1 روش کاربردی و آسان برای کاشت سیب زمینی در گلدان

0
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
کاشت سیب زمینی در گلدان یک کار جالب و هیجان انگیز است که علاوه بر سرگرمی سیب زمینی‌های ارگانیک و خوشمزه‌ای برای شما تولید می‌کند.
کاشت سیب زمینی در گلدان

آیا تابه‌حال سیب زمینی کاشته‌اید؟ اگر این‌کار را انجام نداده‌اید حتما آن را امتحان کنید. کاشتن گیاهان و نگهداری از آن‌ها مزه دیگری به زندگی شما می‌دهد و تمام احساس افسردگی و اضطراب را از شما دور می‌کند. حالا اگر این گیاه، یکی از محصولات پر مصرف باشد که نور علی نور می‌شود. در ادامه تصمیم داریم شما را با روش کاشت سیب زمینی در گلدان آشنا کنیم. این روش برای فضاهای کوچک مثل آپارتمان و یا باغچه‌های خانگی قابل انجام است. بنابراین، اگر می‌خواهید چند سیب زمینی کوچک خوش‌مزه و یک تجربه عالی از کشاورزی خانگی داشته باشید تا آخر این مطلب با ما بمانید.

برای کاشت سیب زمینی در گلدان به چه چیزهایی احتیاج داریم؟

برای این‌که این عملیات جالب را شروع کتید به چند چیز نیاز خواهید داشت که در ادامه آن‌ها را آورده ایم:

  • گلدان مناسب: برای کاشتن سیب زمینی در گلدان اولین چیزی که نیاز دارید یک گلدان با ابعاد مناسب است. می‌توانید گلدانی که ۳۰ سانتی متر عمق و عرض داشته باشد را انتخاب کنید. زهکشی گلدان را هم فراموش نکنید.
  • خاک خوب: خاک خوب برای کاشت سیب زمینی در گلدان کمپوست ورمی است که می‌توانید از فروشگاه‌های باغبانی آن را بخرید.
  • چند عدد سیب زمینی جوانه زده شده
  • کمی کود دامی پوسیده

کاشت سیب زمینی در گلدان 2

مراحل انجام کاشت سیب زمینی در گلدان

حال وقت آن رسیده است که انجام این کار جالب را آموزش دهیم.

مرحله اول: آماده کردن سیب زمینی ها

برای یک روز کامل سیب زمینی ها را در یک جای خنک و تاریک نگه‌ دارید.

مرحله دوم: آماده کردن گلدان

تعداد جوانه‌ها و سیب‌زمینی هایی که به دست می‌آید با اندازه گلدان ارتباط مستقیمی دارد. هرچه گلدان بزرگتر باشد سیب‌زمینی‌هایی که تولید می‌شود بیشتر خواهد بود. یک گلدان با سوراخ‌های کافی برای زهکشی،  که حداقل سی سانتی متر عمق داشته باشد را تا عمق ۱۵ سانتی متری پر از خاک کنید.

مرحله سوم: قرار دادن سیب زمینی در خاک

در این مرحله از کاشت سیب زمینی در گلدان، سیب زمینی‌هایی که جوانه زده اند و یک روز در یک جای تاریک و سرد مانده اند را طوری روی خاک می‌گذاریم که جوانه ها به سمت بالا باشند. در این عملیات هم مثل کاشت گردو در گلدان جوانه زدن مهم است. در گلدانی که بالا گفتیم می‌توانید سه عدد سیب زمینی را با فاصله قرار دهید تا هم گلدان شلوغ نشود و هم فضای کافی برای رشد سیب زمینی های کوچک تازه وجود داشته باشد. وقتی این کار را انجام دادید باقی گلدان را پر از خاک کنید؛ اما در هنگام خاک ریختن روی سیب زمینی ها مراقب باشید به جوانه‌ها فشاری نیاید.

مطلب پیشنهادی:  ۹ ترفند ساده و ارزان برای استفاده از فضای زیر پله + ویدئو

مرحله چهارم: آبیاری در کاشت سیب زمینی در گلدان

پس از اینکه خاک را روی سیب زمینی ها ریختید باید آن ها را خیس کنید تا جایی که مشاهده نمایید آب از زیر گلدان خارج می‌شود. لازم نیست به سیب زمینی خیلی آب بدهید اما باید برای آبیاری به جغرافیا و دما توجه کنید. در شرایط معمولی هر گلدان با عمق ۳۰ سانتی متر در هر هفته باید ۵۰ میلی لیتر آب دریافت کند. هر موقع خواستید سیب زمینی را برداشت کنید، از دو هفته قبل آبیاری را قطع کنید.

کاشت سیب زمینی در گلدان 3

نکات مهم درباره کاشتن سیب زمینی در خانه

درست است که خود سیب زمینی درون خاک رشد می‌کند و در واقع یک ریشه خوراکی محسوب می‌شود؛ اما برگ‌ها و شاخه‌های آن در معرض نور هستند و نور عامل مهمی در رشد این برگ‌ها است. اگر نور خیلی شدید هم باشد باعث می‌شود که سیب زمینی ها سبز شوند. بهترین میزان دریافت نور برای سیب زمینی ۶ تا ۸ ساعت نور آفتاب است.

زمانی که می‌توانید سیب زمینی را برداشت کنید، چهار تا ۶ ماه بعد از کاشت آن است. هر زمان که برگ‌ها و ساقه‌های گیاه شروع به زرد شدن کرد می‌توانید آن را برداشت و نوش جان کنید.

سخن آخر

در این مقاله روش کاشت سیب زمینی در گلدان را به شما آموزش دادیم تا بتوانید سیب‌زمینی‌های ارگانیک فوق العاده خوش‌مزه را درخانه پرورش دهید. خوشحال می‌شویم اگر نظرات  و تجربیات ارزشمندتان را با ما در میان بگذارید.

تعداد کلمات مطلب: 668

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در معماری و دکوراسیون

همچنین بخوانید

با لوسترهای مستطیلی دکوراسیونی ساده، شیک و باکلاس

لوسترهای مستطیلی می توانند راهی عالی برای افزودن ظاهری ساده، شیک و باکلاس به دکوراسیون شما…