با این 3 ماده غذایی کودک باهوش‌تری داشته باشیم!

0
0
زمان مطالعه: 4 دقیقه
افزایش عملکرد مغز کودک یکی از مسائلی است که برای خانواده‌های بچه‌دار یا آنها که قصد بچه‌دارشدن دارند، اهمیت ویژه‌ای دارد.
افزایش عملکرد مغز کودک

تغذیه سالم علاوه بر اینکه تاثیر به سزایی بر میزان رشد صحیح و مناسب کودک دارد؛ بلکه تاثیر چشمگیری بر افزایش عملکرد مغز کودک می‌گذارد. همراه دلتا مگ با سه ماده غذایی برای بهبود عملکرد مغز کودک آشنا شوید.

افزایش عملکرد مغز کودک با عوامل موثر بر رشد مغز

کودکتان در طول رشد با حوادث و اتفاقات گوناگونی مواجه می‌شوند که در شکل‌گیری شخصیت و تربیت آنها نقش موثری دارد. به توصیه روان‌شناسان اگر می‌خواهید کودک باهوش‌تری داشته باشید یا در تربیت کودکتان عملکرد موفق‌تری داشته باشید یا به‌دنبال راه‌کارهایی برای افزایش عملکرد مغز کودک خود هستید، بهتر است نکات زیر را با او تمرین کنید.

تشویق به کنجکاوی و کاوشگری

اجازه دهید کودکان خودشان به کنجکاوی‌ها و پرسش‌هایشان پاسخ دهند. شما بهتر است آنها را تشویق کنید تا شروع به جست‌وجو و کاوش در دنیا اطرافشان کنند.

ارتباط و تعامل

ارتباط فعال و صمیمی با کودکان باعث تقویت هوش اجتماعی و عاطفی آنها می‌شود. به آنها گوش دهید و از آنها بپرسید که در مورد دیدگاه‌ها و احساساتشان چه چیزهایی می‌دانند و چه سوال‌هایی دارند.

حل مسائل و پازل‌ها

ذهن کودکتان را با انواع پازل‌ها و بازی‌های حل مسئله به چالش بکشید. تلاش کنید مهارت‌های تفکر نقادانه و توانایی حل مسئله آن‌ها را تقویت کنید.

کودک را در یک محیط ایزوله تربیت نکنید

داستان‌گویی

خواندن داستان‌ها و کتاب‌های مختلف برای کودکان، مخصوصا داستان‌های آموزنده و جذاب، می‌تواند تصاویر واضح‌تری از دنیا در ذهن آن‌ها خلق کند و همچنین دایره واژگان آن‌ها را گسترش دهد.

تشویق به خلاقیت

اگر نقاشی می‌کشند از آنها بخواهید یک داستان کوتاه درباره آن نقاشی برای شما تعریف کنند. این‌گونه علاوه‌بر‌اینکه باعث افزایش عملکرد مغز کودک خود می‌شوید، بلکه قوه تخیل و خلاقیتشان را نیز قلقک می‌دهید.

تجربه و کشف

اجازه تجربه موقعیت‌های واقعی را برای کودکتان فراهم کنید. به آنها کمک کنید که مهارت‌های واقعی کسب کنند. آن‌ها را در دنیای ایزوله‌ای پرورش ندهید.

ورزش و سلامتی

تشویق کودک به انجام ورزش منظم در تربیت کودک باهوش نقش موثری دارد. انجام فعالیت‌های جسمانی به افزایش تمرکز و همچنین داشتن بدنی سالمتر و قویتری کمک فزاینده ای می کند.

محیط آموزشی تحریک‌کننده

محیطی برای کودکتان فراهم کنید که انگیزه و اشتیاق آن‌ها را برای یادگیری افزایش دهد. اشتیاق برای یادگیری می‌تواند باعث تربیت کودک باهوش‌تری شود که توانایی‌هایش همیشه در حال ارتقا است.

تنوع و تجربه

اجازه کسب تجربه‌های مختلف را به کودکتان دهید. داشتن کودک باهوش‌تر به معنا نیست که او باید تنها به خواندن اکتفا کند؛ بلکه باید با طیف وسیعی از موضوعات درگیر شود تا علاوه بر بالارفتن اطلاعاتش با علایق خود نیز آشنا شود.

حمایت و ایجاد اعتماد

در تربیت کودک خود جایگاه ویژه‌ای برای حمایت و ایجاد اعتمادبه‌نفس قائل شوید. حمایت و ایجاد اعتمادبه‌نفس در کودکان باعث می‌شود که با خیال آسوده‌تر به یادگیری بپردازند و از هوش خود استفاده کنند.

مطلب پیشنهادی:  چای سیاه درمان‌کننده همه دردها!

مهم‌ترین نکته این است که تربیت کودکان باهدف حمایت از علاقه‌ها، توانمندی‌ها و خلاقیت‌هایشان صورت گیرد و از ایجاد فشار و استرس بر آن‌ها دوری کنید. همچنین، توجه به نیازها و سلیقه‌های ذاتی کودکان می‌تواند در تربیت یک کودک باهوش بالا تاثیر بسزایی داشته باشد.

با حمایت عاطفی اعتماد به نفس کودک را افزایش دهید

چه غذاهایی باعث افزایش هوش کودک می‌شوند؟

حتما شما هم با این سوال مواجه شده‌اید که برای تقویت مغز چه بخوریم؟ یا غذاهای باهوش کننده کودک چیست؟ یا چگونه نوزاد را باهوش کنیم؟ یا مواد غذایی برای رشد مغز کودک چه چیزهایی است؟

تغذیه مناسب با تامین مواد غذایی حیاتی می‌تواند به افزایش عملکرد مغز کودک کمک کند. سه ماده غذایی اصلی که برای داشتن کودک باهوش‌تر به شما کمک می‌کند اینها هستند.

امگا-3

یکی از موثرترین ترکیبات برای افزایش هوش کودک چربی‌های اسید چرب امگا-3 است. این چربی‌ها به‌طورکلی در غذاهای دریایی مانند ماهی سالمون، ماهی قزل‌آلا و ماهی ماکرل یا ماهی خال‌خالی وجود دارد. وجود این غذاها در رژیم غذایی کودک می‌تواند بهبود عملکرد حافظه، تمرکز و توانایی یادگیری آنها را تقویت کند.

ویتامین‌ها و مواد معدنی

مواد مغذی مانند ویتامین B، ویتامین C، ویتامین D و آهن از اهمیت بسیار بالایی در افزایش عملکرد مغز کودک برخوردارند. میوه‌ها، سبزی‌ها، محصولات لبنی، تخم‌مرغ و ماهی‌ها منابع خوبی برای کسب این مواد مغذی هستند. ویتامین D همچنین برای تقویت سیستم ایمنی و عملکرد سیستم عصبی ضروری است.

آهن

آهن یک ماده معدنی مهم برای تامین اکسیژن و نیز اکسیژن‌رسانی به مغز و بهبود عملکرد سیستم عصبی و تقویت حافظه است. مواد غذایی‌ای مانند گوشت قرمز، مرغ، تخم‌مرغ، نخودچی، لوبیا و غلات تقویت‌شده با آهن منابع خوبی برای کسب آهن توسط کودکان هستند.

تاثیر غذا بر هوش کودک

سخن آخر

اگر افزایش عملکرد مغز کودک، تربیت کودک و داشتن کودک باهوش‌تر برای شما اهمیت دارد پس حتما تامین مواد غذایی موثر بر حافظه و هوش کودک و نیز انجام فعالیت‌های چالش برانگیز برای بالارفتن توانایی‌ها و استعدادهای کودکتان را جدی بگیرید. ترکیب آموزش با فعالیت‌های ذهنی در کنار استفاده از غذاهای مقوی برای کودکان می‌تواند نقش موثری در شکل‌گیری شخصیت و تربیت کودک داشته باشد.

پیشنهاد مطالعه: تقویت سیستم ایمنی بدن با 5 غذای ساده + ویدیو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

5 ماده غذایی که قاتل چربی شکم هستند

چربی سوزی شکم یکی از دشوارترین کارها است. بسیاری از خانم‌ها و آقایان با اینکه چاق نیستند ا…