با تهیه حلوا شطرنجی، مجالس خود را خاص و متفاوت برگزار کنید+ ویدئو

0
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
با طرز تهیه حلوا ساده و شیک می‌توانید از آن به عنوان یک دسر خاص در همه مهمانی‌های خود استفاده کنید.
حلوا جزو آن دسته از دسرهایی است که طعم و مزه فوق‌العاده‌ای دارد و به شیوه‌های متفاوتی آماده می‌شود؛ معمولا در ایران از حلوا برای مجالس خاص مانند ختم استفاده می‌کنند؛ اما علاوه بر آن شما می‌توانید با طرز تهیه حلوا مجلسی شیک، از آن به عنوان یک دسر بسیار زیبا در مهمانی‌های خود نیز استفاده کنید؛ در این مطلب از دلتامگ با ما همراه باشید تا متفاوت‌ترین طرز تهیه حلوا را به شما آموزش دهیم.

مواد لازم برای طرز تهیه حلوا شطرنجی

برای تهیه مجلسی قالبی به 1 لیوان آرد، 50 گرم کره، نصف لیوان شکر(پودر شده)، 2 قاشق گلاب، نصف قاشق هل و به مقدار دلخواه زنجبیل نیاز دارید؛ توجه داشته باشید که شکر را حتما پودر کنید در غیر این صورت حلوا زبر می‌شود و بافت آن را خراب می‌کند.

طرز تهیه حلوا مجلسی

طرز تهیه حلوا مجلسی

تهیه حلوا مجلسی بسیار ساده است و تنها کافی است حین پخت به چند نکته توجه داشته باشید؛ برای مثال باید آرد را به خوبی الک کنید و شکر را حتما پودر کنید تا در نهایت بتوانید آرد را به خوبی شکل دهید.

مرحله اول

در ابتدا آرد را در یک تابه بریزید و آن را روی شعله مناسب به مدت یک ربع قرار دهید تا بوی خامی آرد گرفته شود و تغییر رنگ دهد؛ وقتی که آرد کمی تغییر رنگ داد آن را از روی حرارت برداشته و کنار بگذارید.

مرحله دوم طرز تهیه حلوا مجلسی

در این مرحله 50 گرم کره را در تابه دیگ بریزید و روی حرارت بگذارید تا ذوب شود؛ سپس آرد الک شده را به آن اضافه کنید و مجدد هم بزنید تا به خوبی با یکدیگر مخلوط شود؛ بعد از مخلوط شدن مواد تابه را از روی حرارت بردارید و نصف لیوان پودر شکر را به ان اضافه کنید.

مرحله سوم

در این مرحله از طرز تهیه حلوا شطرنجی، بعد از مخلوط کردن شکر به آرد نصف قاشق پودر هل و زنجبیل را صاف کرده و به مواد اضافه کنید و خوب مخلوط کنید؛ بعد از ترکیب شدن مواد دو قاشق گلاب و 5 قاشق آب جوش را به مواد اضافه کنید.

مطلب پیشنهادی:  با خوردن این نوشیدنی حتما یخ می‌زنید
طرز تهیه حلوا مجلسی

مرحله چهارم

مواد تا گرم است به خوبی با دست ورز دهید تا یک خمیر لطیف به دست آید؛ سپس خمیر حلوا را به سه قسمت تقسیم کنید؛ یک قسمت را بیشتر از دو قسمت دیگر بگیرد؛ به یک قسمت پودر کاکائو و به قسمت دوم زعفران اضافه کنید؛ قسمت سوم آرد که حجم بیشتری دارد را بدون اضافه کردن مواد کنار بگذارید.

مرحله پنجم طرز تهیه حلوا مجلسی

هر قسمت از آرد را به خوبی ورز دهید تا حلواها رنگ بگیرند؛ سپس روی یک کیسه فریزر قسمت بی‌رنگ آرد که حجم بیشتری دارد را به شکل یک نوار بلند با ضخامت نیم سانت پهن کنید و اطراف آن را برش بزنید تا صاف شود در نهایت آن را کنار بگذارید؛ قسمت‌های رنگی حلوا نیز در یک بشقاب میوه‌خوری طوری پهن کنید که ضخامت آن 1 سانت باشد.

مرحله پایانی

در نهایت نوارهای قهوه‌ای و طلایی را به صورت نواری برش بزنید؛ سپس روی خمیر بی‌رنگ، نوارهای رنگی را در جهت مخالف یکدیگر مانند ویدئو بچینید؛ به گونه‌ای دو تا نوار بی‌رنگ در ابتدا و برای وسط آن نوار طلایی استفاده شده است؛ برای قسمت بالایی نیز جای رنگ‌ها را باهم عوض کنید؛ سپس با کمک کیسه فریزر خمیر را روی نوارها قرار دهید و قسمت اضافه آن را از هر طرف جدا کنید و با دست مواد را کمی زاویه دهید.

سپس مواد را با استفاده از همان کیسه فریزر به خوبی بپوشانید و به مدت دو ساعت در یخچال قرار دهید تا به خوبی شکل بگیرد؛ در نهایت بعد از گذشت این مدت حلوا را از یخچال خارج کنید و آن را به ضخامت و شکل دلخواه برش زده و در ظرف سرو بچینید؛ برای تزیین حلوا مجلسی نیز می‌توانید از کاکائو بنماری شده یا پودر نارگیل استفاده کنید. اگر به طرز تهیه دسرهای مختلف علاقه دارید، طرز تهیه دسر پای سیب را مطالعه کنید.

تعداد کلمات مطلب: 659

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در آشپزی

همچنین بخوانید

لیست غذاهای خوشمزه و راحت برای ناهار

یکی از مووعات چالش برانگیز برای بسیاری از خانم‌ها، انتخاب عذدا و درست کردن آن است؛ خصوصا ا…