4 جای دیدنی سوادکوه که کمتر اسم آن‌ها را شنیده‌اید

1
3
زمان مطالعه: 3 دقیقه
تابه‌حال نام پل ورسک به گوش شما خورده است؟ زیبایی‌‌های دریاچه شورمست را دیده‌اید؟ از جاهای دیدنی سوادکوه اطلاعی دارید؟ تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.
جاهای دیدنی سوادکوه

سوادکوه یکی از شهرهای شمالی کشور است که در استان مازندران واقع شده است. این شهر که در طول تاریخ فراز و نشیب‌های زیادی را به خود دیده با داشتن طبیعتی بکر و زیبا یکی از مقاصد مهم و جذاب گردشگری کشور محسوب می‌شود. جاهای دیدنی سوادکوه هر ساله میزبان گردشگران بسیاری از سراسر ایران می‌شوند. دلتامگ در این مقاله به معرفی جاذبه‌های توریستی و جذاب این شهر شمالی پرداخته است، با ما همراه باشید.

خرید ویلا در شمال

دریاچه شورمست از جاهای دیدنی سوادکوه در زمستان

یکی از زیباترین جاذبه‌‌های طبیعی ایران که در شمال کشور واقع شده است و تصاویر بی‌نظیری از زیبایی‌های خلقت را به نمایش می‌گذارد، دریاچه شورمست است. پنج تا پانزده متر از سطح این دریاچه پانزده هزار متری پوشیده از خزه و جلبک است. این دریاچه رویایی در ارتفاع ۹۴۰ متری از سطح دریا واقع شده است.

آب‌ و هوای مطبوع و دلپذیر، امکانات رفاهی و اقامتی، مناظر طبیعی بکر و فوق‌العاده زیبا باعث شده که این دریاچه که در جنوب استان مازندران واقع شده، یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های گردشگری کشور باشد. طبیعت این دریاچه در زمستان به یکی از رویایی‌ترین مکان‌های جنگلی ایران تبدیل می‌شود.

خرید ویلا در شمال

آبشار اسکلیم از جاهای دیدنی سوادکوه در بهار

بدون شک یکی از منحصر به‌ فردترین آبشارها در کل ایران، آبشار اسکلیم است که در نزدیکی سوادکوه قرار گرفته است. فاصله این آبشار استثنایی از تهران تنها ۲۵۰ کیلومتر است. مسیر رسیدن به این آبشار که از دل جنگل‌های چند میلیون‌ ساله لفور می‌گذرد خود به اندازه‌ای حیرت‌انگیز و زیباست که تجربه‌ای منحصر به‌ فرد در اختیار گردشگران قرار می‌دهد. این آبشار به‌صورت پلکانی و طبقه‌ای فرو می‌ریزد و در مسیر خود تا رسیدن به رودخانه اسکلیم، آبشارها و حوضچه‌های کوچک و متعدد بسیاری را پدید می‌آورد. آبشار اسکلیم را با نام آبشار گالش کلا نیز می‌شناسند.

پل ورسک سوادکوه

پل ورسک از جاهای دیدنی سوادکوه

یکی از معروف‌ترین و عجیب‌ترین جاذبه‌های تاریخی ایران پل ورسک سوادکوه است که به دستور رضاشاه ساخته شده است. پل ورسک به‌ عنوان راه آهن سراسری، جنوب ایران را به شمال پیوند زده است. این پل را یک شرکت دانمارکی به دستور رضاشاه در سال ۱۳۱۳ ساخته است. ساخت این پل دو سال طول کشیده و ارتفاع آن شصت و یک متر است که در کتاب رکوردهای گینس به‌ عنوان یکی از پل‌های مرتفع جهان ثبت شده است.

مطلب پیشنهادی:  رفع بوی بد کفش با سیب زمینی

زیباترین روستای سوادکوه

روستای سنگده به گفته بسیاری از گردشگران و توریست‌ها یکی از زیباترین روستاهای سوادکوه است. در نزدیکی روستای سنگده جنگل معروف راش سنگده قرار گرفته که یکی از بکرترین جنگل‌های ایران است. در بعضی نقاط ارتفاع درختان راش موجود در این جنگل به چهل متر هم می‌رسد. درختان بلند قامت، صدای عبور آب از میان جنگل و پیچیدن صدای باد میان شاخ‌ و برگ درختان و فضایی مه‌آلود باعث شده این جنگل یکی از وهم‌انگیزترین جنگل‌های شمال ایران باشد. روستای سنگده یکی از جاهای دیدنی مازندران است که کمتر شناخته شده است.

جنگل راش سنگده

سخن آخر

آبشار گزو، روستا و ییلاق آلاشت، رودخانه پلنگ دره، آبشار ترز، برج لاجیم، غار باستانی اسپهبد خورشید، قلعه کنگلو و برج باوند از دیگر جاهای دیدنی سوادکوه هستند. درآمیختن جاذبه‌های تاریخی با جاذبه‌های طبیعی باعث خلق مکان‌هایی بسیار جذاب و تماشایی شده که محبوبیت آن را نزد گردشگران افزایش داده است. برای اقامت در سوادکوه اصلا نگران نباشید. در این شهر و در تمام مراکز تفریحی و توریستی آن انواع ویلا، اقامتگاه‌ و خانه‌های بوم‌گردی وجود دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر از قیمت اجاره یا خرید ویلا در شمال می‌توانید به سایت ملکی دلتا مراجعه کنید.

یک نظر

  1. دمساز ارسلان

    28 شهریور 1402 در 12:48 ب.ظ

    سلام و درود
    ۱_ تشکر از انتشار شناسایی مناطق مختلف ایران .
    ۲_ لفور متعلق به شهرستان شیرگاه ( یا همان سریال معروف پایتخت نقی ) است .
    ۳_ شهرستان شیرگاه ۲۰ کیلومتر از شهرستان سوادکوه ( با مرکزیت شهر پل سفید ) فاصله دارد .
    ۴_ شهرستان شیرگاه ۱۸ کیلومتر از شهرستان قائمشهر فاصله دارد .
    ۵_ شهرستان شیرگاه ( لفور شیرگاه ) ۳۷ کیلومتر از شهرستان ساری مرکز استان فاصله دارد .
    شهرستان شیرگاه ۳۵ کیلومتر با شهرستان بابل فاصله دارد .
    ۶_ بهتر نبود بجای فاصله شهرستان شیرگاه ( لفور شیرگاه ) ۲۵۰ کیلومتر تا تهران را ، به همین چهار شهر اطراف خود شیرگاه اختصاص می دادید .
    ۷_ مجدد ممنون که به فکر ایران شناسی برای همه اقوام هستید .
    سپاس

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

خواص اعجاب انگیز سماق

سماق که از دیرباز در آشپزی ایرانی و طب سنتی جایگاه ویژه ای داشته است، به عنوان ادویه ای خو…