لذت سفر خود را در این ایستگاه‌های قطار چند برابر کنید

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
ایستگاه‌های قطار همچنان برخی از جالب‌ترین معماری‌ها در جهان را ارائه می‌کنند و زیباترین ایستگاه های قطار دنیا در فهرست یونسکو به ثبت می‌رسند.
زیباترین ایستگاه های قطار دنیا ویژگی های خاصی دارند که آنها را متمایز می کند

سفر ریلی در واقع یکی از قدیمی‌ترین نوع سفرها در دنیا بوده که تاریخچه پرفراز و نشیبی دارد. گذر از لوکوموتیوهای زغال‌سوز گذشته به قطارهای پر سرعت برقی و مغناطیسی امروزی، یکی از جذاب‌ترین پیشرفت‌های تکنولوژی در زمینه سفر بوده است. در این بین بعضی از ایستگاه‌های قطار دنیا با ساختمان‌های منحصربه‌فرد خود جایگاهی در لیست زیباترین ایستگاه های قطار دنیا باز کرده‌اند که دلتا مگ در این مقاله به معرفی چند مورد از آن‌ها پرداخته است.

ایستگاه قطار ناپولی آفراگولا

ایستگاه راه‌آهن جدید در ناپولی آفراگولا به‌عنوان یکی از ایستگاه‌های اصلی تبادل جنوب ایتالیا که چهار خط بین‌شهری با سرعت بالا، سه خط بین‌منطقه‌ای و یک خط رفت‌وآمد محلی را ارائه می‌دهد، طراحی شده است. ساخت این ایستگاه که یکی از زیباترین ایستگاه ‌های قطار دنیا است از سال 2017 آغاز شد و در سال 2022 به پایان رسید.

ایستگاه قطار او رینته

در کشور پرتغال و در شهر لیسبون اصلی‌ترین ایستگاه راه‌آهن و مرکز تبادل سفر ایستگاه راه‌آهن اورینته است که در سال 1994 تاسیس شد. این راه‌آهن که یکی دیگر از زیباترین ایستگاه های قطار دنیا است به متروی لیسبون و راه‌آهن سراسری پرتغال متصل است.

ایستگاه قطار چاتراپاتی شیواجی

پایانه ویکتوریا نام قدیمی ایستگاه راه‌آهن چاتراپاتی شیواجی در کلان‌شهر بمبئی است. این پایانه در دوران امپراتوری بریتانیا بر شبه‌قاره هند، توسط دولت وقت بریتانیا ساخته شد. با معماری ویکتوریایی، این ایستگاه قطار بیش از یک قرن در برابر اتفاقاتی چون حملات وحشتناک مقاومت کرده است. در سال ۲۰۰۴ میلادی، پایانه چاتراپاتی شیواجی در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسید.

مطلب پیشنهادی:  ۵ راهکار برای مقابله با اعتیاد به فضای مجازی و اینترنت

ایستگاه راه‌آهن کانازاوا

یکی دیگر از زیباترین ایستگاه های قطار دنیا، ایستگاه راه آهن کانازاوا است با دروازه‌ای چهارده‌متری که به سبک سنتی ژاپنی طراحی شده است، به استقبال مسافران می‌رود. بر فراز این قسمت گنبدی بسیار زیبا که از سه هزار قالب شیشه‌ای ساخته شده قرار دارد که نقش اتصال‌دهنده ضلع شرقی و غربی ایستگاه را بر عهده گرفته است .

ساخت دروازه مشهور این ایستگاه در سال ۲۰۰۵ به پایان رسید. در سال ۲۰۰۸ میلادی جشن ۱۱۰ امین روز یادبود سلطنتی در این مکان برگزار شد که در نوع خود از شکوه و زیبایی ویژه‌ای برخوردار بود.

پیشنهاد مطالعه: طبیعتی شگفت‌انگیز در تنگه کافرین ایلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در سبک زندگی

همچنین بخوانید

این مدل‌ کراپ‌ و نیم‌تنه زنانه امسال مد هستند

یکی از مدهایی که امسال مشاهده می‌کنید استفاده از مدل‌ کراپ‌ و نیم‌تنه زنانه است. لباس کراپ…