بازسازی خانه های قدیمی بدون نیاز به تخریب

0
0
زمان مطالعه: 4 دقیقه
اغلب افراد تصور می‌کنند که بازسازی خانه های قدیمی بسیار زمان بر و پرهزینه است. اما با انجام یک سری راهکار ساده می‌توانیم ظاهر خانه قدیمی را به کلی تغییر دهیم.
بازسازی خانه های قدیمی

بازسازی خانه های قدیمی اجاره‌ای یکی از دغدغه‌های مهم مستاجران است. چرا که در این خانه‌ها امکان تخریب کلی وجود ندارد. اما با یک سری تمهیدات می‌توانیم دکوراسیون خانه‌های قدیمی را بدون نیاز به تخریب تغییر دهیم. اگر به این موضوع علاقه‌مند هستید، تا پایان این مطلب از دلتامگ همراه ما باشید.

بازسازی خانه های قدیمی بدون تخریب چگونه انجام می‌شود؟

تخریب دیوارها، تلفیق یا جداسازی فضا و تخریب اپن آشپزخانه از جمله اقدامات بازسازی است که به صرف زمان و هزینه زیادی نیاز دارد. اما می‌توانیم بدون انجام این کارها خانه‌ای زیبا و مناسب برای زندگی ایجاد کنیم. در ادامه نکاتی برای بازسازی فضاهای مختلف خانه های قدیمی بدون نیاز به تخریب ارائه شده است.

بازسازی فضای پذیرایی و نشیمن

فضای نشیمن و پذیرایی بیشتر از سایر فضاها به چشم می‌آیند و بیشتر تمرکز بازسازی خانه های قدیمی روی این دو فضا است. همیشه زیباترین وسایل را برای این فضاها انتخاب می‌کنیم. برای بازسازی فضای پذیرایی و نشیمن خانه‌های قدیمی بدون تخریب، باید سراغ دیوارها، سقف و کفپوش برویم.

بازسازی پذیرایی و نشیمن خانه های قدیمی

پوشش دیوارها

با یک نقاشی ساده هم می‌توانیم حال و هوای خانه قدیمی را به کلی تغییر دهیم. دقت کنید که از رنگ‌های نامناسب برای چیدمان اتاق پذیرایی استفاده نکنید. رنگ‌های خنثی مثل سفید، کرم و خاکستری همیشه بهترین انتخاب هستند.

اما شاید رنگ، تغییر مد نظر ما را در فضا ایجاد نکند. اینجا است که می‌توانیم از انواع کاغذ دیواری و دیوارپوش برای بازسازی خانه های قدیمی استفاده کنیم. دیوارپوش‌ها بدون نیاز به تخریب، ظاهری لوکس و زیبا به خانه شما می‌بخشند.

سقف کاذب

انواع سقف کاذب برای بازسازی خانه‌های قدیمی کاربرد دارند. می‌توانید زیر این سقف‌ها نور مخفی قرار دهید و به این ترتیب روشنایی خانه را تکمیل کنید. انواع سقف کاذب مورد استفاده در فضای پذیرایی و نشیمن خانه‌های قدیمی عبارتند از:

  • سقف کاذب پانل پی وی سی طرح چوبی یا ساده
  • سقف کاذب پی وی سی ۶۰ در ۶۰
  • سقف کاذب کشسان یا باریسول
  • سقف کاذب اسلیمی یا سی ان سی
  • سقف کاذب آسمان مجازی

سقف‌های کاذب روکار با سرعت بالایی نصب می‌شوند. به این معنی که لازم نیست عملیات تخریب انجام شود و روی همان سطح نهایی سقف قابل اجرا هستند. از این جهت بیشتر برای بازسازی خانه های قدیمی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

بازسازی پوشش کف

خانه‌های قدیمی اغلب با متریال‌هایی مثل موزاییک، موکت، کف سیمانی یا سرامیک و سنگ قدیمی پوشیده شده‌اند. اگر قصد تخریب ندارید، می‌توانید با یک زیرسازی ساده، انواع کفپوش و لمینت را برای کف فضاهای مختلف منزل استفاده کنید. کفپوش پی وی سی و پارکت لمینت انتخاب‌های اقتصادی و خوبی برای خانه‌های قدیمی هستند.

مطلب پیشنهادی:  سنگ مرمر؛ ترند جذاب دکوراسیون منزل

حتی می‌توانید موکت‌های قدیمی را تعویض کرده و به جای آن‌ها با انواع موکت مدرن، دکوراسیون لوکس و زیبایی ایجاد کنید.

بازسازی آشپزخانه قدیمی

برای دکوراسیون آشپزخانه‌های قدیمی، اول از همه باید سراغ کابینت‌ها برویم. اما در فرایند بازسازی خانه های قدیمی و اجاره‌ای امکان تعویض کابینت وجود ندارد. یکی از ترفندهای دکوراسیون آشپزخانه بدون کابنیت، استفاده از قفسه‌های باز است. این قفسه‌ها فضای کمی را اشغال می‌کنند و در عین حال به آشپزخانه شما نظم می‌بخشند.

بازسازی آشپزخانه قدیمی

همچنین می‌توانید از قفسه‌های ایستاده استفاده کنید که بسیار کاربردی هستند و می‌توانید در آينده آن‌ها را به خانه جدید ببرید. دیگر کارهایی که می‌توانید برای بازسازی آشپزخانه قدیمی انجام دهید، عبارتند از:

  • نصب سقف کاذب
  • استفاده از برچسب‌های کاشی یا ماربل شیت، استون شیت و …
  • تعویض سنگ روی کانتر آشپزخانه
  • قرار دادن جزیره متحرک

بازسازی اتاق خواب قدیمی

برای بازسازی اتاق خواب قدیمی همانند فضای پذیرایی و نشیمن باید سراغ دیوارها، سقف و کفپوش برویم. می‌توانیم با استفاده از دیوارپوش و کاغذ دیواری، دیوار پشت تخت اتاق خواب را تزئین کنیم. انواع چراغ‌های دیواری و سقفی نیز برای بازسازی اتاق خواب قدیمی کاربرد دارند. برای کف اتاق خواب می‌توانیم از انواع موکت یا پارکت لمینت استفاده کنیم تا علاوه بر زیبایی ظاهری، فضا گرم و دلنشین به نظر برسد.

بازسازی حمام و سرویس بهداشتی

مرحله دیگر بازسازی خانه های قدیمی، رسیدگی به وضعیت حمام و سرویس بهداشتی است. برای تعویض توالت ایرانی یا فرنگی قدیمی چاره‌ای جز تخریب نداریم. همچنین نیاز داریم که کاشی‌های کهنه را تعویض کنیم تا آلودگی آن‌ها منجر به بیماری افراد نشود. دیگر اقداماتی که برای بازسازی حمام و سرویس بهدشتی می‌توانیم انجام دهیم، عبارتند از:

  • نصب روشویی کابینت دار یا سنگی
    نصب آینه روشویی
  • تعویض شیرآلات قدیمی
  • نورپردازی پشت آینه یا روی دیوار با نوار ال ای دی
  • نصب سقف کاذب

بازسازی حمام و سرویس بهداشتی قدیمی

سخن پایانی

بازسازی خانه های قدیمی پروسه‌ای زمان بر و پرهزینه به نظر می‌رسد. اما می‌توانیم با انجام اقدامات ساده ظاهر خانه را به کلی متحول کنیم. نکاتی که در این مطلب ارائه شد، در خانه‌های اجاره‌ای بسیار پرکاربرد هستند و با رعایت آن‌ها می‌توانید دکوراسیون خانه خود را تغییر دهید.

تعداد کلمات مطلب: 771

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در معماری و دکوراسیون

همچنین بخوانید

با لوسترهای مستطیلی دکوراسیونی ساده، شیک و باکلاس

لوسترهای مستطیلی می توانند راهی عالی برای افزودن ظاهری ساده، شیک و باکلاس به دکوراسیون شما…