آستارا، شهری که در پاییز باید به آن سفر کنید

2
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
طبیعت پاییزی آستارا این روزها زبانزد خاص و عام شده است. این شهر شمالی در هر فصلی از سال زیبایی‌های مسحور کننده خودش را دارد. با ما در این مقاله به تماشای طبیعت زیبای پاییزی این شهر بنشینید.
آستارا

شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که سفر به شهرهای شمالی را در هر شرایطی و در فصلی دوست دارند؟ کدام‌یک از شهرهای شمالی در لیست مقاصد محبوب گردشگری شما جا دارند؟ آیا آستارا هم جزو شهرهایی است که سفر به آن را می‌پسندید؟ طبیعت زیبای پاییزی این شهر چشمان هر بیننده‌ای را نوازش می‌کند. همراه دلتامگ سفری به این شهر زیبای شمالی داشته باشید.

آستارا کجاست؟

این حقیقت که ایران کشور چهارفصل است دیگر بر کسی پوشیده نیست. طبیعت زیبای ایران در هر فصلی هرکسی را مجذوب و شیفته می‌کند. در این میان شهرهای شمالی کشور سهم بسیاری در زیبایی کشور دارند. جنگل‌های فراوان شمال کشور در کنار دریای بی‌کران خزر و رشته‌کوه‌های سر به فلک کشیده البرز باعث خلق مناظری شده‌اند که هرکسی را به وجد می‌آورند.

قدم زدن در پاییز

آستارا شهری در شمالی‌ترین نقطه گیلان است که درست در مرز با جمهوری آذربایجان واقع شده است. جالب اینجاست که این شهر از نظر جغرافیایی نیز در مرکز منطقه تالش قرار گرفته است. هم‌جواری با دریای خزر باعث شده که این شهر یکی از زیباترین شهرهای شمال کشور باشد.

شهر آستارا دارای سواحل بی‌شماری است که ساحل صدف آستارا یکی از معروف‌ترین آن‌هاست. علاوه بر سواحل زیبا، این شهر دارای جنگل‌های زیادی است که در پاییز چهره‌ای بسیار دلربا به خود می‌گیرند. جاهای دیدنی آستارا همیشه در لیست محبوب‌ترین مقاصد گردشگری کشور قرار داشته‌اند.

مطلب پیشنهادی:  اولین آپارتمان جهان در کدام شهر بنا شد؟

این شهر در فصل پاییز درست مانند یک بوم نقاشی رنگارنگ است که خالق هستی به زیبایی هرچه تمام‌تر آن را به تصویر کشیده است. بناهای تاریخی، جنگل، دریا، رودخانه، آبشار و تالاب این شهر را محبوب دل‌ها گردشگران و طبیعت‌گردان کرده است.

طبیعت آستارا

بازار آستارا

سفر به این شهر رویایی می‌تواند یک تیر و دو نشان باشد. بازارچه ساحلی این شهر بسیار معروف است. در این بازارچه می‌توانید هر چیزی که می‌خواهید با قیمت مناسب پیدا کنید. این می‌تواند ایده خوبی برای خریدهای زمستانی و حتی خریدهای شب یلدا باشد. پیشاپیش به استقبال یلدا بروید.

جنگل پاییزی

سخن پایانی

هرچند آستارا در همه فصل‌ها زیبایی‌های چشم‌نوازی دارد؛ اما در فصل پاییز به اوج جذابیت خود می‌رسد. اگر دلتان می‌خواهد در هوایی مرطوب و خنک، همراه وزش نسیمی ملایم در میان جنگلی انبوه از درختان رنگارنگ قدم بزنید و زیبایی‌های پاییز را با گوشت و استخوان خود حس کنید، سفر به این شهر رویایی را از دست ندهید.

2 دیدگاه

  1. ناشناس

    19 آبان 1402 در 10:20 ب.ظ

    کاش تصاویر مجله دلتا نیز قابلیت بزرگ و واضح شدن داشتند . متشکرم .

    پاسخ

    • زینب پروانه

      20 آبان 1402 در 8:30 ق.ظ

      در دست اقدام است

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

زیباترین دشت‌های ایران برای طبیعت گردی در بهار

دشت‌های ایران یکی از مقاصدی هستند که حتما در بهار باید به آنجا سفر کنید. اکثر مردم ترجیح م…