گل مرجان مناسب‌ترین گیاه آپارتمانی برای شما

0
6
زمان مطالعه: 3 دقیقه
گل مرجان گلی زیبا و دوست داشتنی است که می‌توانید به راحتی از آن نگهداری کنید. در ادامه این گل و شرایط نگهداری از آن را معرفی کرده‌ایم.

 گل مرجان یک گیاه آپارتمانی زیبا است که خارهایی روی ساقه خود دارد. برگ‌های زیبای این گیاه به رنگ سبز روشن است که در همه طول ساقه وجود دارند. ازآنجایی‌که مرجان گیاهی گل‌دار با گل‌های زیبا و خیره‌کننده است محبوبیت بسیار زیادی دارد و با وجود شرایط ایدئال در تمامی روزهای سال گلدهی دارد. تصمیم گرفته‌ایم این نوشتار از دلتا مگ را به معرفی این گیاه زیبا اختصاص دهیم و به شما بگوییم چرا این گیاه مناسب‌ترین گیاه آپارتمانی برای شماست.

 معرفی کامل گل مرجان

 گل مرجان از خانواده گیاهان افوربیا است و زیستگاه آن به ماداگاسکار برمی‌گردد. این گل زیبا دارای ساقه گوشتی و خارهای تیز و بلند است که مثل نخل ماداگاسکار و کاکتوس در تمام گیاه دیده می‌شوند. گل‌های زیبای این گیاه عمر بلند و تنوع رنگی زیادی دارد و در رنگ‌های سفید، زرد، قرمز، صورتی و یا ترکیبی از رنگ‌های گفته شده رشد می‌کند.

 این گیاه زیبا دو نوع مینیاتوری و بزرگ دارد که اغلب نوع مینیاتوری آن به‌عنوان گیاه آپارتمانی نگهداری می‌شود. گل مینیاتوری مرجان فقط ساقه و گل کوچک‌تری دارد؛ اما شرایط نگهداری آن با گل مرجان بزرگ یکی است.

شرایط نگهداری گل مرجان

 شرایط نگهداری از گل مرجان

 ازآنجایی‌که زیستگاه این گیاه ماداگاسکار است می‌توان نتیجه گرفت که گیاه مرجان، گیاهی مقاوم به خشکی گ و کم‌آبی است. این گیاه هم مانند کاکتوس به آبیاری کمی نیاز دارد و به همین دلیل نگهداری از آن اصلاً سخت نیست. روایت‌هایی وجود دارد که نقل می‌کنند گل مرجان همان گلی است که روزی به‌عنوان تاج بر سر حضرت مسیح قرار داده شد. در ادامه شرایط نگهداری این گل زیبا را مرور می‌کنیم:

 نحوه آبیاری

 برای شروع آبیاری گیاه مرجان دقت کنید که سطح خاک حداقل ۲.۵ سانتی‌متر تا حداکثر ۵ سانتی‌متر خشک باشد. در زمستان کافی است که هر دو هفته یکبار به این گیاه آب دهید. هنگام آبیاری به زهکشی گیاه دقت کنید تا آب در خاک باقی نماند و مطمئن باشید که آب اضافی از زیر گلدان به‌تدریج خارج می‌شود. آب و رطوبت زیاد در خاک باعث پوسیدگی و بیماری‌های قارچی ریشه این گل زیبا خواهد شد.

 میزان نور برای گیاه مرجان

 گل مرجان نور زیادی دوست دارد؛ بنابراین بهترین مکان برای نگهداری آن جایی است که آفتاب زیادی به آن بتابد. هرچقدر نور بیشتر باشد برگ‌ها و گل‌های گیاه بیشتر خواهد داشت. در زمان تابستان که آفتاب داغ است باید آن را در سایه نگه دارید.

مطلب پیشنهادی:  حیاط خلوت خانه‌تان را دلچسب و جذاب کنید

 دمای نگهداری گل مرجان

 گل مرجان بهترین بازدهی خود را در دمای ۲۰ تا ۳۰ درجه سانتی‌گراد دارد؛ ولی در تحمل دمای بالا مثال‌زدنی است. این گیاه حتی می‌تواند دمای ۳۵ درجه را هم تحمل کند؛ ولی رشد آن به‌شدت کم می‌شود. البته گیاه مرجان اصلاً دمای کم را دوست ندارد و زود بیمار می‌شود و می‌میرد! بهتر است مراقب باشید دمای هوای محل نگهداری مرجان کمتر از ۱۵ درجه نشود. درست است که گل مرجان مینیاتوری یک گیاه آپارتمانی محسوب می‌شود؛ اما به هوای تازه نیاز دارد؛ بنابراین اگر در آپارتمان از آن نگهداری می‌کنید حواستان به این موضوع باشد.

گل مرجان زرد

 گل مرجان نماد چیست؟

 گیاه مرجان یک گل همیشه‌سبز است و به همین خاطر روایت‌های بسیاری وجود دارد که این گل برای کسی که از آن نگهداری می‌کند خوش‌شانسی می‌آورد. بیشتر این روایت‌ها متعلق به کشورهای تایلند و چین است؛ همچنین گفته می‌شود هرکس گیاه مرجان پرگل‌تری داشته باشد، خوش‌شانسی بیشتری هم خواهد داشت!

 روایت دیگری هم راجع به این گیاه وجود دارد که مربوط به حضرت مسیح می‌شود. گفته شده است، زمانی که عیسی مسیح توسط سربازان رومی به صلیب کشیده شده بود ایشان را با تیغ‌های مرجان شکنجه می‌دادند و خارها را به‌عنوان نماد این شکنجه‌ها مثل یک تاج بر سر ایشان گذاشتند. ازاین‌رو، تیغ‌های گیاه مرجان به‌عنوان نماد رنج و گناه مشهور شده است.

 سخن آخر

 گیاه مرجان گیاهی زیبا، پر از گل و انعطاف‌پذیر است که خانه شما را پر از نشاط و طراوت خواهد کرد. اگر به دنبال نگهداری از یک گیاه آپارتمانی هستید، ما به شما این گیاه زیبا را پیشنهاد می‌کنیم. در این مطلب از دلتا مگ گل مرجان را معرفی کردیم و شرایط نگهداری از آن را هم برایتان گفتیم، امیدواریم که همیشه خانه‌ای زیبا، پر از آرامش و حس خوب طبیعت داشته باشید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در معماری و دکوراسیون

همچنین بخوانید

5 مدل کابینت مدرن جدید که آشپزخانه شما را لاکچری می‌کند!

در بحث دکوراسیون داخلی خانه، آشپزخانه از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و به نوعی قلب تپند…