آیا عجایب هفتگانه جدید جهان را می‌شناسید؟ + ویدیو

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
مکان‌های اسرارآمیز دنیای باستان را می‌شناسید؟ با عجایب هفتگانه جهان آشنایی دارید؟ چیزی درباره عجایب هفتگانه جدید شنیده‌اید؟

سازه‌های زیادی وجود دارد که از دنیای باستان برای ما به‌یادگار مانده است. تا چند سال پیش لیستی از عجایب هفت‌گانه در میان مردم می‌چرخید و بسیاری را راهی سرزمین‌های ناشناخته می‌کرد؛ اما از لیست عجایب هفتگانه قدیم تقریبا هیچ سازه‌ای غیر از اهرام ثلاثه باقی نمانده است. عجایب هفتگانه جدید جهان لیستی است که با بیش از صد میلیون رای در سال ۲۰۰۷ توسط بنیاد نیو ۷ واندرز در لیسبون منتشر شده است. دلتامگ در این مقاله به معرفی چهار مورد از این مکان‌های باستانی و اسرارآمیز پرداخته است، با ما همراه باشید.

عجایب هفتگانه جدید جهان

در دنیا عجایب زیاد و مکان‌های اسرارآمیز بسیاری وجود دارد که سردرآوردن از رازهای سربه‌مهر آن‌ها کار هرکسی نیست. چه‌بسا حتی بسیاری از رازهای این مکان‌های مرموز باستانی را کسی تابه‌حال کشف نکرده باشد. عجایب هفتگانه جدید جهان از همین مکان‌های مرموز و اسرارآمیز هستند.

چیچن ایتزا

چیچن ایتزا یک هرم و سازه باستانی به‌جامانده از تمدن مایاست که در کشور مکزیک قرار دارد. بسیاری از باستان‌شناسان معتقدند که این سازه مکانی برای قربانی کردن انسان‌ها و تقدیم کردن آن‌ها به خدایان باستان بوده است.

این سازه باستانی یکی از مشهورترین جاذبه‌های توریستی مکزیک است که در سال ۲۰۱۶رکورد بیش از دو میلیون بازدید کننده در سال را شکست و از آن خود کرد. بناهای سنگی دیگری نیز در این منطقه وجود دارد که از آن‌ها به‌عنوان قصر، حمام، مغازه یا موارد مشابه استفاده می‌شده است. این اثر باستانی در میراث جهانی یونسکو نیز به ثبت رسیده است.

تندیس حضرت مسیح منجی در برزیل

تندیس حضرت مسیح از عجایب هفتگانه جدید جهان

در برزیل یک تندیس بسیار مشهور و خارق‌العاده وجود دارد که با نام مجسمه حضرت مسیح شناخته می‌شود. این مجسمه بر فراز تپه‌ای در ارتفاع ۷۱۰ متری زمین و در شهر ریودوژانیرو قرار گرفته و حدود یازده سال ساخت آن طول کشیده است. ساخت این مجسمه از سال ۱۹۲۰ آغاز شد.

این تندیس 635 تن وزن دارد و در میان جنگل ملی تیجاکا و در بالای کوه کورکوادو ساخته شده است. هزینه ساخت این تندیس غول‌پیکر را جامعه کاتولیک کشور برزیل تامین کرده است؛ ولی امروزه به‌عنوان نمادی از برزیل شناخته می‌شود. این مجسمه حالت ایستاده‌ای حضرت مسیح را که با دستانی باز پذیرای تمامی انسان‌ها از سراسر دنیا برای طلب آمرزش الهی است نشان می‌دهد.

مطلب پیشنهادی:  کشف گنج تخت جمشید و کوزه‌هایی مملو از سکه و طلای ناب!

کولوسئوم معروف‌ترین آمفی‌تئاتر دایره‌وار عظیم تاریخی

در شهر رم ایتالیا تماشاخانه‌ای از دوران باستان و زمان امپراطوری رم وجود دارد که به کولوسئوم یا کلوسیوم شهرت دارد. این تماشاخانه مکانی برای دیدن نبردهای سخت و خطرناک گلادیاتورها بوده است که حدود پنجاه تا هشتاد هزار تماشاگر را در خود جا می‌داده است.

در حقیقت مهم‌ترین تماشاکنندگان این نبردها اشراف‌زادگان رومی بودند که از دیدن زخم برداشتن و مردن وحشتناک برده‌ها و گلادیاتورها لذت می‌بردند. با اینکه بنای کولوسئوم در فهرست عجایب جهان قرار گرفته است، اقداماتی که در آن انجام شده را نمی‌توان انسانی توصیف کرد؛ بیش از یک میلیون انسان که ۵۰۰ تا ۷۰۰ هزار نفرشان، برده یا گلادیاتور بودند در کولوسئوم به شکل فجیع، کشته شده‌اند.

کولوسئوم محبوب‌ترین جاذبه رم

دیوار چین یکی دیگر از عجایب هفتگانه جدید جهان

یکی دیگر از اسرارآمیزترین عجایب دنیا دیوار چین است که در جهان به لحاظ زمان ساخت و طول دیوار شهرت فراوانی دارد. این دیوار بزرگ‌ترین مهندسی دفاعی نظامی دنیای باستان را دارد. در نقشه جغرافیایی چین این دیوار حدود هفت هزار کیلومتر امتداد یافته است.

سخن آخر

اگر همیشه با این سوال مواجه بوده‌اید که عجایب هفتگانه دنیا کجاست؟ ما تقریبا به سوال شما در این مقاله پاسخ داده‌ایم. از دیگر عجایب هفتگانه جدید جهان می‌توان به ماچوپیچو، تاج محل و شهر باستانی پترا در اردن اشاره کرد. باغ های معلق بابل از عجایب هفتگانه قدیم جهان است.

تعداد کلمات مطلب: 604

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

عروس کشورهای جهان در دل خاورمیانه

زیباترین کشور جهان کجاست؟ جواب دادن به همچین سوالی واقعا سخت است. کره زمین با این همه وسعت…