نحوه ست کردن مبل زرد با فرش و پرده

0
1
زمان مطالعه: 4 دقیقه
اگر علاقه‌مند به انتخاب رنگ زرد برای مبلمان هستید، برای ست کردن آن با سایر وسایل خانه خصوصا فرش و پرده، این مطلب را از دست ندهید.
رنگ مبل سال

انتخاب زیباترین رنگ مبل سال و هماهنگ کردن آن با سایر وسایل خانه کار چندان راحتی نیست؛ چرا که آگاهی نداشتن از نکات ست کردن رنگ مبل، می‌تواند ظاهر خانه شما را نامرتب نشان داده و حتی باعث کوچک‌تر دیده شدن فضای پذیرایی شود؛ به همین منظور در این مطلب از دلتامگ قصد داریم نحوه ست کردن مبل زرد را به شما آموزش دهیم با ما همراه باشید.

بهترین رنگ مبل سال کدام است؟

انتخاب بعضی از رنگ‌ها برای مبلمان، به گونه‌ای یک نوع ریسک محسوب می‌شود؛ چرا که بعضی از رنگ‌ها در عین زیبا بودن، اما به سختی با وسایل خانه هماهنگ می‌شوند و ست کردن آن‌ها نیاز به رعایت یک‌سری نکات دارد؛ انتخاب مبل زرد برای پذیرایی نیز از این قاعده مستثنا نیست؛

اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که دوست دارید رنگ زرد را مبلمان راحتی انتخاب کنید، برای داشتن بهترین چیدمان خانه، لازم است نکات لازم ست کردن رنگ مبل زرد را با فرش و پرده بدانید و آن را به خوبی رعایت کنید.

چگونه مبل زرد را با فرش ست کنیم؟

هماهنگ کردن رنگ مبل زرد با فرش، از جمله مواردی است که می‌تواند به دکوراسیون داخلی خانه شما جذابیت و زیبایی بیشتری ببخشد. بنابراین اگر می‌خواهید بدانید چگونه مبل و فرش را ست کنیم؟ لازم برای ست کردن مبل زرد با فرش می‌توانید به یکی از روش‌های زیر روی آورید:

رنگ مبل سال

توجه به نیازهای خود در انتخاب رنگ مبل سال

بهترین رنگ مبل برای خانه های کوچک، زرد است؛ چرا که شادی و نشاط را به خانه می‌بخشد؛ برای ست کردن فرش با مبلمان، اگر می‌خواهید فرش در مرکز توجه باشد، رنگی را انتخاب کنید که روشن‌تر از دیوارها و مبلمان باشد.

انتخاب فرش با رنگ‌های تیره

اگر دوست دارید از زرد برای رنگ مبل سال استفاده کنید، بهتر است از رنگ‌هایی مانند خاکستری تیره، مشکی و نارنجی تیره برای فرش استفاده کنید. این رنگ‌ها با رنگ زرد مبل هماهنگی دارند و باعث ایجاد تعادل در دکوراسیون داخلی فضا می‌شوند.

رنگ مبل سال

انتخاب فرش با الگوی گلدار

اگر قصد دارید از فرش با الگوهای گلدار استفاده کنید، بهتر است الگوهایی با رنگ‌های مانند آبی، قرمز و سبز روشن انتخاب کنید. این الگوها با رنگ زرد مبل هماهنگی دارند و به دکوراسیون داخلی فضا شادابی و جذابیت بیشتری می‌بخشند.

چگونه مبلمان را با پرده ست کنیم؟

ست کردن هر یک از آیتم‌ها در خانه، ابتدا به سلیقه شما بستگی دارد؛ اما بسیاری از افراد با انتخاب رنگ مبل سال، علاقه دارند که چیدمان خانه خود را مطابق روز انجام دهند؛ به همین منظور این سوال در ذهن آن‌ها به وجود می‌آید که چگونه مبل و پرده را باهم ست کنیم؟ ست کردن مبلمان با پرده، یکی از مهمترین عوامل در دکوراسیون داخلی فضاست. برای ست کردن مبلمان با پرده، می‌توانید به چند نکته زیر توجه کنید:

مطلب پیشنهادی:  ۳ سبک قدیمی دکوراسیون آشپزخانه که از مد افتاده‌اند

رنگ مبل سال

هماهنگی در رنگ مبل و پرده

ایجاد هماهنگی مین رنگ مبل و پرده از اهمیت بالایی برخوردار است و می‌تواند چیدمان خانه را لوکس نشان دهد؛ برای این روش بهتر است یک رنگ اصلی را برای دکوراسیون اتاق خود انتخاب کرده و سپس در طراحی مبلمان و پرده از این رنگ استفاده کنید. این کار به ایجاد هماهنگی بین مبلمان و پرده کمک می‌کند.

به اندازه پرده توجه کنید

هنگام ست کردن پرده با رنگ مبل سال، توجه به اندازه پرده بسیار مهم است؛ پرده‌ای که کوتاه‌تر از اندازه پنجره یا بلندتر از آن باشد، به دکوراسیون داخلی فضا ظاهری نامطلوب می‌بخشد. برای اندازه‌گیری پرده، ابتدا باید اندازه پنجره را اندازه‌گیری کرده و سپس به اندازه‌گیری ارتفاع پرده بپردازید. برای این کار، از نقطه صفر روی پنجره شروع کرده و تا نقطه‌ای که می‌خواهید پرده به پایین بیاید،  اندازه‌گیری کنید. در اندازه‌گیری ارتفاع پرده، بهتر است از چندین نقطه روی پنجره استفاده کنید تا مطمئن شوید که پرده در ارتفاع درستی قرار می‌گیرد.

همچنین، برای پهنای پرده نیز باید به اندازه مبلمان و پنجره توجه کرد. پرده باید به اندازه کافی پهن باشد تا بتواند پنجره و مبلمان را به‌ طور کامل پوشش دهد و همچنین به دکوراسیون داخلی فضا زیبایی بیشتری بخشد. در این مرحله توجه داشته باشید اگر مبل شما تیره است، رنگ پرده شما باید روشن باشد. اگر اتاق بزرگ است، رنگی که با مبل و دیوار متضاد باشد، به اتاق ساختار می بخشد.

رنگ مبل سال

به ترکیب رنگ‌ها توجه کنید

ترکیب رنگ‌های مختلف نیز می‌تواند به دکوراسیون داخلی فضا جذابیت و زیبایی بیشتری بخشد. اما برای این کار باید به توانایی ترکیب رنگ‌ها توجه کنید و از ترکیب رنگ‌هایی که با هم هماهنگی ندارند، بپرهیزید.

پیشنهاد مطالعه: با 5 وسیله ارزان خانه خود را شیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در معماری و دکوراسیون

همچنین بخوانید

از فضاهای پرت خانه استفاده درست کنید

پر کردن فضاهای پرت خانه یکی از کارهایی است که طراحان داخلی در ابتدا برای هر خانه‌ای انجام …