ساده‌ترین روش طرز تهیه پای سیب مجلسی در 30 دقیقه

0
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
برای تهیه یک شیرینی خوشمزه مجلسی تنها کافی است این مطلب را مطالعه کنید.
طرز تهیه پای سیب

کیک پای سیب جزو شیرینی‌های محبوب است که طرفداران بسیاری دارد و به عنوان یک شیرینی بین‌المللی نیز شناخته می‌شود؛ بنابراین تهیه یک پای سیب خانگی می‌تواند به دورهمی‌های شما رنگ و بویی جذاب ببخشد؛ طرز تهیه پای سیب بسیار راحت است و نیاز به تهیه مواد خاصی ندارد؛ در نتیجه با تهیه چند قلم مواد ساده که در بسیاری از خانه‌ها پیدا می‌شود، می‌توان یک شیرینی مجلسی بسیار خوشمزه آماده کرد؛ برای آموزش مرحله به مرحله این شیرینی، تا پایان مطلب با دلتامگ همراه باشید.

مواد لازم در طرز تهیه پای سیب

برای طرز تهیه پای سیب کافی شاپی به 2/5 پیمانه آرد سفید که بهتر است از آرد شیرینی‌پزی استفاده کنید، 1 پیمانه شکر، نصف پیمانه شیر، 2 قاشق کوچک بیکینگ‌پودر، 1 قاشق چایخوری وانیل، 4 قاشق پودر قند، 3 عدد تخم‌مرغ، 75 گرم کره، 2 عدد سیب و یک قاشق دارچین نیاز دارید؛ لازم به ذکر است که از لیوان دسته‌دار فرانسوی می‌توانید به عنوان پیمانه استفاده کنید.

طرز تهیه پای سیب مجلسی

طرز تهیه شیرینی پای سیب و دارچین

برای تهیه پای سیب مجلسی می‌توانید از دارچین استفاده کنید؛ دارچین طعم فوق‌العاده‌ای به این کیک می‌بخشد؛ این شیرینی را می‌توانید به صورت کاپ‌کیک درست کنید یا اینکه در قالب کیک ریخته و بعد سرو کنید.

مرحله اول تهیه کیک پای سیب

در ابتدا مانند تهیه هر کیک و یا شیرینی دیگر بهتر است موادی مانند کره، تخم‌مرغ و شیر را از نیم ساعت قبل در دمای آشپزخانه قرار دهید تا با محیط هم‌دما شود؛ سپس در یک ظرف مناسب کره‌ای که تقریبا نرم شده را به همراه شکر به خوبی مخلوط کنید.

مرحله دوم

بعد از آنکه شکر و کره به خوبی ترکیب شد، تخم مرغ‌ها را به آن اضافه کنید و با همزن در حدی هم بزنید تا مواد تغییر رنگ داده و کرمی شود؛ سپس وانیل را به ترکیب اضافه کنید و مراقب باشید که مقدار آن را زیاد نریزید در غیر این صورت مواد ما تلخ می‌شود.

مطلب پیشنهادی:  جوجه کباب با سس نارنج، یک طعم فوق‌العاده

مرحله سوم

در این مرحله آرد را سه بار الک کنید و بعد در دو مرحله به مواد تخم‌مرغی اضافه کنید؛ توجه داشته باشید که باید آرد با لیسک هم بزنید و از همزن استفاده نکنید؛ چرا که در نهایت پف شیرینی می‌خوابد.

طرز تهیه پای سیب

مرحله چهارم طرز تهیه پای سیب

در این مرحله از طرز تهیه کیک پای سیب، بعد از آنکه مواد یکدست شد، آن را کنار بگذارید و به سراغ خرد کردن سیب‌ها بروید؛ پوست سیب‌ها را کاملا بگیرید و آن‌ها را به صورت ورقه‌های نازک خرد کنید؛ سپس قالب مورد نظر را انتخاب کنید آن را چرب کنید و کاغذ روغنی بیندازید.

مرحله پنجم

سیب‌های خرد شده را با مخلوطی از دارچین و شکر ترکیب کنید؛ سپس نصف قالب را با مواد پر کنید و از مواد سیب درون آن بگذارید و مجدد روی آن مواد بریزید؛ توجه داشته باشید که مقداری از حجم قالب را خالی بگذارید تا هنگام پف کردن کیک، مواد سر نرود.

طرز تهیه پای سیب

مرحله پایانی طرز تهیه پای سیب

قالب‌ها را در فر از قبل گرم شده با دمایی 180 درجه به مدت 30 دقیقه قرار دهید؛ وقتی که مواد پفک کرد آن را با یک سیخ چوبی امتحان کنید و در صورت آماده بودن، سینی را از فر خارج کنید و اجازه دهید تا خنک شود؛ سپس شیرینی‌ها را از قالب درآورده و با پودر قند و دارچین تزیین کنید؛ اگر به تهیه این مدل شیرینی‌ها علاقه دارید طرز تهیه کیک خیس شکلاتی را مطالعه کنید.

تعداد کلمات مطلب: 561

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در آشپزی

همچنین بخوانید

میلک شیک شکلات و موز، یک نوشیدنی مجلسی برای دورهمی‌های شما

اگر دوست دارید برای دورهمی‌های خود یک نوشیدنی کافی‌شاپی و مجلسی تهیه کنید، میلک شیک شکلات …