛ به همین منظور در این مطلب از دلتامگ قصد داریم یکی از خوشمزه‌ترین غذاهای شهر تبریز به نام خورشت هویج را به شما آموزش دهیم؛ این خورش را می‌توان به روش‌های مختلفی طبخ کرد؛ در ادامه نحوه پخت خورشت هویج با گوشت را به شما آموزش خواهیم داد.

مواد لازم برای تهیه خورشت هویج با گوشت

اگر قصد داریم از گوشت در این خورشت خورشتی استفاده کنید، بهتر است که گوشت گوسفندی تهیه کنید؛ چرا که زعم و عطر این خورشت را چند برابر خواهد کرد؛ برای تهیه این غذای سنتی و خوشمزه به 400 گرم هویج، 400 گرم گوشت گوسفندی، 1 عدد پیاز، 100 گرم آلو خورشتی، یک قاشق زعفران دم کرده و به میزان لازم زردچوبه، فلفل سیاه و نمک نیاز دارید.

خورشت هویج

دستور پخت خورش هویج با گوشت گوسفندی

طرز تهیه خورشت هویج بسیار ساده است و در مدت زمان کمی آمائه می‌شود؛ اگر تاکنون تجربه‌ای برای طبخ این خورشت نداشتید، تنها کافی است مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید.

مرحله اول

ابتدا پیاز را به صورت نگینی یا خلالی ریز خرد می کنیم، سپس به همراه مقداری روغن در ظرف مورد نظر تفت تا سبک شود؛ سپس کمی زردچوبه اضافه کرده و مجددا چند دقیقه دیگر تفت دهید تا عطر زردچوبه در هوا آزاد شود.

مرحله دوم

در این مرحله از پخت لازم است که گوشت خورشتی را به صورت مکعبی درشت خرد کنید و به پیازها اضافه کنید؛ بععد از آنکه گوشت با پیاز تفت داده شد و بوی خامی آن از بین رفت، 4 لیوان آب را به آن اضافه کنید و اجازه دهید خورشت به مدت 1 ساعت روی شعله ملایم گاز قرار گیرد تا گوشت‌ پخته شود.

مرحله سوم

در این فاصله تا گوشت پخته می‌شود، هویج‌ها را شسته و به صورت یکدست خرد کنید؛ بهتر است برای این خورشت، هویج‌ها را به صورت خلالی خرد کنید تا ظاهر بهتری داشته باشد؛ توجه داشته باشید بافت هویج سفت است و ممکن است به خوبی در خورشت جا نیفتد؛ بنابراین بهتر است قبل از اضافه کردن آن به خورشت، در یک تابه مناسب با مقداری روغن، هویج‌ها را تفت دهید؛ توجه داشته باشید که سرخ کردن زیادی هویج‌ها باعث می‌شود خواص هویج از بین برود.

مطلب پیشنهادی:  اولین تمدن کیهان متعلق به کیست؟ + ویدیو

خورشت هویج با کوشت

مرحله چهارم پخت خورشت هویج با گوشت

یکی دیگر از مزایای سرخ کردن هویج است است که بافت آن حفظ شده و در طول پخت درون خورشت له نمی‎سود؛ هویج‌های سرخ شده را کنار بگذارید و به سراغ آلو خورشتی بروید؛ آن‌ها را شسته و به مدت 15 دقیقه در آب سرد قرار دهید.

مرحله پایانی طرز تهیه خورشت هویج

بعد از گذشت یک ساعت درب قابلمه را برداشته و خورشت را امتحان کنید، اگر گوشت به طور کامل پخته بود، هوبج و آلو را به آن اضافه کنید؛ اجازه دهید خورشت به مدت 15 دقیقه دیگر روی حرارت باشد تا جا بیفتد در این فاصله‌ هم نمک و فلفل سیاه را به آن اضافه کنید؛ بعد از گذشت این مدت زمان خورشت شما آماده شده است و می‌توانید آن را در کنار برنج سرو کنید.

فوت و فن پخت خورشت هویج

  • در صورتی که می‌خواهید از گوشت مرغ در این خورشت استفاده کنید؛ می‌توانید آن را به صورت نگینی خرد کرده مانند روش بالا طبخ کنید، یا اینکه مرغ‌ها را در ابتدا سرخ کنید و بعد به خورشت اضافه کنید.
  • چنانچه دوست دارید طعم خورشت هویج شما ملس باشد، می‌توانیید اواخر پخت کمی آبغوره به آن اضافه کنید.

اگر به مطالب آشپزی علاقه دارید، متفاوت‌ترین دستور پخت خورشت به با گوشت را در این مطلب مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در آشپزی

همچنین بخوانید

زیباترین شهر ایران کجاست؟

زیباترین شهر ایران به نظر شما کجاست؟ هر یک از شهرهای ایران زیبایی خاص خود را دارند و کسانی…