انواع سینک ظرفشویی برای آشپزخانه مدرن و امروزی

0
2
زمان مطالعه: 4 دقیقه
هر کدام از انواع سینک ظرفشویی مزایا و معایب خودشان را دارند و برای آشپزخانه‌های مدرن و امروزی به کار می‌روند.
انواع سینک ظرفشویی

برای بازسازی و دکوراسیون آشپزخانه باید به تک تک اجزا و عناصر مورد نیاز آن فکر کنیم. سینک ظرفشویی یکی از مهم‌ترین عناصر آشپزخانه است. انواع مختلف سینک در دکوراسیون آشپزخانه کاربرد دارند که در ادامه این مطلب از دلتامگ به آن‌ها می‌پردازیم.

کدام سینک ظرفشویی برای آشپزخانه مدرن مناسب است؟

برای انتخاب سینک باید علاوه برا دوام و زیبایی، به نکات زیر توجه داشته باشید:

  • هماهنگی با دکوراسیون داخلی
  • قابلیت تمیز کردن آسان
  • ضد خش بودن
  • طراحی خوب و باکیفیت

در ادامه با انواع سینک مورد استفاده برای آشپزخانه مدرن و امروزی آشنا می‌شوید.

سینک ظرفشویی استیل ضدزنگ

سینک‌های استیل ضد زنگ (Stainless Steel) از پرطرفدارترین انواع سینک مورد استفاده در آشپزخانه هستند. این نوع سینک مقاومت خوبی در برابر رطوبت و حرارت دارد و به آسانی تمیز می‌شود. همچنین قیمت مناسب سینک استیل ضد زنگ، محبوبیت آن را بالا برده است.

سینک سنگ مرمر

سینک ساخته شده از سنگ مرمر، ظاهری بسیار زیبا دارد و برای آشپزخانه‌های لوکس بهترین انتخاب است. این مدل سینک دوام و مقاومت خوبی دارد. اما ممکن است به مرور زمان کدر شود یا روی آن لک بیفتد. قیمت سینک مرمر بسیار بالا است. همچنین به دلیل سختی بالا، امکان شکستن ظروف در برخورد با این مدل سینک بیشتر است.

سینک سنگ مرمر

سینک کوارتزی

سینک ظرفشویی کوارتزی زیبایی خاصی دارد و از این نظر بسیار پرطرفدار است. این مدل سینک از ترکیب سنگ مصنوعی و رزین ساخته شده و برای دکوراسیون خانه‌های مدرن و لوکس کاربرد دارد.

سینک کوارتزی لک نمی‌شود و خط و خش نمی‌افتد. این ویژگی‌ها باعث شده است که بسیار کاربردی و مورد پسند باشد.

سینک گرانیتی

سینک ظرفشویی گرانیتی از سنگ مصنوعی تشکیل شده است و ظاهری شبیه به سنگ گرانیت طبیعی دارد. این مدل سینک هم در برابر لکه‌ها مقاومت خوبی دارد و خط و خش نمی‌پذیرد. به همین دلیل برای آشپزخانه‌های لوکس و مدرن انتخاب بسیار مناسبی است.

سینک سنگ صابونی

سینک سنگ صابونی از سنگ طبیعی ساخته می‌شود و ظاهری لوکس و زیبا دارد. این مدل سینک را می‌توانیم به صورت یکپارچه با کانتر آشپزخانه کار کنیم.

سینک سنگ صابونی لبه‌های نرم و زیبایی دارد اما وزن آن بالا است و باید توسط نصاب ماهر روی کابینت نصب شود. قیمت بالا و مقاومت نسبتاً پایین در برابر خط و خش، از معایب سینک سنگ صابونی است.

سینک کامپوزیتی

سینک ظرفشویی کامپوزیتی از ترکیب گرانیت با کوارتز تولید می‌شود و مقاومت خوبی در برابر خط و خش دارد. لبه‌های منحنی یا اریب این مدل سینک زیبایی ویژه‌ای دارد و تنوع رنگ آن هم بالا است. به همین دلیل یکی از پرطرفدارترین انواع سینک برای خانه‌های لوکس و مدرن است.

سینک ظرفشویی کامپوزیت

سینک کورین

سنگ مصنوعی کورین برای ساخت سینک انتخاب مناسبی است. این مدل سینک تنوع طرح و رنگ بالایی دارد و به دلیل تمیز کردن آسان، به سینک آنتی‌باکتریال معروف است. لکه آب روی سینک کورین نمی‌ماند و در برابر خراش و خوردگی مقاومت خوبی دارد. قیمت این مدل سینک نسبت به سینک استیل کمی بالا است.

مطلب پیشنهادی:  3 مدل شیرآلات لوکس که منزل شما را جذاب می‌کند!

سینک سرامیکی

سینک‌های سرامیکی دست‌ساز برای آشپزخانه‌های لوکس امروزی کاربرد دارند. این مدل سینک ظرفشویی دوام بالایی دارد و در برابر خط و خش مقاوم است. همچنین از نظر زیبایی بسیار پرطرفدار است و تنوع رنگ بالایی دارد.

سینک سرامیکی در برابر خط و خش و مواد شیمیایی، مقاومت بسیار خوبی دارد و این مزیت باعث شده است که در جهان پرطرفدار باشد. اما در ایران کمیاب است و اغلب افراد این مدل سینک را با سینک گرانیتی اشتباه می‌گیرند.

سینک چوبی

سینک چوبی انتخاب خوبی برای سبک دکوراسیون روستیک یا روستایی است. این مدل سینک با چوب‌های مقاوم در برابر رطوبت یا چوب مصنوعی ساخته می‌شود. ظاهر گرم و دلنشین این مدل سینک باعث شده است که طرفداران خود را داشته باشد. با این حال مقاومت آن به اندازه مدل‌های قبلی نیست و نیاز به نگهداری و تعویض دوره‌ای دارد.

سینک شیشه‌ای

سینک ظرفشویی شیشه‌ای برای آشپزخانه‌های مدرن و امروزی انتخاب مناسبی است. این مدل سینک شفاف و زیبا است و نور را بازتاب می‌دهد. برای همین برای آشپزخانه‌های کوچک انتخاب خوبی است. اما دقت کنید که سینک شیشه‌ای نیاز به مراقبت دارد و باید مرتب تمیز شود تا لک و خش به خودش نگیرد.

سینک ظرفشویی شیشه و استیل

سینک برنجی

سینک برنجی برای برخی از سبک‌های دکوراسیون مثل سبک روستیک یا روستایی انتخاب خوبی است. این مدل سینک با ظاهر قدیمی، مناسب خاص‌پسندها است و زیبایی منحصر به فردی دارد.

سینک مسی

سینک مسی انتخابی خاص برای آشپزخانه‌های امروزی است. این مدل سینک مقاومت بالا و زیبایی منحصر به فردی دارد. فلز مس ضد میکروب است و از این نظر برای سینک آشپزخانه انتخاب خوبی است.

دوام، انعطاف و طول عمر بالای سینک مسی باعث شده است که طرفداران خودش را داشته باشد. تنها عیب این مدل سینک، عدم مقاومت آن در برابر مواد شوینده و اسیدی قوی است. این مواد به مرور زمان باعث خوردگی سطح سینک می‌شوند. برای همین اگر این مدل سینک را برای آشپزخانه خود انتخاب می‌کنید، باید در مراقبت از آن کوشا باشید.

سخن پایانی

با وجود تنوع متریال، انتخاب سینک ظرفشویی کمی سخت شده است. در این مطلب سعی کردیم با معرفی چند مدل سینک و بررسی مزایا و معایب آن‌ها، انتخاب را برای شما ساده‌تر کنیم. در نهایت باید قبل از اقدام به خریداری و نصب از افراد متخصص در این زمینه کمک بخواهید.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در معماری و دکوراسیون

همچنین بخوانید

از فضاهای پرت خانه استفاده درست کنید

پر کردن فضاهای پرت خانه یکی از کارهایی است که طراحان داخلی در ابتدا برای هر خانه‌ای انجام …