بهترین کود برای گیاهان آپارتمانی کدامند؟

0
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
برای داشتن گیاهی پرپشت و زیبا کود آهن نقش بسیار مهمی دارد، برای آشنایی با فواید این کود تا پایان این مطلب همراه ما باشید.
بهترین کود برای گیاهان آپارتمانی

برای رشد بهتر یک گیاه، علاوه بر نور کافی و آبیاری مناسب، لازم است که خاک تمام مواد مورد نیاز را در خود داشته باشد؛ اما گاهی ممکن است که به دلیل آگاهی نداشتن از عناصر مهم خاک برای گیاه، از کمبود یک عامل در خاک بی‌اطلاع باشیم؛ در نتیجه همین امر باعث می‌شود با وجود رسیدگی‌های زیاد، اما گلدان ما آن طراوت و شادابی دلخواه را نداشته باشد. کود آهن بهترین کود برای گیاهان آپارتمانی است؛ در صورتی که این عنصر به میزان کافی در خاک گلدان وجود داشته باشد، گیاه ما نسبت به بسیاری از بیماری‌ها مقاوم می‌شود. برای آشنایی با فواید کود آهن برای گیاهان آپارتمانی، تا پایان این مطلب با دلتامگ همراه باشید.

کود آهن چیست؟

آهن جزو سه عنصر مهم و اولیه برای گیاه است که در صورت کمبود آن در خاک گلدان، در رشد گیاه اختلال ایجاد می‌شود. همانطور که می‌دانید 35 درصد از آهن مورد نیاز برای گیاه در خاک وجود دارد، اما در بسیاری از مواقع، به علت بالا بودن خاصیت قلیایی خاک، گیاه نمی‌تواند آهن مورد نیاز را از خاک جذب کند. انواع کود آهن عبارتند از: نیترات آهن، سولفات آهن، کلات آهن و نانوکود

بهترین کود برای گیاهان آپارتمانی

فواید کود آهن برای گیاهان آپارتمانی

مهم‌ترین دلیل خرید گیاهان آپارتمانی، سرسبزی آن‌ها و طراوت بخشیدن به خانه است؛ اما در صورتی که مقدار آهن در گیاه کم باشد، برگ‌ها زرد و پژمرده می‌شوند؛ برای حل این مشکل لازم است با فواید کود آهن برای گیاهان آپارتمانی بیشتر آشنا شوید:

بهترین کود برای گیاهان آپارتمانی

کاهش استرس در گیاه

در بسیاری از موارد شاهد آن بودیم که با عوض کردن یک گلدان، گیاه آن تا مدت‌ها پژمرده شده است؛ یکی فواید کود آهن برای گیاهان، کاهش استرس است؛ به همین دلیل گیاه نسبت به انواع تنش‌های محیطی مانند سرد و گرم شدن ناگهانی هوا و عوض کردن گلدان، ایمن می‌شود.

مطلب پیشنهادی:  این گیاه آپارتمانی هرگز خشک نمی‌شود

تولید قند از فواید انتخاب بهترین کود برای گیاهان آپارتمانی

زمانی که سوخت‌و‌ساز تولیدی گیاه وضعیت خوبی داشته باشد، فرایندهای گیاه به صورت طبیعی پیش می‌روند. یکی از این فرایندها تولید قند است. درختان شیرینی میوه‌های خود را مدیون همین قند هستند.

 درمان و پیشگیری از گسترش بیماری در گیاه

با انتخاب بهترین کود برای گیاهان آپارتمانی، گیاه در مقابل بسیاری از بیماری‌ها و قارچ ایمن می‌شود و در صورتی که گیاه مورد نظر بیمار باشد، این کود روند بهبودی را سرعت می‌بخشد.

علائم کمبود آهن در گیاهان آپارتمانی

اگر می‌خواهید به راحتی تشخیص دهید که گیاه شما دچار کمبود آهن شده یا خیر، تنها کافی است به این نشانه توجه داشته باشید:

بهترین کود برای گیاهان آپارتمانی

از مهم‌ترین نشانه‌های کمبود بهترین کود برای گیاهان آپارتمانی، کلروسیس است؛  کلروسیس روندی است که در آن برگ گیاه، بیشتر از حالت معمول زرد می‌شود؛ از آن مهم‌تر این است که این مشکل بیشتر برای برگ‌هایی که جوان‌تر هستند اتفاق می‌افتد؛ در این حالت برگ‌های قدیمی‌تر تا مدتی در امان هستند؛ در مواردی هم که گیاه دچار کمبود آهن شدید است، برگ‌های گیاه به طور کلی زرد مایل به سفید می‌شود و کناره‌های برگ به خاطر مرگ سلول‌ها، قهوه‌ای رنگ شده و از بین می‌رود؛ توجه کنید که شاید یک شاخه از گیاه کمبود آهن داشته باشد و شاخه دیگر کاملا حالتی عادی را تجربه کند؛ در این صورت غبارپاشی کود آهن بسیار موثر است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در معماری و دکوراسیون

همچنین بخوانید

از فضاهای پرت خانه استفاده درست کنید

پر کردن فضاهای پرت خانه یکی از کارهایی است که طراحان داخلی در ابتدا برای هر خانه‌ای انجام …