لذت‌بخش‌ترین تعطیلات بهاری در بهترین روستاهای بروجرد!

2
4
زمان مطالعه: 3 دقیقه
بروجرد، پارس کوچولوی ایران به‌یقین خیلی‌ها یکی از زیباترین و باصفاترین شهرهای ایران است که طبیعت بی‌مثالش همه را حیرت‌زده می‌کند؛ اما زیبایی‌های آن تنها در داخل شهر خلاصه نمی‌شود.
بهترین روستاهای بروجرد

بهترین روستاهای بروجرد نه‌تنها مکان‌هایی با طبیعتی زیبا و چشم‌نواز هستند؛ بلکه آب و هوای خوب و مطلوب آن‌ها نیز روح و جان شما را تازه می‌کنند. دلتامگ در این مقاله سفری کوتاه به چند روستای زیبا در میان جاهای دیدنی بروجرد خواهد داشت، با ما همراه شوید.

روستای کرکیخان یکی از زیباترین روستاهای بروجرد

در میان بروجردی‌ها کرکیخان محبوبیت بسیاری دارد. روستایی ییلاقی با آب و هوای دلپذیر که در شمال غربی بروجرد واقع شده است. اینجا یکی از حاصلخیزترین مناطق اطراف بروجرد است که درختان سیب و زردآلو و گردوی آن فضایی باصفا را پدید آورده‌اند. با تمام این‌ها کرکیخان تنها یک منطقه ییلاقی زیبا نیست؛ بلکه وجود سنگ‌نوشته‌هایی در دل رشته‌کوه‌های زاگرس که در نزدیکی این روستا قرار گرفته‌اند نیز بر جذابیت و غنای آن افزوده است. کرکیخان بدون شک یکی از بهترین روستاهای بروجرد است.

روستای فیال یکی از بهترین روستاهای بروجرد

روستای فیال یکی از بهترین روستاهای بروجرد

فیال در دو کیلومتری جنوب غرب بروجرد واقع شده و بخشی از منطقه ییلاقی گلدشت است. این منطقه برای گردشگران و طبیعت دوستان نامی آشناست. عطر شکوفه‌های سیب و هلو در بهار این منطقه هر گردشگری را مجذوب می‌کند. بروجردی‌ها معتقدند سکونت در این منطقه جغرافیایی برای اولین بار از فیال آغاز شده؛ چراکه معنای لغوی این کلمه مکانی است که برای نخستین بار در آن کشت انجام شده است. از همه مهم‌تر و جالب‌تر این است که روستای فیال زادگاه یکی از اسطوره‌های ایران زمین، آرش کمانگیر است!

روستای کپرگه یکی از جذاب‌ترین روستاهای بروجرد

روستای کپرگه یکی از جذاب‌ترین روستاهای بروجرد

یکی دیگر از بهترین روستاهای بروجرد که آن‌هم در منطقه ییلاقی و خوش آب و هوای گلدشت واقع شده، روستای کپرگه است. محصولات لبنی این روستا مخصوصا دوغ آن در میان بروجردی‌ها محبوبیت زیادی دارد. احتمالا اگر به این روستا سفر کنید و دوغ آن را بنوشید طعم خوشمزه آن هیچ‌وقت از ذهنتان بیرون نخواهد رفت. در انتهای این روستا تنگه کپرگه واقع شده که یکی از محبوب‌ترین مکان‌ها برای کوهنوردان است. سنگ‌نوردان، کوهنوردان و حتی دوچرخه‌سواران بسیاری آخر هفته‌ها را راهی این روستا می‌شوند تا اندکی در هوای لذت‌بخش آن استراحت کنند و با ورزش در طبیعت سرسبز و بکر آن جان دوباره به تن خسته خود هدیه دهند. این روستا در شمال غربی بروجرد واقع شده است.

مطلب پیشنهادی:  طرز تهیه سیب زمینی شکم پر بدون فر

روستایی ونایی و آبشارهای بی‌نظیرش

روستایی ونایی و آبشارهای بی‌نظیرش

یکی دیگر از بهترین روستاهای بروجرد روستایی ونایی است. این منطقه که به خاطر آبشارهای بی‌نظیر و زیبایش شهرت یافته در 21 کیلومتری شمال غربی بروجرد و در دامنه ارتفاعات گرین واقع شده است. چشمه‌سارهایی مانند آب سفید، دو روزنه و طوطیا زیبایی منحصربه‌فرد این منطقه را دوچندان کرده‌اند. طبیعت روستای ونایی چنان بکر و عالی است که زیستگاه جانوران مختلف و گونه‌های متنوع گیاهی شده و به همین دلیل جایگاه خاصی برای طبیعت دوستان و گردشگران دارد.

تعداد کلمات مطلب: 443

2 دیدگاه

  1. همراه با شما

    27 اسفند 1402 در 9:24 ب.ظ

    خیلی زیبا

    پاسخ

  2. همراه با شما

    28 اسفند 1402 در 1:16 ق.ظ

    زیبا

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

3 راز جوانی کره‌ای‌ها برملا شد!

راز جوانی کره‌ای‌ها کشف شد! در واقع راز جوانی کره‌ای‌ها چیز خیلی عجیبی نیست که شما را متحی…