ساده‌ترین روش کاشت انار در گلدان + ویدئو

0
5
زمان مطالعه: 3 دقیقه
با این روش کاشت انار در گلدان می‌توانید هرسال میوه‌ای سالم و هنر دست خود را نوش‌جان کنید.

کاشت میوه و گل در خانه برای بسیاری از ما جالب است؛ اما با توجه به اینکه بسیاری از ما در آپارتمان زندگی می‌کنیم ممکن است به دلیل کمبود فضا از کاشت گل منصرف شویم؛ اما کاشت انار در منزل بسیار راحت است و نیاز ندارد که حتما خانه شما ویلایی باشد؛ چرا که با کاشت انار در گلدان به راحتی می‌توانید از این گلدان همیشه سبز در خانه استفاده کنید و در فصل پاییز نیز میوه انار را خودتان در خانه چیده و نوش‌جان کنید؛ در این مطلب از دلتامگ با ما همراه باشید تا راحت‌ترین روش کاشت انار در منزل را به شما آموزش دهیم.

روش کاشت انار در گلدان

شاید برای بسیاری از افراد این سوال به وجود آید که مگر می‌شود در گلدان درخت کاشت؛ باید بگوییم بله درخت انار جزو آن دسته از درخت‌هایی به شمار می‌آید که رشد آنچنانی ندارد و تنها می‌تواند 9 متر رشد کند؛ در نهایت شنا می‌توانید با هرس کردن آن یک درختچه زیبا داشته باشید.

به روش‌های مختلفی می‌توانید کاشت را انجام داد به شرط آنکه بهترین زمان برای کاشت انار را بدانید تا در نهایت بتوانید درخت پرباری داشته باشید. یکی از ساده‌ترین روش‌ کاشت انار، استفاده از هسته انار است که بسیار راحت بوده و نیاز به تجربه خاصی ندارد.

کاشت انار در گلدان

کاشت انار با هسته

در این روش کاشت می‌توانید با خرید چند دانه انار، خودتان در خانه چندین درخت انا را پرورش دهید و از زیبایی و میوه آن در خانه خود بهره‌مند شوید.

مرحله اول

در این روش کاشت ابتدا یک انار رسیده را انتخاب کرده و با استفاده از یک چاقو تمیز آن را برش بزنید؛ سپس انار را دان کرده و بعد با استفاده از یک دستمال کاغذی بدون آنکه دست شما با دانه در ارتباط باشد، هسته انار را جدا کنید.

مرحله دوم

در این مرحله یک گلدان مناسب انتخاب کرده و آن را با استفاده از خاک پر کنید؛ بهترین خاک برای کاشت انار، خاک باغچه است؛ گلدان را تا نیمه با خاک پر کنید و هسته‌های انار را درون خاک قرار دهید؛ مجدد به فاصله یک سانت روی آن را با خاک پر کنید.

مطلب پیشنهادی:  همین حالا مبلمان منزل را نو و مدرن کنید!

کاشت انر در گلدان

مرحله سوم کاشت انار در گلدان

در این مرحله خاک را به خوبی آبیاری کنید و به طور مداوم سطح خاک را چک کنید که مرطوب باشد؛ سپس گلدان را در محیطی قرار دهید که دمای آن بین 20 تا 30 درجه باشد و از نور کافی برخوردار است مانند پشت پنجره.

مرحله چهارم

در این مرحله از کاشت انار، سطح خاک اگر خشک بود می‌توانید با اسپری به آن آب بپاشید تا رطوبت تامین شود؛ در نهایت بعد از 30 الی 40 روز دانه‌ها شروع به جوانه‌زنی می‌کنند که این مدت به محیطی که گلدان در آن قرار دارد و میزان نوری که هسته‌ها دریافت می‌کنند ارتباط دارد.

 مرحله پایانی کاشت انار در گلدان

مهم‌ترین نکته که در نحوه کاشت انار باید به آن توجه داشت، آگاهی از بهترین زمان برای کاشت انار است؛ به طورکلی بهترین زمان برای کاشت هسته انار، اواخر زمستان تا اوایل بهار است؛ در نتیجه اگر می‌خواهید در زمستان انار خوشمزه بدون مواد شیمایی را امتحان کنید باید دست به کار شوید.

سخن پایانی

توجه داشته باشید بعد از چند ماه می‌توانید جوانه‌های سبز شده را به گلدان بزرگتر انتقال داده و از رشد درختتان لذت ببرید. اگر به این کونه از مطالب علاقه‌مند هستید، با نمک از ترک خوردن انار جلوگیری کنید را در این مطلب مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در نکات خانه‌داری

همچنین بخوانید

ست کردن شلوار مام استایل با مانتوی مناسب آن

ست کردن شلوار مام استایل با مانتوی مناسب آن برای داشتن یک استایل زیبا و شیک بسیار مهم و ضر…