5 شهر زیبای ایران برای سفر پاییزی

0
2
زمان مطالعه: 4 دقیقه
شما چه فصلی از سال را برای مسافرت ترجیح می‌دهید؟ یا چه شهرهایی را برای مسافرت در فصل‌های مختلف انتخاب می‌کنید؟ سفر پاییزی را ترجیح می‌دهید یا سفر بهاری؟ می‌دانید هر شهری در ایران در کدام فصل زیباتر و جذاب‌تر است؟ اگر مسافرت در پادشاه فصل‌ها را دوست دارید این مطلب را از دست ندهید.
سفر پاییزی

سفر پاییزی زمانی جذاب و دلنشین خواهد بود که شما مقصد مناسبی را انتخاب کرده باشید وگرنه ممکن است در سفر با چالش‌هایی مواجه شوید که مسافرتتان را آزاردهنده کند. دلتامگ در این مقاله به معرفی چند شهر زیبای ایران برای مسافرت پاییزی پرداخته است، با ما همراه باشید.

جزیره هرمز یکی از بهترین شهرهای ایران برای سفر پاییزی

در نزدیکی بندرعباس، جزیره‌ای وجود دارد که بسیاری از گردشگران معتقدند دفتر نقاشی خدا در زمان خلقت بوده است! شگفتی‌های این جزیره هر بیننده‌ای را مجذوب خواهد کرد. خاک‌های رنگی جزیره هرمز پدیده‌ای است که در کمتر جایی از دنیا وجود دارد و همین باعث بیشتر معروف شدن جزیره شده است.

جزیره هرمز یکی از جاهای دیدنی هرمزگان است که در دل آب‌های نیلگون خلیج‌فارس قرار گرفته است. از آنجایی که موقعیت جغرافیایی این جزیره باعث شده آب‌وهوای گرم و شرجی داشته باشد پس بهترین زمان سفر به آن از اوایل پاییز تا اواخر زمستان است که آب‌وهوای جزیره مطلوب و معتدل است. فاصله جزیره هرمز از بندرعباس تنها هشت کیلومتر و  رفتن به این جزیره از طریق لنج‌های اسکله شهید حقانی تنها نیم ساعت طول می‌کشد.

جزیره هرمز در پاییز

یزد، کویرگردی در دل نگین شهرهای کویری ایران

شهر دیگری که در مسافرت پاییزی‌تان می‌توانید به آنجا سفر کنید و لحظات بسیار خوبی را تجربه کنید، بدون شک یزد است. یزد که همچون نگینی در دل کویر ایران می‌درخشد از اوایل پاییز تا اواخر تابستان با آب‌وهوای معتدل و خنک خود هر کسی را به گردش و تفریح فرامی‌خواند.

دورتادور این شهر زیبا را کویرهای مختلفی احاطه کرده‌اند که کویر شباهنگ و کویر کاراکال از مهم‌ترین‌های آن‌ها هستند. اگر قصد اقامت شبانه در دل این کویرها را دارید باید بدانید که بهترین فصل برای این کار قطعا پاییز است. در زمستان شب‌های کویر بسیار سرد می‌شود و در تابستان که هیچ‌کس توان تحمل گرمای کویر را ندارد.

پس از کویرگردی هیجان‌انگیز و شترسواری در کویر می‌توانید به شهر برگردید و در بافت تاریخی منحصربه‌‌فرد آن که در هیچ کجای دیگر دنیا وجود ندارد قدم بزنید و از دیدن شگفتی‌های شهر لذت ببرید.

یزد در پاییز

سفر پاییزی به اصفهان، نصف جهان

این شعار معروف که همچون لقبی درخشان در ادامه نام اصفهان می‌درخشد اصلاوابدا الکی نیست. اصفهان یکی از زیباترین شهرهای ایران است که در پاییز زیبایی آن دوچندان می‌شود. جاذبه‌های تاریخی و توریستی اصفهان به‌قدری زیاد است که برای دیدن تمامی آن‌ها باید روزهای زیادی را در این شهر اقامت کنید.

با این حال چهره پاییزی و زیبای شهر و قدم‌زدن چندساعته در پیاده‌راه چهارباغ اصفهان که پوشیده از برگ‌های زرد و قرمز و نارنجی پاییزی است، چنان لذت و آرامشی به شما خواهد داد که از سفر پاییزی خود به اصفهان رضایتمند باز خواهید گشت.

مطلب پیشنهادی:  با این ترکیب فوق‌العاده موهای خود را تقویت کنید

در اصفهان علاوه بر جذابیت‌های زیبای پاییز می‌توانید حتی به کویرگردی نیز بروید! بله، اصفهان یکی از زیباترین و معروف‌ترین کویرهای ایران یعنی کویر مصر یا کویر ورزنه را در دل خود جا داده است که با انواع امکانات کویرگردی در فصل پاییز چشم‌به‌راه گردشگران است. فاصله کویر مصر از شهر اصفهان حدود 420 کیلومتر است که طی مسیر آن با ماشین شخصی حدود 5 تا 6 ساعت طول خواهد کشید. همچنین می‌توانید با تورهای کویرگردی نیز همراه شوید تا سفر لذت‌بخش‌تری به این کویر زیبای ایران داشته باشید.

اصفهان در پاییز

دیدن شکوه تاریخ در پاییز شهر شیراز

شیراز که به داشتن‌ باغ‌های افسانه‌ای و رویایی معروف است و یکی از تاریخی‌ترین شهرهای ایران است می‌تواند مقصد دیگری برای سفر پاییزی شما باشد. شیراز با داشتن جاذبه‌های تاریخی چندهزارساله همیشه یکی از محبوب‌ترین شهرهای ایران در دید گردشگران بوده است؛ اما چهره پاییزی این شهر چیزی است که نباید در پاییز از دست بدهید.

باغ ایرانی، باغ ارم، باغ جهان‌نما، باغ دلگشا، باغ عفیف‌آباد یا همان باغ گلشن، باغ نارنجستان قوام و حتی باغ‌موزه هفت‌تنان از مهم‌ترین و زیباترین باغ‌های شیراز هستند که در هنگام پاییز باید در آن‌ها قدم زد و با خواندن چند بیتی از دیوان حافظ و بوستان سعدی در دل تاریخ سفر کرد و عاشق شد.

شیراز در پاییز

سفر پاییزی به باغ‌های زیبای جیرفت

استان کرمان که یکی دیگر از استان‌های کویری ایران است، در دل خود رازهای بسیاری را پنهان کرده است. زیبایی‌های این استان کویری آن‌قدر چشم‌نواز و دل‌فریب است که نمی‌توان آن‌ها را در یک سفر پاییزی نادیده گرفت. یکی از زیباترین شهرهای استان کرمان که با داشتن باغ‌های فراوان به یکی از محبوب‌ترین شهرهای پاییزی ایران تبدیل شده است، شهر جیرفت است.

جیرفت که به داشتن باغ‌های میوه و گردویش معروف است، در فصل پاییز همانند نقاشی‌ای جادویی از خلقت تبدیل می‌شود. قدم‌زدن در کوچه‌باغ‌های هزار رنگ این شهر زیبا در فصل پاییز درست زمانی که باد در میان شاخ‌وبرگ درختان به رقص در می‌آید، بدون شک شما را به جهانی اسرارآمیز مملو از زیبایی خواهد برد.

جیرفت در پاییز

سخن پایانی

اینکه ایران کشوری چهارفصل است که زیبایی‌هایش در هر فصلی از سال گردشگران را شگفت‌زده خواهد کرد، بر کسی پوشیده نیست. بهترین شهرهای ایران در سفر پاییزی نیز آن‌قدر زیاد هستند که در یک مقاتله نمی‌گنجند؛ اما ما سعی کردیم در میان تمام این شهرهای زیبا محبوب‌ترین آن‌ها را برای شما دست‌چین و معرفی کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مراقبت از موهای رنگ شده با چند راهکار ساده

ما در این مطلب قصد داریم چند راهکار ساده برای مراقبت از موهای رنگ شده به شما آموزش دهیم تا…