3 مورد از ناشناخته‌ترین جاهای دیدنی استان اردبیل در پاییز + ویدیو

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
جاهای دیدنی استان اردبیل در پاییز را می‌شناسید؟ با جاذبه‌های این استان تاریخی آشنایی دارید؟ چیزی درباره چشمه‌های شفابخش اردبیل شنیده‌اید؟ جاذبه‌های مدرن اردبیل را می‌شناسید؟ این مقاله را از دست ندهید.

جاهای دیدنی استان اردبیل در پاییز از مشکین‌شهر تا سرعین و حتی ارتفاعات تالش همگی چنان زیبا و جذاب هستند که در لیست بهترین مقاصد گردشگری ایران جا گرفته‌اند. جاهای دیدنی تالش به‌خودی‌خود از جمله زیباترین جاذبه‌های کشور هستند. همراه دلتامگ سفری به اردبیل، این استان تماشایی داشته باشید.

گردنه حیران از جاهای دیدنی استان اردبیل در پاییز

یکی از زیباترین جاده‌های شمالی کشور گردنه حیران است. درست است که این گردنه از جاهای دیدنی آستارا محسوب می‌شود؛ اما حیران جاده‌ای است که در منطقه تالش و بین شهرهای اردبیل و آستارا واقع شده و می‌توان از استان اردبیل نیز به دیدن آن رفت.

در این جاده امکانات بسیاری برای گردشگران در نظر گرفته شده است. جنگل‌های مرزی ایران با جمهوری آذربایجان در امتداد این جاده با زیبایی و شکوه بسیار زیادی قرار گرفته‌اند که در فصل پاییز با رنگارنگ شدن برگ درختان بر زیبایی و عظمت این جنگل‌ها و جاده حیران افزوده می‌شود.

شهرستان نمین در استان اردبیل

نمین شهر جاذبه‌های استان اردبیل

یکی از شهرهای حیرت‌انگیز استان اردبیل با طبیعتی بکر و فوق‌العاده زیبا شهرستان نمین است. شهرستان نمین مملو از جاذبه‌های تاریخی با قدمتی کهن است. از جمله جاذبه‌های تاریخی و آثار باستانی این شهرستان می‌توان به دلمن‌ها که به‌عنوان مسکن‌های انسان‌های اولیه شناخته می‌شوند، اشاره کرد.

همچنین در وردی این شهر تابلوهایی برای هدایت گردشگران به سمت جنگل فندقلو وجود دارد که یکی از زیباترین و بی‌نظیرترین جنگل‌های کشور است. این جنگل سالانه میزبان گردشگران بسیاری در سراسر کشور است.

مطلب پیشنهادی:  لذت‌بخش‌ترین تعطیلات بهاری در بهترین روستاهای بروجرد!

دشت مغان از جاهای دیدنی استان اردبیل در پاییز

در شمالی‌ترین قسمت استان اردبیل دشتی بسیار وسیع و سرسبز وجود دارد که با نام دشت مغان شناخته می‌شود. نکته بسیار جالب توجه درباره دشت مغان این است که این دشت یکی از ابتدایی‌ترین سکونتگاه‌های بشری در ایران بوده است که قدمت آن به دوران نوح و قوم عاد و ثمود برمی‌گردد.

با ورق ‌زدن برگ‌های تاریخ می‌توانیم ببینیم که این دشت وسیع و زیبا چه فراز و نشیب‌هایی را در طول قرن‌های متمادی پشت سر گذاشته است؛ بنابراین چه طبیعت‌گرد باشید چه به جاذبه‌ها و آثار باستانی علاقه‌مند باشید، این دشت با تعداد بسیار بالای آثار تاریخی از شما استقبال خواهد کرد.

دشت مغان از زیباترین دشت های ایران در اردبیل

سخن آخر

از دیگر جاهای دیدنی استان اردبیل در پاییز می‌توان به مشکین‌شهر که از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری کشور است و چشمه‌های آب گرم معدنی سرعین که در درمان بیماری‌های مختلف انسانی معجزه می‌کنند، نام برد. اردبیل مملو از جاذبه‌های تاریخی و طبیعی است و اگر قصد سفر به این استان را دارید پاییز می‌تواند بهترین فصل برای شما باشد؛ چراکه در این فصل طبیعت اردبیل زیباتر و دلرباتر خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

روز شیراز | در جشن روز شیراز چه برنامه‌هایی برگزار می‌شود؟

شیراز یکی از کلان‌شهرهای زیبای ایران است که به فرهنگ و تاریخ غنی و طبیعت باطراوتش شهرت دار…