3 روش خشک کردن نعنا در خانه بدون سیاه شدن برگ‌ها

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
اگر دوست دارید خودتان در خانه نعنا را خشک کنید اما می‌ترسید که نعناها سیاه و خراب شوند، این مطلب را از دست ندهید.
خشک کردن نعنا در خانه

یکی از دغدغه‌های خانم‌ها در فصل تابستان خشک کردن نعنا در خانه است؛ بسیاری از خانم‌ها دوست دارند که خودشان خشک کردن شوید و نعنا را در خانه انجام دهند؛ چرا که معتقدند این روش خشک کردن سبزی مطمئن‌تر است؛ اما یکی از مشکلاتی که در طرز تهیه نعنا با آن مواجه هستند، سیاه شدن رنگ نعنا بعد از خشک شدن است؛ به همین منظور در این مطلب از دلتامگ قصد داریم بهترین روش خشک کردن نعنا را به شما آموزش دهیم؛ با ما همراه باشید.

مهم‌ترین نکته‌ای که باید قبل از خشک کردن نعنا بدانید

مهم‌ترین نکته‌ای که برای داشتن یک سبزی خشک معطر و سبز بدانید، زمان چیدن نعنا است که بسیاری از افراد نسبت به آن بی‌اطلاع یا بی‌اهمیت هستند؛ اما لازم به ذکر است که رعایت این نکته در کیفیت نعنا خشک بسیار تاثیرگذار است. بهترین زمان برای چیدن نعنا، صبح زود است؛ چرا که عطر و طعم نعنا در این تایم بسیار زیاد است؛ توجه داشته باشید نعنا باید به گونه‌‎ای چیده شود که یک سوم ریشه در خاک بماند. اینگونه می‌توانید مجدد از ساقه نعنا استفاده کنید.

بهترین زمان برای چیدن و خشک کردن نعنا

چگونه نعنا را خشک کنیم که سیاه نشود؟

روش‌های مختلفی برای خشک کردن نعنا وجود دارد که انتخاب یکی از آن‌ها به شرایط زندگی شما بستگی دارد؛ برای مثال طرز خشک کردن نعنا در آفتاب بهترین انتخاب است؛ اما به شرط آنکه به حیاط دسترسی داشته باشید؛ در صورتی که در آپارتمان زندگی می‌کنید راه‌های ساده‌تری برای خشک کردن نعنا وجود دارد.

خشک کردن نعنا در سایه

برای این منظور لازم است نعنا‌ها را به گونه‌ای پاک کنید که ساقه از برگ جدا شود و تمام برگ‌های سیاه و خراب را از آن جدا کنید؛ این روش پاک کردن کمی زمان‌بر است؛ اما در نهایت سبزی خشک شما بسیار معطر و خوش‌رنگ می‌شود. بعد از پاک کردن نعنا‍‌ها آن‌ها را به مدت ۱۰ دقیقه در آب سرد خیس کنید تا گل و لای و گرد و غبار آن جدا شود؛ سپس نعناها را شسته و روی یک دستمال تمیز به گونه‌ای پهن کنید که روی یکدیگر قرار نگیرند؛ در غیر این صورت دچار گندیدگی می‌شود. این روش خشک کردن نعنا 3 الی 4 روز طول می‌کشد.

مطلب پیشنهادی:  عدس پلو مجلسی با سویا، غذایی اقتصادی برای مهمانی‌های شما

خشک کردن نعنا در سایه

آویزان کردن نعنا

اگر محیط خانه شما به گونه‌ای است که به آفتاب دسترسی دارید، بهترین روش خشک کردن، آویزان کردن نعنا است که روش قدیمی به شمار می‌آید؛ برای این منظور  نعنا‌ها را دسته کرده و با نخ محکم ببندید؛ سپس نعنا‌های آماده شده را  از ساقه به صورت وارونه در محلی دور از آفتاب که هوا جریان دارد، به طنابی آویزان کنید تا به تدریج خشک شود.

در این روش خشک کردن عطر نعنا ماندگارتر است؛ در صورتی که می‌خواهید گردوغبار روی نعناها ننشیند، می‌توانید آن‌ها را در پاکت کاغذی قرار داده و روی پاکت را چند سوراخ ایجاد کنید تا هوا جریان داشته باشد و سبز‌ها پلاسیده نشوند. این روش خشک کردن حداکثر 3 هفته طول می‌کشد.

خشک کردن نعنا

روش خشک کردن نعنا در ماکروفر

اگر زمان کمی برای خشک کردن نعنا دارید، می‌توانید بعد از پاک کردن و شستن آن‌ها، با استفاده از یک دستمال کاغذی آب اضافه نعنا را بگیرید و آن‌ها را درون بشقاب ماکروفر قرار دهید؛ سپس بشقاب را درون فر از قبل گرم شده بگذارید و درجه فر را روی حداکثر آن تنظیم کنید؛ در این روش نعناها بعد از 2 دقیقه خشک می‌شوند؛ اما لازم است هر 10 ثانیه یکبار درب ماکروفر را باز کرده و سبزی‌ها را زیر و رو کنید؛ این روش خشک کردن نعنا بسیار راحت است، اما از خواص آن کم می‌کند.

تعداد کلمات مطلب: 581

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در آشپزی

همچنین بخوانید

با این دسر بهاری، مهمانی‌های خود را لاکچری برگزار کنید

دسره جزو خوراکی‌های محبوب در تمام دنیا به شمار می‌آیند که تنوع بسیار زیادی دارند؛ از میان …