6 راهکار ساده و ارزان برای چیدمان آشپزخانه بدون کابینت!

0
15
زمان مطالعه: 3 دقیقه
اگر با مشکل چیدمان آشپزخانه بدون کابینت مواجه هستید و از شلوغی آشپزخانه خسته شده‌اید، تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.
طراحی آشپزخانه بدون کابینت

چیدمان آشپزخانه کوچک بسیار مشکل است خصوصا اگر با کمبود فضا و کابینت مواجه باشیم. این مشکل هنگامی دو چندان می‌شود که ما ساکن یک ملک اجاره‌ای باشیم و صاحب خانه اجازه تغییر دکوراسیون را به ما ندهد. سوال همه ما در مواجهه با این مشکل این است که باید وسایل را کجا قرار دهیم؟ اگر شما هم با کمبود فضا و چیدمان آشپزخانه بدون کابینت مواجه هستید، تا پایان این مطلب با دلتامگ همراه باشید.

ایده‌هایی چیدمان آشپزخانه بدون کابینت

امروزه در بعضی از خانه‌های مدرن، دیگر از کابینت استفاده نمی‌شود و طراحان دکوراسیون بخش‌های مختلفی را در آشپزخانه ایجاد می‌کنند که جای کابینت را پر می‌کند و با این روش به آن تنوع می‌دهند. اما در بعضی از موارد که با آشپزخانه قدیمی بدون کابینت مواجه می‌شویم، موضوع کمی چالش برانگیز خواهد شد. دکوراسیون آشپزخانه کوچک بدون کابینت واقعا کار راحتی نیست و به ایده و خلاقیت نیاز دارد. بر ای حل این مشکل تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

یک یا چند قفسه ایستاده در داخل آشپزخانه قرار دهید

با قرار دادن یک میز یا قفسه داخل آشپزخانه بدون کابینت، می‌توانید فضای بیشتری را برای ذخیره‌سازی ایجاد کنید. این قفسه‌ها جای کمی را اشغال می‌کنند و برای دکوراسیون آشپزخانه کوچک انتخاب بسیار خوبی هستند. می‌توانید داخل آن‌ها را با انواع ظرف و ظروف یا وسایل پذیرایی پر کنید.

استفاده از قفسه ایستاده در آشپزخانه بدون کابینت

 از کشوها نهایت استفاده را ببرید

در آشپزخانه‌ای که کابینت کمی دارد، کشوها می‌توانند بسیار پر کاربرد باشند بنابراین سعی کنید از تمام حجم کشوها استفاده کنید. شما می‌توانید از وسایل آشپزخانه گرفته تا مواد غذایی که نمی‌خواهید در چشم باشند را در کشوها قرار دهید. برای این کار لازم است از سبدهای پلاستیکی، جدا کننده‌ها و نظم‌دهنده‌  مخصوص استفاده کنید.

یک جزیره متحرک یا چرخ دستی بسازید

برای آشپزخانه بدون کابینت است، می‌‎توانید برای مقابله با کمبود فضا از جزیره‌های متحرک استفاده کنید. جزیره‌ متحرک هم مانند چرخ دستی‌ کلی فضای اضافه برای شما ایجاد می‌کند و در عین حال متحرک است. شما می‌توانید علاوه بر استفاده از حجم داخلی جزیره، از روی آن به عنوان میزکار استفاده کنید یا با وسایل دکوری روی آن را تزیین کنید.

فضای آشپزخانه هر چقدر هم که کوچک باشد جای یک چرخ دستی را دارد. چرخ دستی‌ها این امکان را در اختیار ما قرار می‌‌دهند تا وسایل آشپزی، ظروف و هر چیزی را که می‌خواهیم روی آن قرار دهیم. از مزیت دیگر این چرخ‌ها متحرک بودنشان است و شما می‌توانید در صورت نیاز آن را به جای دیگری منتقل کنید.

مطلب پیشنهادی:  مسجدی که بلند‌ترین مناره‌های دنیا را دارد!

کاربرد پگبوردها را در چیدمان آشپزخانه بدون کابینت فراموش نکنید

برای چیدمان آشپزخانه کوچک بدون کابینت، پگبوردها بسیار کارآمد هستند. پگبوردها (Pegboard) در واقع به تخته‌های چوبی یا فلزی سوراخ‌داری می‌گویند که می‌توانید لوازم آشپزخانه را از آن‌ها آویزان کنید. این تخته‌ها علاوه بر زیبایی که دارند کار آشپزی را هم بسیار راحت می‌کنند زیرا به جای گشتن دنبال یک وسیله خاص در کشوها، آن را به راحتی روی پگبورد پیدا می‌کنید.

استفاده از پگبورد در آشپزخانه بدون کابینت

 در چیدمان آشپزخانه بدون کابینت از آبچکان‌های دیواری استفاده کنید

این آبچکان‌های چند طبقه که روی دیوار نصب می‌شوند، بهترین ایده برای آشپزخانه با کابینت کم یا بدون کابینت هستند. چرا که می‌توانند محلی برای خشک کردن ظروف باشند و در عین حال فضای زیادی از کنار سینک را اشغال نمی‌کنند.

 برای ادویه‌ها از قفسه چوبی استفاده کنید

هنگامی که ادویه‌ها را داخل کشو قرار می‌دهیم، حجم زیادی از فضای کشو را اشغال می‌کنند و ظاهری نامرتب به آن می‌دهند. علاوه بر آن ممکن است ادویه‌ها داخل کشو بغلتند و درشان باز شود. برای تزئین آشپزخانه بدون اپن و کابینت، می‌توانید از یک قفسه چند طبقه چوبی جا ادویه‌ای استفاده کنید.

سخن پایانی

بسیاری از خانه‌های قدیمی، کابینت‌های فرسوده‌ای دارند و می‌خواهیم هر چه زودتر از شر آن‌ها خلاص شویم. از طرفی طراحی و اجرای کابینت مدرن هزینه بالایی دارد. در خانه‌های اجاره‌ای این مشکل بیشتر احساس می‌شود. چرا که ممکن است صاحب خانه هزینه‌ها را قبول نکند. با صرف کمترین هزینه می‌توانید یک آشپزخانه بدون کابینت مفید و کاربردی داشته باشید. کافی است به ایده‌هایی که در این مطلب ارائه شد عمل کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در معماری و دکوراسیون

همچنین بخوانید

7 مدل کوسن مبل راحتی که امسال مد شده‌اند!

در میان انواع مبلمانی که در بازار موجود است، مبلمان راحتی طرفداران بسیاری دارد و بیشتر مور…