آسمان مجازی آشپزخانه چیست؟!

0
2
زمان مطالعه: 3 دقیقه
آسمان مجازی آشپزخانه نورگیری این فضا را بهتر می‌کند و آرامش را به منزل شما می‌آورد. با ما همراه باشید تا با این آیتم جذاب آشنا شوید.
آسمان مجازی آشپزخانه

 آسمان مجازی آشپزخانه زیباترین دکوری است که می‌توانید تصور کنید! این دکور زیبا و نورانی آشپزخانه شما را به یکی از زیباترین آشپزخانه‌های دنیا تبدیل می‌کند و خانم خانه را غرق در شادی و خوشحالی می‌سازد. این المان جذاب آرامش آسمان را مهمان خانه‌های شما می‌کند و حتی می‌توانید هر تصویر دیگری که بخواهید را برای آن استفاده کنید. در ادامه این مطلب درباره این آیتم جذاب و ویژگی‌هایی که دارد، در طراحی داخلی صحبت می‌کنیم، با ما همراه شوید.

 آسمان مجازی چیست؟

 آسمان مجازی نوعی سقف کاذب است که می‌تواند در هر قسمت از دکوراسیون داخلی منزل و یا حتی ادارات استفاده شود. در این سقف کاذب با استفاده از نورپردازی و تصاویر دلخواه روی پلکسی می‌توان یک منظره طبیعی مجازی را روی سقف ایجاد کرد. ازآنجایی‌که اکثر مردم تصویر آسمان جنگل، آسمان با چندتکه ابر و یا آسمان کهکشانی را انتخاب می‌کنند به این سقف آسمان مجازی گفته می‌شود. در قسمت بعدی درباره اجزای آسمان مجازی آشپزخانه صحبت می‌کنیم.

آسمان مجازی آشپزخانه 2

 اجزای اصلی آسمان مجازی آشپزخانه

 این سقف کاذب زیبا سه قسمت مهم دارد که هنگام نصب حتماً باید در نظر گرفته شود.

  •  نورپردازی و لامپ‌ها
  •  سازه سقف کاذب
  •  تایل‌ها

 حال هر کدام از این قسمت‌ها را توضیح می‌دهیم:

 نورپردازی و لامپ‌های آسمان مجازی

 نورپردازی یکی از مهم‌ترین بخش‌های این سقف زیبا است؛ زیرا بدون وجود لامپ‌ها تصاویر درخشش خود را نخواهند داشت. برای این آسمان کوچک، لامپ‌های ال‌ای‌دی و یا لامپ‌های تی ۴ و تی ۵ مناسب است.

 سقف کاذب

 لامپ‌ها و قسمت دیگر این سقف روی سازه سقف کاذب نصب می‌شود. این سقف تنوع بسیار زیادی دارد و به‌طوری‌که گاهی خودش به‌تنهایی به‌عنوان یک المان کامل برای تزیین سقف در طراحی داخلی به کار می‌رود.

 تایل‌ها در آسمان مجازی آشپزخانه

 روی سازه‌ها تایل‌هایی نصب می‌شود که تصویر اصلی روی آن‌ها چاپ می‌شود. بعدازاین که تصویر موردنظرتان را انتخاب کردید آن را روی این قسمت چاپ می‌کنند و هنگام نصب مثل یک جورچین آن‌ها را کنار هم می‌گذارند.

آسمان مجازی آشپزخانه 3

 سقف کشسان با آسمان مجازی تفاوت دارد؟

 سقف کشسان هم مانند آسمان مجازی آشپزخانه تصاویری که دوست دارید را در سقف برای شما به نمایش می‌گذارد؛ اما تفاوت آن با آسمان مجازی این است که سقف کشسان از یک نوع پارچه کشسان pvc ساخته می‌شود و به درد استفاده در فضاهای بزرگ می‌خورد؛ اما تایل‌های آسمان مجازی از جنس پلاستیک یا طلق هستند و در فضاهای بزرگ نمی‌توان از آن‌ها به دلیل شکنندگی زیادشان به‌صورت یکپارچه استفاده کرد.

مطلب پیشنهادی:  با کمترین هزینه، خانه لاکچری داشته باشید

 همچنین نصب سقف کشسان بسیار ساده‌تر است و با یک فریم ریلی کار و کمی حرارت می‌توان پارچه را در جای خود قرار داد؛ اما آسمان مجاری نیاز به نصب نورپردازی و سپس نصب تایل‌ها دارد.

 نکات مهم برای نصب و اجرای آسمان مجازی

 این سقف زیبا، روی سقف اصلی آشپزخانه شما نصب می‌شود و به همین دلیل وجود تمام لوله‌ها و هواکش‌های سقف بسیار مهم هستند. معمولاً نصاب پیشنهاد می‌کند قبل از نصب یک‌لایه سرب روی سقف بکشد تا هم پشت کار زیباتر و شفاف‌تر شود و هم به‌مرورزمان ذرات سیمان سقف اصلی روی تایل‌ها نیفتد و شفافیت آسمان را از بین نبرد.

آسمان مجازی آشپزخانه 4

 قیمت آسمان مجازی آشپزخانه چقدر است؟

 به طور دقیق نمی‌توان قیمت اجرای آسمان مجازی را محاسبه کرد؛ زیرا این مسئله به عوامل زیادی بستگی دارد. یکی از این عوامل قطعاً اندازه سقفی است که می‌خواهید روی آن آسمان مجازی را اجرا کنید. مشخص است که هرچقدر ابعاد این سقف بزرگ‌تر باشد هزینه بیشتری برای شما خواهد داشت. مورد بعدی جنس لامپ‌ها و جنس پانل‌ها است که یکی از عوامل مهم محسوب می‌شود.

سخن آخر

 آسمان مجازی آشپزخانه همان چیزی است که طبیعت را مستقیماً مهمان خانه‌های شما می‌کند. در این مطلب از مجله دلتا درباره این آیتم زیبای دکوری صحبت کردیم. امیدواریم به کمک این نوشتار بتوانید درباره طراحی داخلی آشپزخانه خود تصمیم مناسبی بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در معماری و دکوراسیون

همچنین بخوانید

5 مدل کابینت مدرن جدید که آشپزخانه شما را لاکچری می‌کند!

در بحث دکوراسیون داخلی خانه، آشپزخانه از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و به نوعی قلب تپند…