5 نکته مهم برای خرید بهترین مبل راحتی کلاسیک

0
1
زمان مطالعه: 4 دقیقه
مبل راحتی کلاسیک یکی از پرطرف‌دارتربن سبک‌های مبل است که خریداران زیادی دارد؛ اما هنگام خرید آن باید به نکاتی توجه کنید تا بهترین آن را بخرید. در ادامه این نکات را برای شما گفته‌ایم.
مبل راحتی کلاسیک

مبل راحتی کلاسیک این روزها طرف‌داران زیادی پیدا کرده است؛ زیرا این مدل جدید هم راحت است و هم با دکوراسیون‌های کلاسیک و لوکس هماهنگ می‌شود. زیبایی فوق‌العاده مبل‌های کلاسیک در کنار راحتی آن خانه شما را خاص و چشمگیر می‌کند. اگر شما هم جز طرف‌داران این نوع مبل هستید و قصد خرید آن را دارید، تا پایان این مقاله همراه ما بمانید.

 قرار است در این نوشتار با نکات خرید مبل راحتی کلاسیک کنار شما باشیم تا بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید.

 مبل راحتی کلاسیک چه نوع مبلی است؟

 مبل‌های کلاسیک که در ابتدا در کشورهای اروپایی استفاده می‌شدند زیبایی بسیار زیادی دارند، اما اصلاً راحت نیستند و پس از این که مدت زیادی روی آن‌ها بنشینید کمی کمرتان درد می‌گیرد و خسته می‌شوید. ازاین‌رو طراحان مبل، این سبک را طراحی کردند تا بتوان هم از زیبایی مبل‌های کلاسیک بهره‌مند شد و هم روی آن‌ها به‌راحتی لم داد. مبل راحتی کلاسیک برای افرادی که به دکوراسیون‌های لوکس علاقه‌مند هستند؛ اما می‌خواهند یک مبل راحت داشته باشند مناسب است.

 مهم‌ترین نکته‌ای که پس از انتخاب سبک مبل وجود دارید این است که مبلی را بخرید که همه هدف‌های شما را در بر بگیرد تا از خرید آن پشیمان نشوید. به همین دلیل در بخش بعدی نکات خرید این مدل مبل راحتی را گفته‌ایم.

مبل راحتی کلاسیک مخمل

 بررسی کیفیت قبل از خرید

 مسلماً مهم‌ترین نکته این است که مبلی را خریداری کنید که کیفیت بالایی داشته باشد؛ زیرا مبل یکی از گران‌ترین وسایل منزل است و انتظار می‌رود بتوان سال‌ها از آن استفاده کرد. البته به طور معمول مبل‌های کلاسیک طول عمر زیادی دارند؛ زیرا از چوب‌های باکیفیت در ساخت کلاف آن‌ها استفاده می‌شود. هرچند این موضوع باعث می‌شود که قیمت مبل راحتی کلاسیک کمی بالاتر از مبل‌های دیگر باشد، اما مطمئن باشید که ارزشش را دارد!

 قیمت مدل مبل راحتی و کلاسیک

 مبل راحتی کلاسیک رنج قیمت بسیار متفاوتی دارد. در واقع بسته به نوع چوبی که در کلاف آن استفاده شده باشد قیمت آن متفاوت خواهد بود، هرچند این مدل مبل از مبل استیل ارزان‌تر است. اگر چوب کلاف مبل از چوب راش یا گردو باشد بیشترین قیمت را دارد.

 روکش این سبک مبل هم در میزان قیمت تأثیر می‌گذارد. نکته‌ای که هنگام خرید باید به آن توجه کنید این است که دقت کنید مبل با روکش ملامین یا ام‌دی‌اف را انتخاب نکنید.

 کلاف مبلمان

 کلاف در واقع همان اسکلت چوبی مبل است. همان‌طور که گفتیم بهترین چوب برای کلاف مبل راحتی کلاسیک چوب‌های راش، گردو و بلوط هستند؛ اما گاهی بعضی از تولیدکنندگان سودجو هستند و از چوب درخت کاج و چوب سفید به‌جای این چوب‌ها استفاده می‌کنند و به‌دروغ می‌گویند که کلاف مبل از چوب گردو یا راش است. هنگام خرید باید به این نکته هم توجه کنید.

مطلب پیشنهادی:  3 ماده در دسترس و کم هزینه برای تمیز کردن وسایل چوبی!

 گاهی اوقات هنگام تولید مبل دو چوب را به هم وصل می‌کنند تا کلاف عمر بیشتر داشته باشد، به این نوع کلاف مبل، کلاف دوبل می‌گویند که بهترین نوع است. بهتر است قبل از خرید مبل روی آن بنشینید تا چک کنید که اتصال کلاف مبل صدای غیرمعمولی ندهد. اگر صدایی شبیه صدای جیرجیر در این حالت شنیدید بهتر است این مبل را خریداری نکنید؛ زیرا یا چوب نامرغوب در آن استفاده شده است و یا اتصالات کلاف آن محکم نیست.

مبل راحتی کلاسیک با چوب گردو

 رنگ مبل راحتی کلاسیک

 ممکن است فکر کنید رنگ مبل ربطی به کیفیت آن ندارد؛ اما این موضوع کاملاً به کیفیت مبل مربوط می‌شود. بهتر است مبلی را انتخاب کنید که رنگ براق روی چوب آن زده باشند؛ زیرا رنگ براق باعث می‌شود که سطح چوب به‌خوبی مشخص باشد و شما متوجه خراب بودن یا ترک‌خوردگی آن بشوید. رنگ‌های پوششی نوعی رنگ هستند که تمام عیب‌های چوب را می‌پوشانند و خریدار متوجه آن‌ها نخواهد شد.

 نکته دیگری که در مورد رنگ مبل باید بدانید این است که توجه کنید چوب مبل یکدست و یکنواخت رنگ شده باشد.

مبل راحتی کلاسیک آبی

 توجه به فوم مبل قبل از خرید

 یکی از موارد مهم دیگری که باید قبل از خرید مبل راحتی کلاسیک موردتوجه قرار دهید، فوم به‌کاررفته در آن است. بهتر است مبلی را بخرید که در آن از فوم سرد استفاده شده باشد؛ زیرا دوام بیشتری دارد و شکل خود را دیرتر از دست می‌دهد.

 سعی کنید مبلی را که در نشیمن آن از اسفنج استفاده شده است، خریداری نکنید؛ زیرا اسفنج به‌مرورزمان پودر می‌شود و این عامل شکل نشیمن را خراب می‌کند.

 سخن آخر

 در این مطلب ۵ نکته مهم را برای خرید مبل راحتی کلاسیک به شما عزیزان گفتیم. امیدواریم که با رعایت این نکات بهترین مبل را انتخاب کنید و بتوانید سال‌ها از آن استفاده نمایید.

تعداد کلمات مطلب: 745

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در معماری و دکوراسیون

همچنین بخوانید

استفاده از رنگ آبی درباری برای داشتن دکوراسیونی زیبا و جذاب

رنگ آبی درباری، رنگی عمیق، اشرافی و سلطنتی است که می‌تواند به دکوراسیون منزل شما جلوه‌ای ل…