روستای زیارت، محبوب‌ترین روستای توریستی گرگان

2
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
جنگل‌های وسیع و سرسبز، کوه‌های سر به فلک کشیده، مناظر بی‌نظیر و چشم‌نواز، آب‌وهوای خوب و دلپذیر همگی از ویژگی‌های عالی روستای زیارت است. اگر می‌خواهید بدانید این روستای شگفت‌انگیز کجاست، با ما در این مقاله همراه باشید.
روستای زیارت

روستای زیارت در واقع روستایی ییلاقی از توابع شهرستان گرگان در استان گلستان است که به دلیل قرار گرفت در میان‌دامنه دو کوه و موقعیت جغرافیایی منحصربه‌فرد به یکی از زیباترین جاهای دیدنی گرگان تبدیل شده است. همراه دلتامگ با این روستای زیبای شمالی آشنا شوید.

روستای زیارت کجاست؟

روستای زیارت، از توابع شهرستان گرگان در استان گلستان و در انتهای جاده ناهارخوران قرار دارد. این روستا تنها ۱۲ کیلومتر از انتهای جنوبی پارک ناهارخوران فاصله دارد و نزدیکی آن به گرگان باعث شده که یکی از محبوب‌ترین ییلاق‌های اهالی گرگان و مسافران آن باشد. فاصله گرگان از روستای زیارت نیز تنها 18 کیلومتر است که با بیست دقیقه رانندگی در روزهای بدون ترافیک به راحتی می‌توانید به آن برسد. در این

چه چیزهای جذابی وجود دارد؟

قرار گرفتن روستا بر شیب دامنه کوه که بستری عجیب و زیبا برای آن فراهم کرده، باعث شده مناظر شگفت‌انگیزی در اینجا خلق شوند. علاوه بر طبیعت بکر و زیبای این روستا که چشم هر بیننده‌ای مجذوب می‌کند، بافت تاریخی این روستا نیز سبب شده که جزو ده روستای برتر کشور با بافت تاریخی باارزش قرار بگیرد.

طبق اسناد قدمت این روستا به سال 989 هجری قمری برمی‌گردد پس با سفر به این روستای زیبا نه تنها می‌توانید از مناظر طبیعی آن لذت ببرید بلکه از جاذبه‌های تاریخی آن نیز بازدید خواهید کرد. بنای امامزاده عبدالله از جمله بناهای تاریخی روستاست. همچنین رودخانه خاصه رود، آبشار دو قلوی انزوان (زیارت)، جول دره یا آبشار خلی دره، چشمه آبگرم، پارک جنگلی ناهارخوران و آرامگاه باباقنبر نیز از دیگر مکان‌های دیدنی و جذاب روستا محسوب می‌شوند.

آبشار زیارت

آبگرم روستای زیارت

درست است که چشمه‌های آبگرم بسیاری در جای‌جای ایران وجود دارند؛ اما چشمه آبگرم این روستا یکی از بهترین چشمه‌های آبگرم ایران است. این چشمه درست در مجاورت مقبره امامزاده عبدالله و حاشیه جنوبی روستا قرار گرفته است. گرماند اُو نامی است که مردم روستا از قدیم به این چشمه داده بودند. بر روی این چشمه مکانی دارای دو استخر زنانه و مردانه ساخته شده که گردشگران می‌توانند با آب تنی در آن از خواص درمانی آب گرم چشمه بهره‌مند شوند.

مطلب پیشنهادی:  11 رفتاری که شخصیت شما را جذاب تر می کند

آبشار زیارت

آبشار زیارت در فاصله حدود پنج کیلومتری از آرامگاه امامزاده عبدالله واقع شده است و برای رسیدن به آن باید از یک جاده خاکی عبور کنید. این مسیر با وجود خاکی بودن؛ اما یکی از زیباترین چشم‌اندازهای کوهستانی را دارد. در انتهای جاده ماشین خود را پارک کنید. بعد از دویست متر پیاده‌روی به دره‌ای زیبا می‌رسید که در انتهای آن آبشار دو قلوی زیارت قرار دارد. این آبشار 11 کیلومتر از ناهارخوران فاصله دارد.

جاده روستای زیارت گرگان

برای رسیدن به روستای زیارت کافی است در گرگان به سراغ بلوار ناهارخوران بروید و در انتهای بلوار به پارک ناهارخوران برسید. تا انتهای جاده پر پیچ‌وخم و زیبای کوهستانی – جنگلی بروید تا به روستای زیارت برسید.

اقامتگاه زیارت

سخن پایانی

اگر قصد سفر و اقامت در روستای زیارت گرگان را دارید خوب است بدانید که در این روستا و حتی در اطراف آن اقامتگاه‌های لوکس و شیک بسیاری ساخته شده است. حتی می‌توانید خانه‌ای ویلایی را در این روستا اجاره کنید یا در یکی از اقامتگاه‌های بوم‌گردی منطقه شب را بگذرانید؛ اما می‌توانید با یک شب چادر زدن در دل طبیعت روح خود را جلا دهید. فصل پاییز یکی از بهترین و زیباترین فصل‌ها برای سفر به این روستا است.

2 دیدگاه

  1. ناشناس

    24 آبان 1402 در 4:59 ب.ظ

    عالیست

    پاسخ

  2. زهرا

    26 آبان 1402 در 0:20 ق.ظ

    من رفتم جای قشنگی ه. بهتون پیشنهاد میکنم حتما ببینید این روستای بهشتی رو

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

این مدل‌ کراپ‌ و نیم‌تنه زنانه امسال مد هستند

یکی از مدهایی که امسال مشاهده می‌کنید استفاده از مدل‌ کراپ‌ و نیم‌تنه زنانه است. لباس کراپ…