با نمک از ترک خوردن میوه درخت انار جلوگیری کنید

4
9
زمان مطالعه: 3 دقیقه
اگر دوست دارید میوه درخت انار شما آبدار و خوش‌رنگ باشد بدون هیچ آفتی، این مطلب را از دست ندهید.
درخت انار

درخت انار جزو آن دسته از درخت‌هایی است که در کنار زیبایی که به خانه می‌بخشد، بسیار مقاوم است و می‌توانید در فصل پاییز از میوه آن استفاده کنید؛ بسیاری از افرادی که در خانه درخت‌انار دارند ممکن است با مشکلات متنوعی روبه‌رو شوند که در نهایت برطرف نکردن آن باعث می‌شود میوه انار آن‌ها خراب شود؛ در این مطلب از دلتامگ با ما همراه باشید تا نکات کاربردی نگهداری و راه‌های افزایش باردهی درخت انار را به شما آموزش دهیم.

بهترین زمان آبیاری درخت انار

آبیاری جزو آن دسته از مواردی است که برای افزایش باردهی و سلامت درخت بسیار مهم است به طوری که آبیاری کم و یا زیاد می‌تواند باعث خرابی درخت شود؛ درنتیجه تنظیم دوره آبیاری برای درخت بسیار اهمیت دارد؛ برای مثال بعد از کاشت درخت انار در فصل بهار، برای جلوگیری از خشک شدن نهال لازم است تا تعداد دفعات آبیاری کوتاه و حجم آب زیاد باشد.

با این روش ریشه تحریک می‌شود و از خشک شدن جلوگیری می‌کند؛ در این مرحله به این نکته توجه داشته باشید که اگر خاک باغ و یا باغچه شما متوسط است، آبیاری هر روزه می‌تواند باعث پوسیدگی ریشه شود؛ نکته مهم دیگری که هنگام آبیاری باید به آن توجه داشت، عدم آبپاشی روی برگ درخت انار است.

درخت انار

دوره حساس آبیاری برای درخت انار

یخ آب زمستانه

این دوره بعد از هرس کردن شاخ‌وبرگ‌ها و یا هنگام کوددهی به گیاه در فصل زمستان آغاز می‌شود؛ آبیاری در این فصل باید در زمانی انجام شود که خاک گیاه خشک است که معمولا در دوره‌های بین بارش باران و برف است؛ با این روش غلظت محلول خاک پایدار می‌ماند و شرایط لازم را برای شکل‌گیری اولیه جوانه‌ برگ و گل به وجود می‌آورد.

آبیاری در زمان گلدهی درخت انار

این مرحله آبیاری برای درخت بسیار اهمیت دارد و قبل از آنکه گل‌های درخت شروع به خشک شدن کنند و بریزند، باید با استفاده از آبیاری به روش قطره‌ای از بروز این مشکل جلوگیری کنید.

آبیاری در هنگام رشد درخت

در این دوره با توجه به اینکه تبخیر و تعریق و آفتاب سوختگی در گیاه افزایش می‌یابد، لازم است تا در زمان‌های مشخصی به گیاه آب داده شود؛ در غیر این صورت برگ‌ها زرد می‌شوند.

مطلب پیشنهادی:  با 2 ماده در دسترس، مایع ظرفشویی کم هزینه درست کنید

درخت انار

آبیاری در هنگام رسیدن میوه

اگر می‌خواهید میوه انار شما قرمز و آبدار شود، آبیاری درخت در هنگام پایان دروه رشد گیاه و هنگام خنک شدن هوا بسیار مهم است و باید مدیریت شود؛ به عبارت دیگر یکی از دلایل ترک خوردن انار، آبیاری نامنظم در این دوره است.

بهترین کود برای درخت انار کدام است؟

کوددهی منظم و استفاده از کود مناسب در تقویت درخت نقش بسیار مهمی دارد؛ یکی از بهترین نوع کود برای این درخت، نمک است؛ چرا که نمک حاوی مقادیر زیادی پتاسیم و کلسیم است که می‌تواند در تقویت ریشه بسیار موثر باشد؛ برای این منظور می‌توانید مقداری نمک را با کود مخلوط کرده و پای درخت بریزید تا اثر آن از طریق ریشه به برگ و میوه درخت برسد.

از سوی دیگر نمک خاصیت اسیدی و قلیایی خاک را بهبود می‌بخشد و PH خاک را متعادل می‌کند؛ در صورتی خاک بیش از اندازه اسیدی باشد، درخت با کمبود کلسیم، فسفر ومنیزیم مواجه می‌شود که در نهایت منجر به آزاد شدن مواد سمی در خاک می‌شود.

درخت انار

تاثیر خاکستر برای درخت انار

استفاده از خاکستر برای درخت بسیار اهمیت دارد و می‌تواند میزان PH خاک را کنترل کند؛ با توجه به اینکه در خاکستر مقادیر بسیار خوبی مواد معدنی مانند کلسیم، پتاسیم و فسفر است که خواص ضد قارچ و ضد حشره برای گیاه دارد؛ با اضافه کردن خاکستر به خاک درخت، رطوبت خاک حفظ می‌شود و نیاز به آبیاری کاهش می‌یابد. اگر به این دسته از مطالب علاقه دارید، نحوه کاشت هل در گلدان را مطالعه کنید.

تعداد کلمات مطلب: 616

4 دیدگاه

  1. ناشناس

    17 مهر 1402 در 7:53 ق.ظ

    خوب بود ممنون

    پاسخ

  2. ناشناس

    17 مهر 1402 در 8:59 ب.ظ

    چقدر وچه نمکی برای هر درخت؟

    پاسخ

    • فائزه امیری

      22 مهر 1402 در 9:11 ق.ظ

      نمک معمولی و برای هر نهال تقریبا یک مشت کافی است.

      پاسخ

  3. ناشناس

    3 دی 1402 در 6:04 ب.ظ

    چرا کارشناسان میگن هرگز به درختانتان نمک وخاکستر ندهید؟؟؟؟!!! نمیدانیم به حرف کی گوش کنبم …

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در نکات خانه‌داری

همچنین بخوانید

از بین بردن زردی استکان چای بدون مواد شیمیایی

لیوان و استکان چای جزو آن دسته از ظرف‌هایی هستند که به طور مداوم مورد استفاده قرار می‌گیرن…