طرح لبخندی زیبا را با لمینت دندان تجربه کنید

0
0
زمان مطالعه: 4 دقیقه
داشتن یک لبخند زیبا و شگفت‌انگیز با دندان‌هایی ردیف و زیبا که با باز شدن لب‌ها از هم روی صورت خودنمایی کند آرزوی هرکسی است. لمینت دندان یکی از راه‌های داشتن لبخندی زیبا و شگفت‌انگیز است.
لمینت دندان لبخند شما را زیبا می کند

لبخند زیبا می‌تواند هرکسی را شیفته و دلباخته شما کند؛ اما داشتن چنین لبخندی بسیار به دندان‌های ردیف و سالم و سفید بستگی دارد. اگر به هر دلیلی دندان‌های نازیبا و ناسالم دارید لمینت دندان می‌تواند به شما کمک کند تا لبخندی دلپذیر داشته باشید. همراه دلتا مگ با این روش زیباسازی طرح لبخند بیشتر آشنا شوید.

ویژگی‌های لمینت دندان

در روش لمینت کردن دندان پس از اندکی تراش دادن دندان و برداشتن قسمت‌های خراب دندان، لایه‌ای نازک از ماده‌ای مخصوص و سفیدرنگ روی دندان‌ها کشیده می‌شود تا ظاهر دندان‌ها زیبا، سفید و سالم شود. این روکش حدود 0.2 تا 0.5 سانتی‌متر ضخامت دارد. پس از تراش دادن و قالب‌گیری از دندان‌ها توسط پزشک، این لابراتوار است که روکش را تهیه و آماده می‌کند. قالب لمینت پس از تهیه بر روی دندان توسط پزشک چسبانده می‌شود.

با لمینت کردن دندان‌ها، علاوه بر اینکه زیبایی را مهمان لبخند خود می‌کنید، سلامتی را به دهان خود می‌بخشید. چند مورد از ویژگی‌های لمینت دندان‌ها را در ادامه به شما خواهیم گفت.

با لمینت دندانی سالم و زیبا داشته باشید

تغییر رنگ و شکل دندان‌ها

با استفاده از لمینت می‌توان رنگ، شکل و اندازه دندان‌ها را تغییر داد و به دندان‌ها شکلی زیبا و هماهنگ با چهره بخشید.

پوشش نقص‌های جزئی

لمینت می‌تواند نقص‌های کوچکی مانند ترک‌ها، لکه‌ها یا شکستگی‌های سطحی را پوشش دهد و دندان‌های سالمی به شما ارائه دهد.

حفظ ساختار دندان

لمینت در مقایسه با فرایندهای دیگر کمتر به ساختار داخلی دندان‌ها صدمه می‌زند و حفظ سلامت دندان‌ها را تضمین می‌کند.

 استفاده از مواد طبیعی

جنس مواد استفاده شده در لمینت تطابق بیشتری با جنس اصلی دندان‌ها دارد، به همین دلیل لبخندی طبیعی و بدون هیچ‌گونه احساس نامطلوبی به شما ارائه می‌دهد.

سهولت و سرعت در انجام لیمنت کردن

برای انجام دادن لمینت نیازی به جلسات طولانی نیست و از نظر زمانی این کار به‌صرفه‌تر و بهینه‌تر است.

لمینت را پزشک روی دندان می چسباند

انواع لمینت دندان و قیمت آن‌ها

جنس‌های مختلفی برای لمینت کردن دندان‌ها استفاده می‌شود که چهار مدل آن‌ بیشتری کاربرد را دارد.

  • سرامیک توده‌ای سرامیک توده‌ای دوام و ماندگاری بسیاری ندارد؛ اما جلوه‌ زیبایی به دندان‌های شما می‌بخشد.
  • سرامیک فشرده ضخامت سرامیک فشرده نسبت به سرامیک توده‌ای بیشتر است؛ اما ظرافت خاصی ندارد و جلوه قابل قبولی به دندان‌ها نمی‌بخشد.
  • دی سیلیکات لیتیوم یکی از انواع لمینت دندان که علاوه بر استحکام و دوام بالا زیبایی قابل قبولی نیز دارد. این جنس لمینت به دلیل مقاومت زیادش می‌تواند برای کسانی که دندان‌قروچه دارند انتخاب مناسبی باشد.
  •  زیرکونیوم جلوه، زیبایی و ظرافت این جنس لمینت از سایر انواع لمینت بیشتر و بهتر است. کیفیت و دوام بالایی دارد و در رفع نواقص دندانی و اصلاح بدفرمی‌ها و پر کردن حفره‌های دندانی کاربرد فراوانی دارد. علاوه بر همه این‌ها با بدن انسان نیز سازگاری بالایی دارد. سازگاری با بدن باعث می‌شود که در فضای دهان بوی نامطبوعی ایجاد نشود.

بهترین برند لمینت دندان

لمینت ایمپرکس ایمکس، ونیر لمینت، لمینت دوراتین، ونیر سرک از معتبرترین برندهای لمینت هستند. گران‌ترین برند لمینت ونیر و ارزان‌ترین برند دوراتین است. ونیر لمینت از آنجایی که شباهت بسیار بالایی به دندان‌های طبیعی دارد حتی با وجود قیمت گزاف آن، محبوب‌ترین برند در بین سلبریتی‌های دنیاست.

لمینت و کامپوزیت با یکدیگر متفاوت هستند

فرق لمینت و کامپوزیت چیست؟

لمینت و کامپوزیت دندان هر دو روش‌هایی برای تقویت دندان و بهبود ظاهر دندان‌ها هستند که باعث خلق یک لبخند زیبا بر چهره شما می‌شوند؛ اما این روش‌ها تفاوت‌هایی نیز با یکدیگر دارند. با این وجود کامپوزیت بیشتر برای درمان و ترمیم دندان‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مطلب پیشنهادی:  این سبزی برای رفلاکس معده سم است

لمینت دندان:

  • لمینت دندان یک لایه نازک از ماده‌ای مخصوص است که بر روی سطح جلویی دندان‌ها قرار می‌گیرد.
  • از این روش برای تغییر رنگ، شکل و اندازه دندان‌ها به‌منظور بهبود ظاهر لبخند استفاده می‌شود.
  • لمینت‌ها معمولا با تکنیک‌های ویژه‌ای تهیه و سپس به دندان‌ها چسبانده می‌شوند.
  • قابلیت تطابق زیادی با دندان‌های اطراف را دارند و لبخندی طبیعی ایجاد می‌کنند.

کامپوزیت دندان:

  • کامپوزیت دندان ماده‌ای مصنوعی با قابلیت برش و شکل‌دهی است که بر روی دندان‌ها قرار می‌گیرد و سپس توسط چسب‌های مخصوص به دندان‌ها متصل می‌شود.
  • از این روش برای ترمیم نقص‌ها مانند ترک‌ها، شکاف‌ها و لکه‌های کوچک روی دندان استفاده می‌شود.
  • با کامپوزیت دندان می‌توان، دندان‌های شکسته یا خراب شده را ترمیم کرد.

اختلاف اصلی بین این دو روش در ماده‌ای است که برای پوشش دندان‌ها استفاده می‌شود. هدف نهایی هر دو روش تغییر ظاهر دندان‌ها برای بهبود لبخند است. انتخاب بین این دو روش بستگی به نیازهای شما دارد. برای اینکه بدانید کدام روش بهتر است، باید با یک دندان‌پزشک و دندانساز مجرب و حرفه‌ای مشورت کنید.

از دندان های خود مراقبت کنید

قیمت لمینت دندان

کیفیت ساخت و مواد استفاده شده در لمینت باعث شده که قیمت آن نسبت به دیگر روش‌های ترمیم دندان بالاتر و بیشتر باشد. جنس اصلی لمینت شیشه یا سرامیک است.

قیمت لمینت بر اساس جنس و نوع آن فرق می‌کند. در سال جاری در تهران قیمت هر واحد لمینت از یک میلیون و دویست هزار تومان تا هفت میلیون تومان متغیر بوده است. در بعضی از دندان‌پزشکی‌ها نیز قیمت لمینت به ده میلیون تومان هم می‌رسد. عملیات لمینت گذاری و ترمیم دندان توسط پزشک مجرب به طرح لبخند شهرت دارد؛ زیرا با این کار یک لبخند زیبا با دندان‌هایی سفید و سالم مهمان چهره شما می‌شود.

میزان هزینه لمینت دندان بر طبق جنس لمینت، کشور سازنده لمینت، مارک لمینت، تعداد دندان‌هایی که به لمینت نیاز دارند و منطقه کلینیک دندانپزشکی شما تعیین می‌شوند و این موارد همیشه در قیمت لمینت تاثیرگذار هستند.

از آنجایی که لمینت کل دهان شامل فک بالا و پایین می‌شود؛ یعنی شما به بیست واحد لمینت نیاز دارید. با این شرایط اگر قصد لمینت کردن کل دندان‌هایتان را دارید باید بدانید که هزینه آن بین پنجاه تا صد و پنجاه میلیون تومان خواهد بود.

سخن آخر

بااین‌وجود به یاد داشته باشید حتی با لمینت دندان هم دندان‌های شما نیاز به مراقبت دائم و همیشگی دارند پس اگر فکر می‌کنید با لمینت کردن می‌توانید از زیر مسواک زدن و رعایت بهداشت دهان و دندان فرار کنید، باید به شما بگوییم که سخت در اشتباه هستید.

پیشنهاد مطالعه: خواص هسته انبه برای درمان 5 بیماری خطرناک + ویدیو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

5 ماده غذایی که قاتل چربی شکم هستند

چربی سوزی شکم یکی از دشوارترین کارها است. بسیاری از خانم‌ها و آقایان با اینکه چاق نیستند ا…