جاهای دیدنی تنکابن از بهشت دریاسر تا قلعه مارکوه

0
1
زمان مطالعه: 4 دقیقه
سرزمینی با طبیعتی زیبا و چشم‌نواز، مملو از جنگل‌های انبوه با درختان سر به فلک کشیده، آبشارهای خیره‌کننده و چشمه‌های متعدد، دشت‌های سحرآمیز وسیع و منظره‌های مدهوش‌ کننده که مقصد هزاران گردشگر است. جاهای دیدنی تنکابن هر انسانی را مجذوب خود می‌کند.
جاهای دیدنی تنکابن

جاهای دیدنی تنکابن با مقاصد بی‌نظیر گردشگری از جاذبه‌های تاریخی گرفته تا آبشارهای اعجاب‌انگیز هرساله مسافران زیادی را از سراسر دنیا به این نقطه از ایران می‌کشاند. دلتامگ در این مقاله به معرفی جاذبه‌های گردشگری تنکابن می‌پردازد.

خرید ویلا در شمال

جاهای دیدنی تنکابن دوهزار

جاده دو هزار و سه هزار یکی از زیباترین جاده‌های شمالی کشور است که از تنکابن شروع می‌شود و در جنگل‌های دو هزار و سه هزار در ارتفاعات رشته‌کوه‌های البرز خاتمه می‌یابد. درختان هیرکانی سر به فلک کشیده، آبشارهای متعدد با آب‌های زلال و  چشمه‌های بی‌نظیری که مملو از املاح معدنی هستند در این جنگل‌ها وجود دارند. جاهای دیدنی مازندران و جاذبه‌های ناشناخته این استان پر از شگفتی و زیبایی هستند.

قلعه مارکوه از جاذبه‌های تاریخی تنکابن

در نزدیکی شهرستان رامسر از توابع شهر تنکابن و در بخشی از مسیر جاده تلاسر قلعه‌ای قدیمی قرار گرفته است که معماری آن شباهت بسیاری به قلعه بابک دارد. یکی از جذاب‌ترین چشم‌اندازهای شمال ایران را از درون این قلعه می‌توانید ببینید. قلعه مارکوه یکی از قلاع استراتژیکی است که از بالای آن می‌توان تصویری زیبا از شمال تا دریا را مشاهده کرد. در اطراف این قلعه چشمه‌های آب گرم بسیاری وجود دارد که آب‌تنی در آن‌ها برای گردشگران بسیار جذاب است.

خرید ویلا در تنکابن

پل چشمه کیله از جاهای دیدنی تنکابن در شب

یکی از زیباترین پل‌های مهندسی شده در ایران پل چشمه کیله است توسط مهندسانی از کشورهای آلمان و روسیه ساخته شده است. ساخت این پل از سال ۱۳۰۹ شمسی آغاز شد و در سال ۱۳۱۱ به اتمام رسید. این پل که به‌عنوان نماد شهر تنکابن شناخته می‌شود قدمتی برابر با دوران پهلوی اول دارد. این اثر ملی طولی بالغ بر ۱۱۲ متر، عرضی حدود ۷ متر و ارتفاعی نزدیک به ۵ متر دارد. نما و چشم‌انداز این پل در شب بسیار زیبا و دیدنی است.

قلعه مارکوه

دشت دریاسر یا سوئیس ایران

یکی از رویایی‌ترین مناظر طبیعی ایران و یکی دیگر از جاهای دیدنی تنکابن را بدون شک در دشت دریاسر خواهید دید. این دشت وسیع و سرسبز که با چشم‌اندازهای شگفت‌انگیز و بی‌همتای خود هوش از سر هر بیننده‌ای می‌برد تنها نیم ساعت با تنکابن فاصله دارد.

دشت دریاسر یکی از معدود دشت‌های ایران است که هر چهارفصل زیبایی‌های خاص خود را دارد و شاید بتوان گفت یکی از جاهای دیدنی تنکابن در زمستان و تابستان و بهار و پاییز است! این دشت در جنوب شهر تنکابن و در منطقه دوهزار با چشم‌اندازی از کوه الموت قرار گرفته است.

مطلب پیشنهادی:  ترفندهای جلوگیری از سیاه شدن قارچ در خانه

چهار کوه سر به فلک کشیده که یکی از آن‌ها کوه الموت در ضلع جنوب غربی دریاسر است، این دشت را احاطه کرده‌اند. گردنه سیالان، قله‌های خشچال و کندیگان در غرب و طالقان در شرق بهشت دریاسر قرار دارند.

پل چشمه کیله

پارک جنگلی چالدره

این پارک دره‌ای است عمیق، سرسبز و آرامش‌بخش با مساحتی حدود 110 هکتار که در 18 کیلومتری تنکابن واقع شده است. فضای سرسبز و حیرت‌انگیز این پارک هرکسی را به وجد می‌آورد. در این پارک جنگلی می‌توانید  درختان توسکا، افرا، لرگ، گون و انواع سرخس‌ها و خزه‌ها را ببینید. در این پارک همچنین پستاندارانی مانند پلنگ و شغال، خزندگانی مانند غوک درختی و مار معمولی، پرندگانی مانند قرقاول و دراکوب و همچنین آبزیانی مانند ماهی قزل‌آلا را می‌توانید ببینید که همین باعث شده چالدره یکی از منحصربه‌فردترین جاهای دیدنی تنکابن باشد.

قیمت خرید آپارتمان در تنکابن

تنکابن یکی از زیباترین و سرسبزترین شهرهای شمال کشور است که قیمت خرید آپارتمان در تنکابن نسبت به سایر شهرهای شمالی متعادل‌تر و ارزان‌تر است. این شهر برای کسانی که به یک سرمایه‌گذاری ایده‌آل علاقه دارند، انتخاب و گزینه بسیار مناسبی است. قیمت خانه در این شهرستان از متری 28 میلیون تومان شروع و تا 114 میلیون تومان نیز ادامه دارد. با این‌حال امکان خرید یک آپارتمان 107 متری نوساز با 4 میلیارد و 800 میلیون تومان نیز وجود دارد.

نوع ملک

متراژ سن بنا

قیمت خرید (تومان)

آپارتمان شهری

108 متر 7 سال ساخت

3,300,000,000

آپارتمان ساحلی

176 متر نوساز

11,000,000,000

سخن آخر

مرداب نشتارود آب گرم فلکده، آبشارهای کوهسر، پارک جنگلی چالدره، پارک جنگلی خشکه داران و آبشار تودار از دیگر جاهای دیدنی تنکابن هستند که هر ساله میزبان گردشگران بسیاری می‌شوند. تنکابن مملو از جاذبه‌های زیباست که در هیچ کجای ایران یافت نمی‌شود. علاوه بر این‌ها بازارها و مراکز خرید این شهر نیز جذابیت‌های زیادی برای بازدید و تماشا دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

طرز تهیه شکلات صبحانه با مغز فندق

شکلات صبحانه یکی از خوراکی‌های پرطرفدار برای صبحانه است که انرژی زیادی دارد و بیشتر افراد …