جزیره های مرموز ایران که ورود به آن‌ها ممنوع است! + ویدیو

2
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
چند تا از جزیره‌های زیبای ایران را می‌شناسید؟ می‌دانید ورود به بعضی از جزایر ایران برای مردم عادی ممنوع است؟ می‌دانید جزیره های مرموز ایران عموما در کدام قسمت کشور واقع شده‌اند؟

در ایران جزایر زیبا و شگفت‌انگیز بسیاری وجود دارد که سفر به هر کدام از آن‌ها، می‌تواند بسیار لذت‌بخش و جذاب باشد. با این حال در ایران جزایری نیز وجود دارند که شاید کمتر کسی نام آن‌ها را شنیده باشد یا به آن‌ها سفر کرده باشد. بیشتر جزیره های مرموز ایران در جنوب و در خلیج‌فارس قرار گرفته‌اند. همراه دلتامگ با این جزایر مرموز بیشتر آشنا شوید.

جزیره لارک از جزیره های مرموز ایران

لارک در تنگه هرمز واقع شده و حدود هفت و نیم کیلومتر مساحت دارد. این جزیره به‌خاطر شن‌های طلایی‌اش بسیار شهرت دارد. در هنگام طلوع تلالو انوار خورشید باعث طلایی‌رنگ شدن شن‌های ساحل این جزیره می‌شود. در بعضی از فصل‌های سال نیز به دلیل وجود فیتوپلانگتون‌ها آب دریا به رنگ آبی زیبایی شروع به درخشیدن می‌کند. نزدیکی با قشم و کیش باعث کمتر شناخته شدن این جزیره شده است به همین دلیل طبیعت آن بسیار بکر باقی مانده است. بهترین فصل سفر به این جزیره پاییز و زمستان است.

جزیره لارک

نخیلو از اعجاب‌انگیزترین جزایر ایران

یکی دیگر از جزیره های مرموز ایران، جزیره نخیلو است. این جزیره در نزدیکی سواحل بوشهر واقع شده است و چون محل زادوولد پرندگان مهاجر دریایی است، به‌عنوان یکی از زیباترین و بی‌نظیرترین جزایر جهان شناخته می‌شود. به دلیل این‌که لاک‌پشت‌ها در این جزیره تخم‌گذاری می‌کنند و پرندگان نادری مثل پرستو و چکاوک در آن زندگی می‌کنند، سفر به این جزیره ممنوع است. اگر قصد سفر به این جزیره را دارید باید از سازمان حفاظت محیط‌زیست مجوز رسمی داشته باشید.

جزیره نخیلو

مارو یکی از جزیره های مرموز ایران

مارو در نزدیکی جزیره لاوان واقع شده است. برخی معتقدند در زیر ماسه‌های این جزیره مارهای فراوانی زندگی می‌کنند به همین دلیل نام جزیره را مارو گذاشته‌اند. نام دیگر این جزیره شیدور است. شن‌های این جزیره به رنگ سفید است به همین دلیل به مالدیو ایران نیز شهرت دارد. مساحت آن تنها یک کیلومتر است و هیچ‌کس در این جزیره زندگی نمی‌کند! از بندر مقام می‌توانید با قایق به این جزیره سفر کنید؛ ‌اما مراقب باشید که اسیر مارهای پنهان شده در زیر ماسه‌ها نشوید. در این جزیره هیچ‌گونه خدمات رفاهی‌ای نیز ارائه نمی‌شود.

مطلب پیشنهادی:  موزه زمان، تماشاگه ساعت های جهان

جزیره مارو

جزیره سیری معروف به جزیره راز ایران

جزیره سیری را که با نام جزیره راز هم می‌شناسند یکی دیگر از جزیره های مرموز ایران است. این جزیره ذوزنقه‌ای شکل تنها 17 کیلومترمربع مساحت دارد. این جزیره درست مانند راز است. کمتر کسی در ایران از وجود این جزیره خبر دارد. این جزیره هیچ ساکن دائمی ندارد و ورود به آن نیز مطلقا ممنوع است. نکته جالب اینجاست که با وجود متروکه بودن این جزیره؛ اما فرودگاه دارد. این جزیره به طور کامل کاربرد نظامی و نفتی دارد. میدان‌های نفتی الوند، نصرت، دنا و ایلام در نزدیکی این جزیره واقع شده‌اند.

جزیره سیری

سخن پایانی

عدم اجازه ورود به جزیره‌ های مرموز ایران باعث شده که بازار شایعات درباره این جزیره‌ها داغ باشد. جزایر دیگری مانند ابوموسی، خارک، لاوان و هندورابی نیز از دیگر جزیره‌ های عجیب و غریب ایران هستند که کمتر کسی درباره آن‌ها اطلاعات دارد یا آن‌ها را می‌شناسد؛ اما سفر به آن‌ها آزاد است. اگر به سفر به جنوب ایران علاقه دارید می‌توانید به جاهای دیدنی هرمزگان سفر کنید.

2 دیدگاه

  1. ناشناس

    19 آبان 1402 در 0:24 ق.ظ

    ازفیلم و مطالبتون سپاسگزارم

    پاسخ

    • زینب پروانه

      20 آبان 1402 در 8:30 ق.ظ

      ممنون از نگاهتون

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

روز شیراز | در جشن روز شیراز چه برنامه‌هایی برگزار می‌شود؟

شیراز یکی از کلان‌شهرهای زیبای ایران است که به فرهنگ و تاریخ غنی و طبیعت باطراوتش شهرت دار…