۷ راهکار دکوراسیون خانه شیک با کمترین هزینه

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
دکوراسیون خانه در نگاه اول امری زمان‌بر و پرهزینه است. اما با کمی خلاقیت می‌توانیم در هزینه‌ها صرفه‌جویی کنیم و خانه‌ای شیک و مدرن داشته باشیم.
دکوراسیون خانه با کمترین هزینه

همه ما می‌خواهیم در خانه‌ای شیک و امروزی زندگی کنیم. اما از طرفی نگران هزینه‌های بالای بازسازی و تغییر دکوراسیون هستیم. در این مطلب از دلتامگ، ۷ راهکار برای دکوراسیون خانه شیک و امروزی با کمترین هزینه ارائه شده است.

ایده‌های دکوراسیون خانه شیک با کمترین هزینه

لازم نیست حتما برای دکوراسیون منزل هزینه‌های هنگفتی صرف کنید. گاهی ایجاد تغییرات ساده هم تاثیر بسیار زیادی روی فضای منزل دارد. در ادامه این مطلب با ایده‌های جالبی برای تغییر دکوراسیون منزل با کمترین هزینه آشنا می‌شوید.

چمدان‌های قدیمی را دور نریزید

با بخشیدن رنگ و لعاب به کمد، بوفه، دراور، میز کنسول و ویترین‌های قدیمی می‌توانید دکوراسیون خانه خود را به شدت متحول کنید. استفاده از تکنیک‌هایی مانند پتینه به زیبایی بیشتر این لوازم کمک می‌کند.

چمدان‌های قدیمی هم لوازم جالبی برای مرمت و استفاده در دکوراسیون منزل هستند. می‌توانید این چمدان‌ها را به صورت دکوری در معرض نمایش قرار دهید یا با آن‌ها لوازم کاربردی مثل میز قهوه‌خوری و میز پاتختی بسازید.

از جمدان‌های قدیمی استفاده کنید

رنگ دیوارها را تغییر دهید

تغییر رنگ دیوارها به کلی فضای خانه شما را متحول می‌کند. در انتخاب رنگ دیوارها کمی ملاحظه‌کاری را کنار بگذارید و از رنگ‌های  استفاده کنید. می‌توانید تمام دیوارهای خانه را به رنگ سفید یا هر رنگ خنثی در بیاورید و در کنار آن یک یا دو دیوار را با رنگ‌های شاد و پرانرژی رنگ‌آمیزی کنید.

رنگ‌ خانه تاثیر بسیار زیادی روی روحیه ساکنین دارد. همچنین به جای رنگ می‌توانید از انواع کاغذ دیواری و دیوارپوش استفاده کنید. شاید درنگاه اول پرهزینه به نظر برسند، اما دوام بیشتری دارند و در بلند مدت باعث صرفه‌جویی در هزینه‌ها می‌شوند.

از گل و گیاه استفاده کنید

گل و گیاه به ایجاد حس مثبت و آرامش خانه کمک می‌کند. انواع گیاهان آپارتمانی در دکوراسیون خانه‌ شیک و امروزی کاربرد دارند. شما بسته به نورگیری خانه و دمای آن باید یک گیاه مناسب برای فضاهای مختلف خانه خود انتخاب کنید.

از گل و گیاهان آپارتمانی استفاده کنید

روکش مبلمان قدیمی را عوض کنید

تعویض روکش مبلمان، یکی از راهکارهای ساده و ارزان برای تغییر دکوراسیون منزل است. شما می‌توانید روکش مبلمان قدیمی را رفو کنید و روی آن با رنگ‌ پارچه نقاشی بکشید. دسته‌ها و پایه‌های مبلمان چوبی را هم باید مجددا رنگ‌آمیزی کنید. با این راهکار مبلمان شما بسیار زیبا و درخشان می‌شود.

مطلب پیشنهادی:  ۶ مبل ارزان که دکوراسیون منزل را لوکس می‌کند

از کوسن و شال مبل استفاده کنید

کوسن‌ و شال مبل به ویژه در دکوراسیون خانه تک رنگ و مدرن نقش مکمل ایفا می‌کنند و فضا را از یکنواختی نجات می‌دهند. همچنین با استفاده از شال مبل می‌توانید یک دکوراسیون دعوتگرا و صمیمی در نشیمن خانه خود ایجاد کنید.

انواع بافت‌های متنوع و زیبا برای روکش مبلمان فضای نشیمن استفاده می‌شوند. با استفاده از تکه پارچه‌های قدیمی هم می‌توانید کوسن‌های زیبا و رنگارنگی برای روی مبلمان درست کنید.

از کوسن و شال مبل استفاده کنید

از لوازم در دسترس برای تزئین دیوار استفاده کنید

تغییر دکور دیوار بیش از رنگ‌آمیزی ساده روی حس و حال خانه شما اثر می‌گذارد. با استفاده از انواع پانل‌های چوبی یا پی وی سی در دسترس می‌توانید دیوار فضاهای مختلف خانه را تزئین کنید.

همچنین می‌توانید با استفاده از وسایل زیر و کمی خلاقیت، دکور دیوار منزل خود را به کلی متحول کنید:

  • الوارهای چوبی
  • چسب و چوب و روزنامه‌های باطله
  • نقاشی روی دیوار با رنگ
  • چسباندن پوستر روی دیوار
  • نصب ظروف چینی و سرامیکی روی دیوار
  • رنگ کردن دیوار با استفاده از چسب نواری
  • استفاده از پارچه برای تزئین دیوار
  • نصب قفسه‌های دکوری روی دیوار
  • آینه کاری دیوار

دیوارهای خانه را تزئین کنید

یک دیوار خاطرات ایجاد کنید

ایجاد دیوار خاطرات یک ایده جذاب و دلنشین برای دکوراسیون خانه‌های امروزی است. می‌توانید در نشیمن، اتاق خواب، راهروها یا حتی آشپزخانه یک دیوار را به مرور خاطرات اختصاص دهید و روی آن عکس‌ها و یادگاری‌های دوران گذشته را نصب کنید. همچنین می‌توانید از مهمانان خود بخواهید که یک چیز کوچک به رسم یادگاری روی دیوار نصب کنند.

سخن پایانی

نگاه کردن به هزینه‌های بالای دکوراسیون داخلی، باعث می‌شود که بسیاری از افراد از تغییر دکوراسیون خانه خود منصرف شوند. در صورتی که می‌توانیم با استفاده از راهکارهای ساده، فضای خانه خود را به کلی متحول کنیم. این راهکارها برای تمام فضاهای خانه قابل اجرا هستند و هزینه بسیار پایینی دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در معماری و دکوراسیون

همچنین بخوانید

ایده های جذاب برای چیدمان بالکن لاکچری

بالکن‌ها می‌توانند فضایی عالی برای استراحت، غذا خوردن و لذت بردن از فضای باز باشند. با کمی…