با کاشت بادمجان در خانه سلامتی خود را تضمین کنید + ویدیو

0
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
بادمجان یکی از گیاهان پرخاصیت است که می‌توان با آن غذاهای خوشمزه و رنگارنگ بسیاری برای سفره‌های ایرانی پخت. با خواص بادمجان در این مقاله آشنا شوید.
خواص بادمجان در طب سنتی تایید شده است

بادمجان یکی از غذاهای محبوب ایرانی‌هاست که با نام بادنجان نیز شناخته می‌شود. شاید باورتان نشود؛ ولی این غذای محبوب ایرانی که همه‌جوره می‌توان از آن استفاده کرد را می‌توان در خانه و در گلدان نیز کاشت! با کاشت این میوه در گلدان می‌توانید از خواص بادمجان در خانه نیز بهره‌مند شود. همراه دلتا مگ با خواص این گیاه خوشمزه آشنا شوید.

خواص بادمجان

بادمجان جزء آن دسته از گیاهانی است که غذاهای مختلف پخته شه با آن طرف‌داران بسیاری دارد. کشک بادمجان، خورشت بادمجان، میرزاقاسمی، بورانی بادمجان، بادمجان سرخ شده، بادمجان کباب شده از انواع غذاهایی هستند که می‌توانید با این گیاه خوشمزه و خوش‌عطر بپزید. برای یک خانم خانه‌دار یا حتی یک سرآشپز ماهر خیلی مهم است که غذایی که می‌پزد علاوه بر خوش‌پخت بودن خواص زیادی نیز داشته باشد. خواص بادمجان در طب سنتی بسیار مورد تایید قرار گرفته است. در ادامه به معرفی چند مورد از فواید بادمجان می‌پردازیم.

کبد چربتان را درمان کنید

بادمجان جزء آن دسته از گیاهانی است که از منابع غنی آنتی‌اکسیدان برخوردار است. این آنتی‌اکسیدان‌ها فواید زیادی برای پاک‌سازی و سم‌زدایی کبد دارند. این گونه بادمجان می‌تواند به از بین بردن بیماری‌های شایع کبدی مانند کبد چرب کمک کند.

رفع کم‌خونی بدن

این گیاه خوشمزه مملو از آهن و مس است. آهن و مس موجود در بادمجان می‌تواند به افزایش تولید گلبول‌های قرمز کمک کند که در نتیجه آن کم‌خونی تا حد زیادی رفع و درمان می‌شود.

خواص بادمجان برای پوست صورت

آنتی‌اکسیدان‌های موجود در بادمجان از پیری زودرس جلوگیری می‌کنند و باعث ازبین‌رفتن چین ‌و چروک‌های روی پوست می‌شوند. انواع ویتامین‌ها و مواد معدنی و فیبرهای موجود در بادمجان نیز به پاک‌سازی روده‌ها و خون کمک می‌کنند. با سم‌زدایی از بدن توسط بادمجان می‌توانید شاهد روشن‌تر شدن و شاداب‌تر شدن پوست خود باشید.

بادمجان را می توانید به راحتی در گلدان بکارید

یبوست خود را درمان کنید

یکی از فواید بادمجان کمک به بهبود عملکرد روده‌ها توسط فیبرهایی است که دارد. با بهبود عملکرد روده‌ها می‌توانید شاهد بهبود یبوست خود باشید در‌حالی‌که این‌گونه خطر ابتلا به بواسیر نیز در فرد کاهش می‌یابد.

مطلب پیشنهادی:  رژیم فستینگ چیست و چگونه انجام می‌شود؟

خواص پوست بادمجان در لاغری

شاید باورتان نشود؛ اما پوست بادمجان را هم می‌توان خورد. بله پوست بادمجان نیز سرشار از فیبر و آنتی‌اکسیدان است. پوست بادمجان کمک بیشتری به چربی‌سوزی بدن می‌کند و با سم‌زدایی از روده‌ها و تسهیل کار روده‌ها می‌تواند باعث لاغری شود.

خاصیت بادمجان برای کودکان

بادمجان با داشتن ویتامین‌های A و K، کلسیم و فولات می‌تواند یک منبع غنی از ویتامین در رژیم غذایی کودکان باشد. کلسیم بادمجان به رشد استخوان‌های کودک کمک فراوانی می‌کند البته بهتر است که این گیاه بدون پوست در رژیم غذایی کودک قرار بگیرد.

خاصیت بادمجان سرد است یا گرم

در واقع طبع، مزاج یا خاصیت بادمجان گرم و خشک است. پس اگر مبتلا به یبوست یا خشکی پوست هستید به‌هیچ‌وجه ترشی بادمجان مصرف نکنید؛ بلکه این گیاه خوشمزه را با روغن‌های طبیعی مصرف کنید که ملین باشد.

خواص بادمجان کبابی با ماست

یکی از مهم‌ترین ویتامین‌ها برای داشتن استخوان‌های قوی ویتامین K است که بادمجان نیز مملو از این ویتامین است. درحالی‌که ماست سرشار از ویتامین D است. ترکیب این دو خوراکی کنار هم می‌تواند یک غذای مقوی و عالی باشد. برای چنین ترکیبی باید بورانی بادمجان درست کنید که خودش یک میان‌وعده عالی است.

بورانی بادمجان یک غذای خوشمزه و مغذی است

کاشت بادمجان در گلدان

برای اینکه از خواص بادمجان هر روز بهره‌مند شوید می‌توانید آن را در گلدان بکارید و در گوشه از خانه قرار دهید. در یک گلدان متوسط یک‌دانه بادمجان در خاک ترکیبی بکارید و در یک بخش پرنور خانه قرار دهید. بادمجان به آب زیاد نیاز ندارد، فقط مواظب باشید خاک آن خشک نشود.
دمای ایده‌آل برای آن بین 26.6 تا 32 درجه سانتی‌گراد است. در نهایت بذرها بعد از 7 تا 10 روز جوانه می‌زنند.

پیشنهاد مطالعه: عجیب‌ترین فواید گل پتوس برای سلامتی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

3 علت چاقی بعد از ازدواج + راهکار

چاقی بعد از ازدواج یک معضل بزرگ است که اکثر زوجین با آن درگیر می‌شوند. بسیاری افرادی که قب…