عدس پلو مجلسی با سویا، غذایی اقتصادی برای مهمانی‌های شما

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
عدس پلو نذری جزو آن دسته از غذاهایی است که طعم آن در خاطر همه می‌ماند، اگر به دنبال درست کردن عدس پلو با همچین مزه‌ای هستید که اقتصادی باشد این مطلب را از دست ندهید.
عدس پلو مجلسی

عدس پلو جزو آن دسته از غذاهای ایرانی است که هم از نظر مزه و هم از نظر اقتصادی بسیار به‌صرفه است؛ به همین دلیل است که معمولا برای مهمانی‌ها و یا حتی نذر از آن استفاده می‌کنیم؛ همانطور که می‌دانید طرز تهیه عدس پلو با گوشت چرخ کرده بسیار آسان است؛ اما ما در این مطلب از دلتامگ قصد دارید بهترین روش پخت عدس پلو مجلسی بدون نیاز به گوشت را به شما آموزش دهیم با ما همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه عدس پلو مجلسی

برای طرز تهیه عدس پلو ساده برای 4 نفر، به 3 پیمانه برنج، 1/5 پیمانه عدس، 2 عدد پیاز، 1 پیمانه کشمش، 2 قاشق دارچین، 1 پیمانه سویا، خرما به مقدار دلخواه و نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به میزان لازم نیازمندید.

طرز تهیه عدس پلو بدون گوشت

طرز تهیه عدس پلو با کشمش

عدس پلو جزو آن دسته از غذاهایی است که در زمان رژیم نیز می‌توان از آن استفاده کرد؛ چرا که کالری عدس پلو بسیار کم است و از سوی دیگر خواص بسیاری دارد؛ برای مثال اگر مشکل کم‌خونی دارید، این غذا می‌تواند برای شما بسیار مفید باشد؛ در این روش از طرز پخت عدس پلو قصد داریم به جای گوشت از سویا استفاده کنیم؛ تا انتها با ما همراه باشید تا راز خوشمزه شدن عدس پلو را به شما آموزش دهیم.

مرحله اول طرز تهیه عدس پلو مجلسی

در اولین مرحله از تهیه عدس پلو ابتدا سویاها را شسته و در یک ظرف مناسب به همراه مقداری آب ولرم خیس کنید تا نرم شود؛ سپس عدس را شسته و به همراه آب روی شعله گاز قرار دهید تا پخته شود؛ توجه داشته باشید که عدس‌ها بیش از اندازه له نشود؛ چرا که در نهایت ظاهر غذا را خراب می‌کند.

مرحله دوم

در این فاصله یکی از پیازها را به صورت نگینی ریز خرد کرده و به همراه کمی روغن سرخ کنید، وقتی که پیاز کمی سبک شده، سویاها را آبکش کرده و به پیاز اضافه کنید؛ وقتی که دو مواد با یکدیگر ترکیب شدند، ادویه عدس پلو که شامل زردچوبه، فلفل سیاه و نمک است را به آن اضافه کنید.

مطلب پیشنهادی:  طرز تهیه کوکو سیب زمینی شکم پر، با یک قاشق روغن

مرحله سوم تهیه عدس پلو مجلسی

بعد از آنکه سویاها سرخ شدند آن را از روی گاز برداشته و برای کنار بگذارید تا برای تزیین عدس پلو از آن استفاده کنیم. در این فاصله یک قابلمه آب را به همراه نمک روی گاز قرار دهید و بعد از به جوش آمدن برنج را به آن اضافه کنید.

طرز تهیه عدس پلو مجلسی

مرحله ششم

بعد از آنکه برنج‌ها نیم پخت شدند عدس را به آن اضافه کرده و کمی هم بزنید تا با یکدیگر ترکیب شوند و بعد آن را آبکش کنید؛ مقداری روغن در قابلمه بریزد و ته‌دیگ دلخواه را ته آن پهن کنید.

مرحله پایانی طرز تهیه عدس پلو ساده

برنج را درون قابلمه ریخته و درب آن را با دم‌کنی بپوشانید تا بخار برنج آن را شفته نکند؛ درنهایت بعد از حدود 45 دقیقه برنج آماده است آن را درون ظرف موزد نظر ریخته و به همراه سویا، کشمش و خرما تزیین کنید نوش جان. اگر به طرز تهیه پلو مخلوط علاقه دارید، طرز تهیه قارچ پلو را امتحان کنید و از آن لذت ببرید.

راز خوشمزه شدن عدس پلو مجلسی

  • اگر دوست دارید عدس پلو شما خوشرنگ‎‌تر باشد می‌توانید از زعفران استفاده کنید.
  • در صورتی که بوی سویا را دوست ندارید، می‌توانید از پودذر گشنیز استفاده کنید.
  • میزان عدس به ذائقه شما بستگی دارد و می‌توانید آن را کم یا زیاد کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در آشپزی

همچنین بخوانید

این زرشک پلو خوشمزه با رب انار فوق‌العاده است

زرشک پلو با رب انار یکی از پلو‌های سنتی ایرانی است که شما‌ می‌توانید آن را به روش‌های مختل…