رپورتاژ آگهی

راه های افزایش طول عمر درب اتوماتیک چیست؟

0
0
زمان مطالعه: 4 دقیقه
افزایش عمر درب اتوماتیک

امروزه پیشرفت تکنولوژی در زمینه های مختلف باعث سهولت انجام کارهای روزمره شده است. یکی از وسیله هایی که باعث راحتی و سهولت در انجام کارها می شود استفاده از درب اتوماتیک است. از درب اتوماتیک در مکان های مختلف مثل درب فروشگاه ها، درب آپارتمان ها، بانک ها و سایر مؤسسات استفاده می شود. در این مقاله قصد داریم به راه های افزایش طول عمر درب های اتوماتیک و مزایای آن بپردازیم.

درب اتوماتیک چیست؟

درب های اتوماتیک دسترسی راحتی را به همه افراد برای باز و بسته کردن درب می دهد و دارای سیستم برنامه ریزی شده هوشمند هستند. در مکان های عمومی به دلیل رفت و آمد زیاد نمی توان از درب های قدیمی استفاده کرد. به همین دلیل کاربرد بسیار زیاد و نیاز به استفاده از درب های اتوماتیک در مکان های عمومی کاملا مشخص است. درب های اتوماتیک انواع مختلفی دارند. برخی درب ها برای باز و بسته شدن نیاز به ریموت از راه دور دارند. و برخی هم مجهز به سنسورهای چشمی هستند که با مشاهده افراد درب باز می شود.

عمر درب اتوماتیک چقدر است؟

کاربرد درب های اتوماتیک

استفاده از درب اتوماتیک کاربردهای بسیار زیادی دارند. در برخی از مکان ها که تردد بسیار زیاد است این نوع درب کاربرد بسیاری دارد و هم چنین از ورود و خروج سرما و گرما به مکان ها جلوگیری می کند.

درب اتوماتیک در بیمارستان ها و درمانگاه ها بسیار استفاده شده و مانع انتقال و پخش باکتری ها و ویروس ها می شود. همچنین درب مراکز خرید بهتر است اتوماتیک باشد چون ممکن است دست افراد پس از خرید پر باشد و نتوانند درب را باز و بسته کنند. یکی دیگر از کاربردهای درب های اتوماتیک، در درب های ورودی هتل ها و رستوران ها است. این کار باعث می شود که تردد آسان و راحت به عنوان اولین استقبال از مهمانان باشد.

مزایای استفاده از درب اتوماتیک

استفاده از درب اتوماتیک مزایای بسیاری دارند که در اینجا به چند مورد اشاره می کنیم:

  • ایجاد امنیت بیشتر
  • عدم نیاز به نیروی فیزیکی برای باز و بسته کردن درب
  • افزایش سرعت رفت و آمد
  • هزینه پایین نگهداری و خدمات تعمیر درب اتوماتیک
  • زیباتر شدن ظاهر ساختمان
  • جلوگیری از ورود گرد و غبار
  • صرفه جویی درفضا

راه های افزایش طول عمر درب های اتوماتیک

  • سرویس مداوم و نگهداری: یکی مهمترین راه های افزایش طول عمر درب اتوماتیک، آشنا شدن با شرایط نگهداری این نوع درب است. درب اتوماتیک چون یکی از تجهیزات بزرگ و متحرک خانه یا ساختمان است باید به طور مدام سرویس و نگهداری شوند.
  • روغن کاری درب های اتوماتیک: بعضی از نقاط درب مثل لولا، ضامن و قفل درب چون محل چرخش موتور و درب هستند که باید مرتب روغن کاری شوند. برای روغن کاری درب ها می توان از گریس یا ژله پترولیوم استفاده کرد. بهتر است بیشتر از ژله پترولیوم استفاده کنید چون سبک است و سفت نمی شوند و ماندگاری بیشتری دارد.
  • مراقبت از ورود حشرات به تابلوی کنترل: موتور درب های اتوماتیک کشویی چون توسط ترانسفورمر حرارت را تولید می کنند باعث جذب موجودات می شود. موتور این درب ها هم ارتفاع با سطح زمین است به همین دلیل دسترسی به آن راحت است پس باید ورودی موتور را ببندید یا در نزدیکی آن مرگ موش قرار دهید تا مانع از ورود حشرات و موجودات موذی شود.
  • جلوگیری از ورود آب به داخل لاستیک آب بندی: اگر تابلوی کنترل درب اتوماتیک روی دیوار نصب شده است، با استفاده از سیلیکون می­ توانید آن را آب بندی کنید و از ورود آب به داخل موتور درب جلوگیری کنید.
مطلب پیشنهادی:  این آینه‌ها خانه شما را لوکس می‌کنند!

بهترین درب اتوماتیک

شرکت ایمن پاد سپهر ارائه دهنده انواع خدمات تعمیر درب اتوماتیک و تعویض قطعات یدکی آن است.

  • نظافت نواحی مجاور درب اتوماتیک: با توجه به نوع درب اتوماتیک ممکن است آشغال یا گرد و خاک در قسمت ریل درب جمع شود. با سفت شدن این گرد و خاک ها، باعث می شود درب کندتر و به سختی حرکت کند پس بهتر است به کمک گریس این گرد و خاک ها را تمیز کنید.
  • چک کردن وضعیت فنر درب اتوماتیک: فنرها موقع باز و بسته شدن درب منبسط و فشرده می شوند و قدرت خود را از دست می دهند. فنرها ممکن است زنگ بزنند یا بشکنند. برای جلوگیری از شکستن فنرها، باید آن را به طور مداوم روغن کاری کنید. و چک کنید فنرها قابلیت کشش خود را از دست نداده باشند.
  • چک کردن تابلوی فرمان درب: باید درب هایی که از نوع زیر سقفی و اتوماتیک هستند، تابلوی آنها چک شود که روی سطح آن ها فرورفتگی ایجاد نشده باشد. در صورتی که این فرورفتگی ایجاد شده باشد باید تابلوی فرمان فقط عوض شود و نیازی به تعویض درب نیست.
  • کنترل ابزار درب های اتوماتیک: برخی از ابزارهای درب اتوماتیک چون به طور مداوم استفاده می شوند ممکن است از کار بیفتند که می توانید آنها را تعویض کنید.

سخن آخر

انتخاب درب اتوماتیک مناسب می‎تواند به اندازه کافی چالش برانگیز باشد. بنابراین بهتر است برای انتخاب درب مناسب با متخصصین در این زمینه مشورت نمایید. شرکت ایمن پاد سپهر تولیدکننده انواع درب های اتوماتیک و نماینده انحصاری شرکت گیلگن سوئیس در ایران است.

این شرکت در ساخت انواع درب‎های اتوماتیک برای مراکز مختلف تجاری، اداری، بیمارستانی، ساختمان‎های مسکونی و… فعالیت دارد. کارشناسان شرکت با ارائه اطلاعات تخصصی قبل از ثبت سفارش، مشاوره رایگان را در اختیار شما قرار می‎دهند. برای خرید انواع درب اتوماتیک شیشه ای می توانید به سایت ایمن پاد سپهر به آدرس http://imenpadsepehr.com/ مراجعه نمایید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در رپورتاژ آگهی

همچنین بخوانید

ایده های جذاب برای چیدمان بالکن لاکچری

بالکن‌ها می‌توانند فضایی عالی برای استراحت، غذا خوردن و لذت بردن از فضای باز باشند. با کمی…