5 قلعه عجیب و غریب دنیا که همه را حیرت‌زده کرده‌ است

1
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
قلعه‌های بسیاری در سراسر جهان وجود دارند که به خاطر داشتن یک ویژگی خاص می‌توانند به‌عنوان قلعه عجیب و غریب در سراسر جهان شناخته شوند.
قلعه عجیب و غریب

طراحی منحصربه‌فرد، معماری خاص یا ساخته‌شدن در یک مکان غیرعادی می‌تواند باعث شود که یک قلعه نام قلعه عجیب و غریب به خود بگیرد. همراه دلتامگ با چند مورد از عجیب ترین قلعه های جهان آشنا شوید.

قلعه کلبورن نمونه‌ یک قلعه عجیب و غریب

شاید در نگاه اول این تنها یک قلعه معمولی اسکاتلندی باشد؛ اما گرافیتی‌های روشن و سبک کارتونی روی دیوار و برج و باروی ضلع جنوبی آن باعث شده که این قلعه به یک قلعه عجیب و شاد تبدیل شود. برای نقاشی این قلعه که از سال 2007 به این شکل درآمده است، 1500 قوطی رنگ اسپری مصرف شده است.

قلعه گرافیتی

قلعه لاپالایس معروف به کاخ ایده‌آل فرانسه

این قلعه از همه نظر منحصربه‌فرد است. سازنده این قلعه یک پستچی معمولی بوده که 33 سال از عمر خود را صرف ساختن قلعه کرده است تا در نهایت همسرش در آن آرام گیرد. این قلعه تماما با سنگ‌های زیبایی که جوزف فردیناند خود به‌تنهایی جمع‌آوری کرده بود ساخته شده است. جوزف فردیناند نه هزار روز از عمر خود را صرف ساختن کاخ ایده‌ آل فرانسه کرد تا در نهایت کاخی با 26 متر عرض و 10 متر طول بسازد.

کاخ ایده آل فرانسه

قلعه آشیانه پرستو یک قلعه عجیب و غریب در دنیا

هرکسی که از دور به این قلعه نگاهی بیندازد تصور می‌کند که قلعه در حال سقوط است! این قلعه چنان ماهرانه در لبه صخره و پرتگاهی بلند در کرانه دریای سیاه ساخته شده است که همه تصور می‌کنند ساخت این قلعه نمی‌تواند کار یک انسان باشد. قلعه سنگی آشیانه پرستو از سال 1911 تابه‌حال برجای خود محکم و استوار باقی مانده و اکنون یک رستوران را نیز در دل خود جا داده است.

مطلب پیشنهادی:  افسردگی و عید نوروز!؟

قلعه دریاچه تاج در هند

قلعه دریاچه تاج هتلی در هند است که پیش‌تر یک اقامتگاه سلطنتی بوده است. به نظر می‌رسد به طور جادویی روی دریاچه پیچولا شناور است. ساختمان مرمر سفید در اواسط قرن هجدهم به‌عنوان یک خانه تابستانی برای خانواده سلطنتی Mewar ساخته شد. در سال ۱۹۶۳ این کاخ به یک هتل مجلل تبدیل شد.

قلعه دریاچه تاج هند

قلعه پردجاما یک قلعه عجیب و غریب در سراسر جهان

در یک شاهکار باورنکردنی از معماری، قلعه Predjama مستقیما در دهانه غار و صخره‌ای به بلندای 400 فوت ساخته شده است. اگرچه قدمت این مکان حداقل به قرن سیزدهم بازمی‌گردد، ساختمان فعلی در طول قرن شانزدهم بازسازی شد. این قلعه چشمگیر رکورد جهانی گینس برای بزرگ‌ترین قلعه غار جهان را دارا است.

قلعه پردجاما

سخن پایانی

قلعه‌های مینیاتوری در ترکیه معروف به برج آلباباس، خرابه‌های قلعه هاهاتونکا در میسوری یا قلعه تروسکی در جمهوری چک را نیز می‌توان نمونه‌ای از قلعه عجیب و غریب در سراسر جهان شناخت. در میان این قلعه های عجیب و باور نکردنی پروژه برج آلباباس ترکیه در واقع قرار بوده شهرکی با خانه‌های قلعه‌‌های مینیاتوری باشد که مهندس معمار آن در سال 2019 ورشکسته شد و این پروژه برای همیشه نصفه‌کاره رها شد. حالا اینجا شبیه یک شهر ارواح وهم‌آور و متروکه شده است.

یک نظر

  1. ناشناس

    23 آبان 1402 در 0:55 ق.ظ

    زیبا اما هیچ جا نمی شه شمال خود مان

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

خواص اعجاب انگیز سماق

سماق که از دیرباز در آشپزی ایرانی و طب سنتی جایگاه ویژه ای داشته است، به عنوان ادویه ای خو…