درمان دیسک کمر با خواص بامیه

1
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
بامیه یکی از گیاهان پرکاربرد به‌خصوص در آشپزی ایرانی است که طعم فوق‌العاده‌ای دارد. خواص بامیه تنها در آشپزی خلاصه نمی‌شود و این گیاه خواص دارویی و درمانی بسیاری دارد.
خواص بامیه برای زانو درد

خواص بامیه باعث شده که این گیاه در همه بخش‌های آشپزی ایرانی حضوری پررنگ داشته باشد. همراه دلتا مگ با خواص گیاه بامیه بیشتر آشنا شوید.

خواص بامیه

بامیه گیاهی است که تقریبا تمام بانوان ایرانی علاقه خاصی نسبت به آن دارند و در هر چیزی از آن استفاده می‌کنند. بعضی‌ها برای تهیه خورش بامیه، بعضی‌ها برای تهیه مربا یا ترشی و برخی دیگر حتی در پخت شیرینی نیز از آن استفاده می‌کنند.

مهم نیست که به چه صورت از این گیاه استفاده می‌کنید. مثلا ترشی بامیه به تازگی خیلی مورد توجه خانم‌های ایرانی خوش‌سلیقه قرار گرفته است. به هر شکلی که از این گیاه خوشمزه لعاب‌دار استفاده می‌کنید باید از فواید آن نیز آگاه باشید. در ادامه این مطلب به بررسی چند مورد از فواید بامیه خواهیم پرداخت.

بامیه برای کاهش درد بدنی مناسب است

غنی از مواد مغذی

بامیه دارای ویتامین‌های مختلفی از جمله ویتامین C، ویتامین K، ویتامین A و ویتامین B6 است. همچنین مواد معدنی مانند پتاسیم، مس و منیزیم به‌وفور در این گیاه خوشمزه وجود دارد.

پشتیبانی از سیستم ایمنی

ویتامین C موجود در بامیه می‌تواند به تقویت سیستم ایمنی بدن و جلوگیری از بیماری‌ها کمک کند.

کاهش التهاب‌ها

خواص بامیه برای زانو درد و درمان دیسک کمر از دیگر فواید این گیاه است. ویتامین K و آنتی‌اکسیدان‌های موجود در بامیه می‌توانند به کاهش التهاب‌ها و تسکین از دردها کمک کنند.

تضمین سلامت قلب

کنترل فشار خون و بهبود سلامت قلب به‌خاطر وجود فیبر و پتاسیم موجود در بامیه است.

ترشی بامیه یکی از انواع غذاهای تهیه شده با بامیه است

کاهش قند خون

فیبر موجود در بامیه هم به کنترل قند خون و پیشگیری از دیابت کمک فراوانی می‌کند.

تقویت بینایی و سلامت چشم‌ها

بامیه سرشار از ویتامین A است که باعث تقویت بینایی و سلامت چشم‌ها می‌شود. همچنین این گیاه از ابتلای فرد به بیماری‌های چشمی جلوگیری می‌کند.

مطلب پیشنهادی:  نمونه رژیم کانادایی با کاهش وزن 7 کیلوگرم

بهبود عملکرد دستگاه گوارش

بامیه منبع بی پایانی از فیبر است. فیبر نقش موثری در بهبود عملکرد معده و سیستم گوارشی دارد. همچنین فیبر به تسهیل حرکت روده‌ها نیز کمک می‌کند. افزایش جذب مواد غذایی از روده‌ها یکی دیگر از خواص بامیه است.

کمک به شادابی و سلامت پوست

ویتامین C موجود در بامیه می‌تواند به تولید کلاژن پوست کمک کرده و به حفظ سلامت پوست و مو کمک فراوانی کند.

طریقه مصرف بامیه

نحوه مصرف بامیه در میزان تاثیرگذاری آن بسیار موثر است. بامیه را به‌صورت تازه مصرف کنید و ترجیحا بامیه‌های ریز که کمتر از هشت سانتی‌متر هستند را انتخاب کنید. به هیچ عنوان بامیه را در ظروف مسی، آهنی یا برنجی نپزید که باعث تغییر رنگ آن می‌شود.

بامیه را به دو صورت خام و پخته می‌توان مصرف کرد

  • خام: می‌توانید از بامیه و سایر محصولات گیاهی مثل نخودفرنگی، هویج، کاهو، خیار، کلم، گوجه‌فرنگی، پیاز برای تهیه سالاد استفاده کنید.
  • پخته: همچنین بامیه را به‌صورت پخته در کنار  بادمجان، کدو، گوجه‌فرنگی، نخودفرنگی، لوبیا، هویج و سیب‌زمینی استفاده کنید تا یک غذای خوشمزه و لعاب‌دار داشته باشید.

خورش بامیه غذای خوشمزه ایرانی

سخن آخر

اشکال مختلفی برای استفاده از خواص بامیه وجود دارد. استفاده از بامیه در تهیه غذاها، سالادها و نوشیدنی‌ها کاملا رایج است. به هر شکلی این گیاه را در رژیم غذایی خود وارد کنید تا اثرات معجزه‌آسای آن را ببینید.

یک نظر

  1. ناشناس

    4 دی 1402 در 9:43 ب.ظ

    عالی

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

این تنقلات بدون قند اما خوشمزه شما را چاق نمی‌کند

امروزه که همه افراد به دنبال لاغری و تناسب اندام و همچنین سلامت خود هستند، استفاده از تنقل…