5 مورد از حیرت‌انگیزترین جاهای دیدنی نوشهر

2
4
زمان مطالعه: 3 دقیقه
شمال سرزمینی مملو از شگفتی و زیبایی است. در این نقطه ایران تمام شهرها جذابیت خاص خود را دارند. جاهای دیدنی نوشهر نیز از جمله زیبایی‌های منحصربه‌فردی است که در شمال ایران وجود دارد.
جاهای دیدنی نوشهر

یکی از زیباترین شهرهای شمال کشور که بی‌نهایت زیباست و با مناظر فوق‌العاده شگفت‌انگیز خود همه را مجذوب می‌کند شهرستان نوشهر است. جاهای دیدنی نوشهر از دریاچه ارواح، یکی از ترسناک‌ترین جاذبه‌های توریستی ایران، تا موزه دریایی نوشهر همگی جزء محبوب‌ترین مقاصد گردشگری در کشور هستند. یکی از جاهای دیدنی مازندران بدون شک شهر زیبای نوشهر است.

خرید ویلا در شمال

دیو چشمه

نیم متر عمق، پنج‌متر طول و حدود سه متر عرض مشخصات چشمه‌ای است که یکی از جاذبه‌های توریستی نوشهر محسوب می‌شود. پلکانی موزاییک‌کاری شده کمی پایین‌تر از چشمه ساخته شده است تا دسترسی به چشمه را آسان کند.

آب چشمه در فاصله تقریبی ۱۰۰ متر، از طریق یک نهر سنگ‌چین شده به سمت یک توربین هدایت می‌شود و آن را به حرکت در می‌آورد. با به حرکت در آمدن توربین صحنه‌ای جذاب و دیدنی در چشمه‌ای با آب فراوان و گوارا خلق می‌شود که بسیار تماشایی است.

خرید ویلا در نوشهر

جاهای دیدنی نوشهر روستای کندلوس

سقف‌های چوبی خانه‌های قدیمی، دیوارهای گلی، کوچه‌های باریک و سنگ‌فرش شده که نهرهای پرآبی از میان آن‌ها جاری است و چشمه‌های آب‌معدنی متعدد همگی از ویژگی‌های بسیار زیبا و دیدنی روستای کندلوس نوشهر است که به‌عنوان پاکیزه‌ترین و تمیزترین روستای ایران شناخته می‌شود.

این روستای فرهنگی تاریخی در 25 کیلومتری شهرستان چالوس واقع شده است. روستای کندلوس یکی از قدیمی‌ترین سکونتگاه‌های انسانی در شمال به شمار می‌رود که در دامنه‌های سلسله جبال البرز منتهی به دره زانوس قرار گرفته است.

جاهای دیدنی نوشهر

پلاژ حسینی از جاهای دیدنی نوشهر در شب

عاشق تفریحات آب و پرهیجان هستید؟ دلتان یک تفریح خاطره‌انگیز و دلچسب می‌خواهد؟ این پلاژ در شب‌ها نیز نمایی بسیار زیبا و جذاب از دریا و شهر در مقابل چشم گردشگران به نمایش می‌گذارد. انواع تفریحات آبی در این مکان گردشگری پر توریست شامل پیست کارتینگ، قایق‌سواری، شهربازی، محل شنای مخصوص آقایان و خانم‌ها و غیره است.

موزه دریایی نوشهر از جاهای دیدنی نوشهر

نخستین موزه تخصصی در شمال کشور موزه دریایی نوشهر است. این موزه برای کسانی که به دریانوردی و کشتی‌رانی علاقه دارند، فضایی بسیار جذاب و دیدنی محسوب می‌شود. یکی از سالن‌های اداره کل بنادر و دریانوردی استان مازندران محل قرارگیری این موزه است. وسعت این موزه حدود صد مترمربع است که در آن انواع ماکت کشتی‌های قدیمی و تاریخی به نمایش درآمده است. همچنین در این موزه کشتی‌ بادبانی متعلق به قرن چهاردهم میلادی نیز قرار گرفته است که به نوبه خود برای گردشگران جذابیت بسیاری دارد.

مطلب پیشنهادی:  تهیه شونیز خرما با سه قلم مواد

موزه دریانوردی

تنگ دار

یکی دیگر از جاذبه‌های توریستی بکر و منحصربه‌فرد نوشهر که در هشت کیلومتری جنوب این شهرستان واقع شده، تنگ دار است. این مکان به دلیل اینکه مسافت کمی با تهران دارد همیشه میزبان گردشگران بسیاری از پایتخت است. شنا و آب‌تنی، رودخانه نوردی، تنگ پیمایی و صخره‌نوردی از جمله تفریحات هیجان‌انگیز و مهیجی است که در این تنگه می‌توانید تجربه کنید.

قیمت خرید ویلا در نوشهر

نوشهر یکی از شهرهای بسیار زیبای شمال کشور است که علاوه بر داشتن جاذبه‌های طبیعی و تاریخی فراوان به علت توریست‌پذیر بودن، خانه‌هایی با قیمت‌های بسیار مناسب در آن چه برای خرید و چه برای اجاره یافت می‌شود. قیمت خرید ویلا در نوشهر از سه میلیارد تومان شروع می‌شود و تا هفتاد و پنج میلیارد تومان ادامه دارد. بسته به سال ساخت، نوع ویلا و زیربنای آن، قیمت هر متر ویلا در این شهر متفاوت است.

نوع ملک

متراژ سال ساخت

قیمت خرید (تومان)

ویلای روستایی

1000 متر

12 سال

21,000,000,000

ویلای شهرکی

570 متر نوساز

30,000,000,000

سخن آخر

یکی دیگر از جاهای دیدنی نوشهر روستای حیرت است که هر ساله میزبان گردشگران بسیاری می‌شود. دریاچه ارواح، دریاچه خضر نبی، تنگه میخساز، آبشار چلندر، آبشار دارنو، دریاچه سد آویدر یا آبیدر، جنگل سیسنگان و باغ گیاه‌شناسی نوشهر نیز از دیگر جاذبه‌های توریستی این شهر محسوب می‌شوند که محبوبیت بسیاری در میان گردشگران دارند.

2 دیدگاه

  1. ناشناس

    22 شهریور 1402 در 8:47 ق.ظ

    بسیارجالب ودیدنی

    پاسخ

    • نگین آشناگر

      22 شهریور 1402 در 1:14 ب.ظ

      ممنون دوست عزیز از همراهی شما.

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

روز شیراز | در جشن روز شیراز چه برنامه‌هایی برگزار می‌شود؟

شیراز یکی از کلان‌شهرهای زیبای ایران است که به فرهنگ و تاریخ غنی و طبیعت باطراوتش شهرت دار…