بهترین روش برای گرفتن نفخ حبوبات در زمان کم

1
2
زمان مطالعه: 3 دقیقه
اگر معده حساسی دارید و بعد از خوردن حبوبات دچار درد در ناحیه شکم می‌شوید، با این روش به راحتی نفخ حبوبات را از بین ببرید.
نفخ حبوبات

حبوبات جزو آن دسته از مواد غذایی است که قرار دادن آن در برنامه غذایی خود از اهمیت بالایی برخوردار است چرا که سرشار از ویتامین بوده و بخش قابل توجهی از ویتامین‌های مورد نیاز بدن را تامین می‌کند؛ اما لازم به ذکر است که بدن ما آنزیم لازم برای شکستن قند در حبوبات را ندارد؛ به همین دلیل است که بعد از مصرف آن، احساس ناراحتی و سنگینی در قسمت شکم خواهیم کرد؛ در نتیجه بعد از مصرف حبوبات فیبر‌های موجود در آن به وسیله باکتری‌های معده و روده شکسته می‌شوند و گازی شبیه به متان و سولفور در بدن ایجاد می‌شود؛ از این روی در این مطلب از دلتامگ قصد داریم ساده‌ترین روش‌های گرفتن نفخ حبوبات به شما معرفی کنیم.

چگونه نفخ حبوبات را بگیریم؟

روش‌های مختلفی برای از بین بردن نفخ حبوبات وجود دارد که با استفاده از آن شما می‌توانید با خیال راحت حبوبات را مصرف کنید بدون آنکه نگران درد معده باشید؛ برخی از این روش‌ها عبارتند از:

گرفتن نفخ حبوبات

گرفتن نفخ حبوبات با جوش شیرین

بهترین روش گرفتن نفخ نخود و حبوبات دیگر در مدت زمان کم، استفاده از جوش شیرین است؛ جوش‌شیرین به راحتی قندهای طبیعی که در حبوبات قرار دارد و بدن ما قادر به جذب آن نیست را تجزیه کرده بدون آنکه تغییری در مزه آن‌ها ایجاد شود؛ برای استفاده از این روش کافی است یک قاشق چای‌خوری جوش شیرین را با ۴ لیتر آب ترکیب کنید و روی حبوبات بریزید؛ سپس ظرف حاوی حبوبات را روی گاز با شعله متوسط قرار دهید تا بجوشد؛ بعد از به جوش آمدن آب، گاز را خاموش کنی و اجازه ددهید تا حبوبات به مدت 4 ساعت در آب خیس بخورند.

بهترین راه گرفتن نفخ لوبیا با آبلیمو

اگر فراموش کردید که یکی از روش‌ها را برای از بین بردن نفخ حبوبات انجام دهید و از خود می‌پرسید که اکنون برای گرفتن نفخ حبوبات چه کنیم؟ در این روش تنها کافی است مقداری آبلیمو را به حبوبات در حال پخت اضافه کنید؛ استفاده از این زوش مزایای بسیاری به همراه دارد که یکی از آن هضم راحت حبوبات است آن هم به دلیل خاصیت اسیدی آبلیمو.

گرفتن نفخ حبوبات

گرفتن نفخ حبوبات با سرکه

سرکه یکی دیگر از مواد خانگی در دسترس است که با استفاده از به راحتی می‌توانید نفخ حبوبات را از بین ببرید؛ برای استفاده از این روش لازمن است حبوبات را به مدت 4 الی 6 ساعت در آب خیس کرده و در زمان پخت، مقداری سرکه به آن اضافه کنید؛ در این روش مقدار لازم سرکه برای هر پیمانه حبوبات، یک قاشق چایخوری است.

مطلب پیشنهادی:  متفاوت‌ترین خواص بابونه

گرفتن نفخ حبوبات با خیار

شاید از نظر بسیاری از افراد خود میوه خیار برای بدن نفخ‌آور باشد؛ اما لازم به ذکر است که با استفاده از یک عدد خیار می‌توانید نفخ حبوبات را از بین ببرید؛ برای استفاده از این روش لازم است هنگامی که حبوبات در حال جوشیدن است، یک عدد خیار را از وسط به دو نیم تقسیم کرده و درون آب بیندازید؛ اجازه دهید تا خیار به همراه حبوبات در آب جوشیده شود و بعد از آنکه نرم شد آن را از آب خارج کنید.

گرفتن نفخ حبوبات

از بین بردن نفخ حبوبات با نمک

اگر در زمان خیساندن حبوبات مقداری نمک به آن‌ها اضافه کنید، هضم حبوبات برای بدن راحت می‌شود و نفخ آن نیز از بین خواهد رفت؛ برای استفاده از این روش لازم است برای هر یک پیمانه حبوبات، یک قاشق نمک را در مراحل انتهایی پخت حبوبات به آن اضافه کنید.

استفاده از هویج برای از بین بردن نفخ حبوبات

یکی دیگر از روش‌های موثر برای از بین بردن نفخ حبوبات، استفاده از هویج است؛ در این روش شما می‌توانید یک عدد هویج را به حبوبات در حال پخت اضافه کرده و اجازه دهید تا حبوبات با هویج پخته شود؛ در این روش نگران تغییر مزه حبوبات نباشید.

بهترین راه درمان نفخ روده و معده بعد از مصرف حبوبات

اگر بعد از رعایت موارد بالا بازهم بعد از خوردن حبوبات دچار نفخ معده شدید، بهترین راه این است که یک عدد موز میل کنید یا اینکه از دمنوش زنجبیل و نعنا استفاده کنید.

یک نظر

  1. ناشناس

    16 آبان 1402 در 2:29 ق.ظ

    مثل همیشه عالی

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در نکات خانه‌داری

همچنین بخوانید

زیباترین شهر ایران کجاست؟

زیباترین شهر ایران به نظر شما کجاست؟ هر یک از شهرهای ایران زیبایی خاص خود را دارند و کسانی…