معرفی 1 روش ساده برای کاشت گردو در گلدان + ویدئو

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
کاشت گردو در گلدان جدای از اینکه کاری بسیار لذت بخش است، برای درآمد زایی هم مناسب است. با ما همراه باشید تا به صورت گام به گام این کار را به شما آموزش دهیم.

نگهداری از گیاهان و به خصوص کاشت یک گیاه تاثیر مستقیمی در افزایش روحیه انسان دارد. در این مطلب از دلتامگ، کاشت گردو در گلدان را به شما آموزش می‌دهیم. نهال گردو عطر و بوی فوق‌العاده‌ای دارد و فضای خانه‌ شما را عطرآگین و دلپذیر می‌کند.

میوه گردو در واقع نوعی میوه هسته‌دار است که به عنوان آجیل درختی شناخته می‌شود. اگر می‌خواهید گردوی تازه و مرغوبی دز باغچه و گلدان خود داشته باشید، این نوشتار مخصوص شماست، با ما همراه باشید.

آیا واقعا می‌توان گردو را در گلدان کاشت؟

در پاسخ به این سوال باید گفت تا زمانی که نهال گردو کوچک است و تبدیل به درخت نشده می توانید ان را در گلدان نگهداری کنید. اما برای کاشت گردو در گلدان نیاز است که نکاتی که در ادامه می‌گوییم را مد نظر داشته باشید.

کاشت گردو در گلدان امکان دارد؟

نحوه کاشت گردو در گلدان با استفاده از خود گردو

در وهله اول باید گردوهای سالمی را برای این کار انتخاب کنید و آن ها را دو روز داخل آب نگه دارید. بعد از دو روز آب به پوست گردوها نفوذ کرده است و به راحتی می‌توانید بالای هر کدام یک شکاف ایجاد کنید. پس از انجام این کار یک ظرف بردارید و آن را پر از سنگ ریزه کنید. گردوهای خیس شکاف خورده را روی این سنگ ریزه ها بگذارید و یک دستمال مرطوب پارچه‌ای هم روی آن‌ها قرار دهید. بهتر است کمی آب روی دستمال پارچه‌ای اسپری کنید تا مطمئن شوید رطوبت کافی برای تمام گردوها وجود دارد. برای حفظ رطوبت گردوها می‌توانید از پرلیت هم استفاده کنید، ولی باید حواستان باشد که پرلیت‌ها خشک نشوند.

حال باید این ظرف را حداقل ۱۵ روز و حداکثر ۹۰ روز کنار بگذارید تا جوانه‌ها رشد کنند. می‌توانید از روز پانزدهم گردوها را نگاه کنید تا ببینید جوانه زده‌اند یا خیر. پس از این که گردو‌ها جوانه زدند باید آن‌ها را در خاک گلدان بکارید و منتظر رشدشان باشید.

خاک گلدان باید زهکشی مناسب و یک نسبت مساوی از شن، کامپوسیت، ماسه درشت و خاک گلدان داشته باشد.

مطلب پیشنهادی:  تقویت سیستم ایمنی بدن با 5 غذای ساده + ویدیو

هنگام کاشت گردو در گلدان خاک را خیس کنید و سپس گردوهای جوانه زده را در عمق شش سانتی‌متری خاک بگذارید. روی گردوها را با خاک مرطوب بپوشانید. بعد از آن گلدان را در جایی بگذارید که آفتاب مستقیم به آن نتابد. بهترین دما برای کاشت گردو در گلدان بین ۷ تا ۲۱ درجه است.

نکته مهم: بهترین فصل برای کاشت گردو در گلدان مثل کاشت انگور در گلدان، فصل بهار است.

مراحل کاشت گردو در گلدان

 

 نگهداری جوانه ها در خاک پس از کاشت گردو با پوست

نباید اجازه دهید خاک گلدان گردو خشک شود؛ زیرا خشک شدن خاک گلدان هم باعث می‌شود بذر خشک شود و هم محصول درخت در آینده کیفیت خوبی نداشته باشد. برای این که مطمئن شوید رطوبت گردو کافی است دائما نگاه کنید که تا عمق ۸ سانتی متری از سطح خاک گلدان مرطوب باشد.

هشدار: رطوبت اگر بیش تر از حد هم باشد، اثر عکس دارد و ممکن است باعث بیماری قارچی ریشه گردو شود.

چه زمانی باید نهال گردو را به باغچه منتقل کنیم؟

درخت گردو، درخت تنومند و بزرگی ست که برای ریشه دادن نیاز به خاک قوی در یک باغچه وسیع دارد؛ بنابراین زمانی که قطر تنه نهال گردو  ۵-۹ سانتی‌متر شد، وقت آن رسیده‌است که آن را به باغچه انتقال دهید. در انتقال نهال باید از خاک همان گلدان استفاده کنید؛ زیرا با تعویض خاک به ریشه آن استرس وارد می‌شود.

سخن آخر

کاشت گردو در گلدان برای مصرف خانگی فکر بسیار هوشمندانه‌ای است، به شرط آن‌که تمامی نکات و توصیه‌هایی که گفتیم را به خاطر بسپارید و نوع مناسبی را برای کاشت گردو با پوست مطابق با جغرافیای منطقه خود در نظر بگیرید، برای مثال در شهرهای مرتفع کوهستانی گردو فرنور پیشنهاد می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در سبک زندگی

همچنین بخوانید

خواص اعجاب انگیز سماق

سماق که از دیرباز در آشپزی ایرانی و طب سنتی جایگاه ویژه ای داشته است، به عنوان ادویه ای خو…