4 مواد خانگی در دسترس برای تمیز کردن اتو سوخته!

0
0
زمان مطالعه: 5 دقیقه
اگر کف اتو شما ذرات سوخته لباس چسبیده است، برای تمیز کردن آن به راحتی می‌توانید از این ترفندها که در ادامه به آن اشاره می‌شود استفاده کنید.
تمیز کردن اتو

یکی از معضلاتی که بسیاری از ما هنگام اتوکشی لباس با آن مواجه می‌شویم، سوختگی لباس توسط اتو است؛ در چنین مواقعی بیشترین سوالی که ذهن ما را درگیر می‌کند این است که چگونه سوختگی کف اتو را تمیز کنیم؟ به همین منظور در این مطلب از دلتامگ قصد داریم روش‌های موثر برای تمیز کردن اتو سوخته را در اختیار شما قرار دهیم؛ در صورتی که با چنین مشکلی مواجه هستید، تا پایان با ما همراه باشید.

چرا تمیز کردن اتو سوخته اهمیت دارد؟ 

برای اینکه کیفیت اتوکشی و عملکرد اتو کم نشود، لازم است که در صورت وجود سوختگی و یا تکه‌های چسبیده لباس به کف اتو، بلافاصله آن را تمیز کنیم. از سوی دیگر وجود ذرات گرم و آلوده روی صفحه اتو می‌تواند باعث آسیب دیدن پارچه‌ها شود. لکه‌ها و رسوبات روی اتو ممکن است به پارچه‌ها منتقل شده و آن‌ها را لکه دار کنند یا حتی باعث سوختگی آن‌ها شود. برای حل این مشکل ابتدا باید نقص اتو را برطرف کنید تا این اتفاق مجدد رخ ندهد. برای مثال باید متوجه شوید که چسبیدن لباس به اتو به دلیل بی‌توجهی شما اتفاق افتاده است؟ در غیر این صورت باید متوجه شوید که چرا لباس به اتو می چسبد؟

یکی از مهم‌ترین علت می‌تواند این باشد که برخی از اتوها ممکن است در طول استفاده ذرات کوچکی را روی صفحه خود جمع کنند. این ذرات می‌توانند به لباس چسبیده و باعث لغزش ناخواسته اتو بر روی پارچه شوند. مورد بعدی می‌تواند درجه حرارت نامناسب اتو باشد؛ اگر حرارت اتو بسیار بالا یا بسیار پایین باشد، لباس ممکن است به آن چسبیده و باعث خراشیدگی پارچه شود. از سوی دیگر برخی از پارچه‌ها مانند پلی‌استر و نایلون، به دلیل خصوصیات مواد ساخته شده خود، به اتو می‌چسبند. این نوع پارچه‌ها بیشتر جاذب الکتریسیته ساکن هستند و بنابراین به اتو می‌چسبند. با همه این تفاسیر مهم‌ترین علت سوختگی کف اتو و لباس ممکن است به دلیل کیپ شدن سوراخ‌های کف اتو باشد که در چنین شرایطی باعث به وجود آمدن مشکلاتی برای اتو می‌شود.

تمیز کردن اتو

کف اتو سرامیکی را چگونه تمیز کنیم؟

راه‌های مختلفی برای باز شدن سوراخ های اتوبخار و تمیز کردن سوختگی کف آن وجود دارد که در ادامه به چند مورد از آن اشاره می‌کنیم:

استفاده از خمیر دندان

استفاده از خمیر دندان برای تمیز کردن اتو سوخته ممکن است روشی عجیب به نظر برسد؛ اما یک روش کاربردی و ساده است. قبل از استفاده از این روش توجه داشته باشید که برخی از اتوها ممکن است دارای روکشی حساس باشند که ممکن است تحت تأثیر خمیر دندان خشک شده و خراش ببینند. قبل از استفاده از خمیر دندان برای پاک کردن کف اتو، روی سطح یک بخش کوچکی از اتو این روش را آزمایش کنید.

برای استفاده از این روش ابتدا اجازه دهید اتو خنک شود، سپس یک مقدار کوچکی از خمیر دندان را روی پارچه‌ای یا اسفنج مرطوب قرار دهید و آن را روی کف اتو حرکت دهید. از حرکات ملایم و دورانی استفاده کنید و با فشار کم به سطح اتو فشار دهید. مرتباً پارچه را تمیز کنید تا خمیر دندان بر روی آن جمع شود و به جایی دیگر از پارچه منتقل نشود. پس از تمیز کردن کف اتو با خمیر دندان، از یک پارچه تمیز و مرطوب استفاده کنید تا خمیر دندان به طور کامل از سطح اتو پاک شود و در نهایت کف اتو را با پارچه خشک کنید.

تمیز کردن اتو

تمیز کردن اتو با جوش شیرین

توجه داشته باشید که استفاده از جوش شیرین برای تمیز کردن سوختگی کف اتو در برخی موارد ممکن است موثر نباشد یا باعث آسیب به اتو شود. بهتر است قبل از استفاده از این روش، راهنمای استفاده از اتو و توصیه‌های سازنده را مطالعه کنید و در صورت نیاز، از تمیز کننده‌های اختصاصی موجود در بازار استفاده کنید. در صورتی که قصد دارید از این روش برای تمیز کردن اتو استفاده کنید، لازم است مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید:

مطلب پیشنهادی:  تمیز کردن مایکروویو، تنها با 2 قلم جنس

ابتدا اجازه دهید اتو به طور کامل خنک شود؛ سپس در یک ظرف دو قاشق جوش‌شیرین را به یک قاشق آب مخلوط کنید تا ماده خمیری به دست آید؛ سپس  یک تکه پارچه نرم و تمیز را در جوش شیرین خیس کنید و بر روی کف سوختگی اتو بکشید؛ بعد از پاکسازی سوختگی با جوش شیرین، یک پارچه تمیز را در آب تمیز بخیسانید و  کف اتو را به آرامی تمیز و به خوبی خشک کنید. در نهایت قبل از استفاده مجدد از اتو، اطمینان حاصل کنید که سطح اتو به خوبی تمیز و خشک شده است. احتمالا بعد از پاک کردن اتو با این روش، مقداری جوش شیرین داخل حفره‌ها گیر کند که برای برطرف کردن جوش شیرین از داخل این حفره‌ها، می‌توانید با استفاده از گوش پاک کن، اینکار را انجام دهید.

تمیز کردن اتو

تمیز کردن اتو سوخته با نمک

یکی از روش‌هایی که بین افراد بسیار متداول است، استفاده از نمک برای از بین بردن سوختگی کف اتو است. برای استفاده از این روش، روی یک روزنامه مقداری نمک بریزید و سپس اتویی که کف آن سوخته است را روشن کرده و درجه آن را تا بالاترین حد ممکن بالا ببرید تا حسابی داغ شود. بعد از داغ شدن اتو، آن را روز روزنامه حرکت دهید تا اثرات سوختگی به طور کامل از بین برود؛ مهم‌ترین نکته‌ای که باید در این روش به آن توجه داشته باشید، این است که نباید از اتو پرس برای این کار استفاده کنید. چرا که اگر اتو پرس را روی سطحی که پر از نمک است قرار دهید، ممکن است نمک‌ها در محفظه گیر کنند که همین باعث می‌شود کلا عملکرد اتو با اختلال مواجه شود و مجبور به تمیز کردن آن باشید؛ برای تمیزکردن آن نیز می‌توانید از خلال دندان کمک بگیرید.

تمیز کردن اتو

استفاده از سرکه برای تمیز کردن اتو

یکی از رسوب‌زداهای قوی، سرکه است که با استفاده از آن می‌توانید رسوب موجود در کف اتو را به راحتی تمیز کنید. برای استفاده از این روش ابتدا باید اتو را به صورت برعکس کنید تا اگر آبی در آن باقی مانده است، خارج شود. سپس مقداری از ترکیب آب و سرکه را درون مخزن بریزید تا مخزن به اندازه یک سوم حجم آن پر شود. سپس اتو را روشن کرده و روی درجه حرارت زیاد تنظیم کنید تا این سوراخ ها به صورت کامل ضدعفونی شد و اگر چیزی در مسیر سوراخ های کف اتو قرار گرفته به صورت کامل از بین برود.

در این مرحله لازم است اتو داغ را روی یک پارچه که به آن نیاز ندارید حرکت دهید و دکمه بخار را بزنید تا هرچه درون سوراخ‌ها گیر کرده است خارج شود. در نهایت اتو را برعکس کنید تا باقی مانده سرکه ازآن خارج شود.

پیشنهاد مطالعه: این پرده‌ها آشپزخانه را شیک و مدرن می‌کنند

تعداد کلمات مطلب: 1100

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در معماری و دکوراسیون

همچنین بخوانید

افزایش پاجوش سانسوریا تنها با رعایت 6 نکته

نگهداری از گیاهان آپارتمانی برای آن دسته از افرادی که به گل و گیاه علاقه دارند بسیار لذت ب…